پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
وزیر نیرو: چهار هزار مگاوات کمبود برق داریم؛ دو برنامه مدیریت مصرف و ورود نیروگاه‌های جدید در دستور کار است.

شعار سال: رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به لزوم مدیریت مصرف سه هزارمگاوات برق در سال جاری افزود: طبق پیش بینی‌های وزارت نیرو، باید امسال با هشت هزار مگاوات کمبود برق مواجه می‌بودیم، اما با بارش‌های اخیر نیمی از این نیاز رفع شده و مابقی نیز با برنامه‌های در دست اجرا مانند تغییر ساعات ادارات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۵۷ هزارمگاوات برق مصرف شده در پیک سال گذشته کشور، ۲۳ هزارمگاوات متعلق به سیستم‌های سرمایشی بوده است، گفت: بیش از ۴۵۰۰ مگاوات از ۲۳ هزارمگاوات برق مصرفی متعلق به سیستم‌های سرمایشی در ادارات دولتی و عمومی بوده است بنابراین تغییر ساعت اداری براساس مصوبه سال گذشته عملیاتی شده است.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش زودهنگام دما و فراگیر بودن آن در کشور افزود: افزایش هر یک درجه دمای هوا به معنای افزایش ۱۳۹۰ مگاواتی برق در کشور است بنابر این درخواست ما از مشترکین برق در بخش‌های مختلف، رعایت و مدیریت مصرف است.

اردکانیان با اشاره به مصرف قابل توجه برق در کشور و تلاش شبانه روزی فعالان این صنعت گفت: امیدوار هستیم تابستان امسال را با آرامش و بدون مشکل سپری کنیم.

وی با بیان اینکه ما برای مدیریت مصرف برق فقط روی افزایش تعرفه‌ها حساب نمی‌کنیم، افزود: موضوع اصلی احساس مسئولیت مشترکین است که البته در این خصوص دستاورد‌های خوبی ایجاد شده و فهم موجود بین مردم و صنعت برق در وضعیت خوبی است.

وزیر نیرو افزود: زمانی که مردم در بخش‌های مختلف یک درجه دمای سیستم‌های سرمایشی را بالا‌تر ببرند و به دمای آسایش نزدیک کنند، جریان برق را به ویژه در مناطق گرمسیری و مراکز حساس مستمر خواهیم داشت.

وی گفت: میزان مصرف برق در اوج بار سال گذشته درهر استان مشخص شده و براساس آن افزایش قابل قبولی نیز برای امسال تعیین شده است بنابراین هر استان که از میزان تعیین شده کمتر مصرف کند و برق مازاد صادر شود، هزینه حاصل از صادرات در همان استان با نظر استاندار برای بهسازی صنعت برق استفاده خواهد شد.

اردکانیان اوج بار را به دلیل شرایط نامتعارف دمای هوای امسال دانست و افزود: همانطور که امسال بارش‌ها نامتعارف بود افزایش دمای هوانیز نامتعارف است.

وزیر نیرو درخصوص وضعیت سد‌های کشور و پروژه‌های درحال مطالعه ادامه داد: مطالعه سد‌ها همیشه درحال انجام است تا در شرایط مناسب اجرایی شود و عمده سد‌های کشور در وضعیت مناسبی است بطوری که از ۳۴۰ شهر دارای تنش در سال گذشته امسال تعدادی کاهش یافته است.


تعداد بازدید : 5

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 5 تیر 98، کد مطلب: 2461062:www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین