پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
نماینده رشت در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد اجرای بندی از قانون بودجه سال ۹۸ مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی گفت: مجلس این اختیار را به دولت داد که روش اجرایی این بند را مشخص کند اما دولت تا کنون که سه ماه از سال گذشته است این کار را انجام نداده است.
شعارسال: «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» ادامه داد: دولت تجربه حداقل یکسال گذشته اش در این مورد را روی میز بگذارد و بررسی کند، ببیند از قبل این اقدامی که انجام داده است چقدر رانت و فساد بوجود آمده است. دادگاه‌هایی که برگزار می شود، وارادت برخی اجناس همانند گوشت نشان می دهد که دولت ناموفق بوده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: لجاجت و یک دندگی دولت برای اصرار بر این قصه را نمی دانیم برای چیست؟ ما هم به دولت می گوییم کالای ارزان به دست مردم برسان اما نه از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی، ما نیز می گوییم یارانه بدهید اما نه در ابتدا بلکه در انتها یارانه پرداخت کنید، می گوییم کالا را نه در صف بلکه به صورت اعتباری به مردم پرداخت کنید.

جعفرزاده بیان کرد: دارم یقین پیدا می کنم که این مافیا و رانت خواران به بدنه دولت نفوذ پیدا کرده‌اند، اصرار دولت و برخی از وزارتخانه‌ها به اینکه این روش‌های فسادانگیز را استمرار ببخشند هیچ سناریویی به غیر از سناریو فساد را متبلور نمی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: کسانی که دست شان در آخور فساد است فرآیند تصمیم سازی را مهیا می کند.

وی در مورد نظارت مجلس در اجرای این بند از قانون بودجه گفت: دولت دقت داشته باشد که سه تغییر دیگر در دولت یعنی اینکه دولت باید مجددا برای کابینه اش از مجلس رای اعتماد بگیرد، اینگونه رفتارهای دولت در اجرایی قوانین وزرا را به چالش با مجلس می اندازد، ما دیگر بیش‌تر از این نمی توانیم با وزیر جهاد کشاورزی تساهل و تسامح داشته باشیم.

جعفرزاده اضافه کرد: عدم اجرای قانون بودجه ۹۸ و استمرار این روند وارد کردن کالاهای اساسی و این شکل مفسده انگیز باعث می شود که مجلس وزرا مربوطه را استیضاح کند و قطعا آنها را می اندازد.

وی خاطر نشان کرد: از خود وزرا سوال شود که چند درصد کالای که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کردند با همین قیمت به دست مردم رسید؟ هرچه آنها بگویند ما قبول داریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اگر یکی دوماه آینده این روند واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ ادامه داشته باشد ما چاره ای جز استیضاح وزرا نداریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ، تاریخ انتشار: 4 تیر 1398 ، کدخبر: 50087 ، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین