پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
آخرین پایش نقشه برق کشور حاکی از افزایش مصرف در کشور بوده و این وضعیت در غرب کشور نگران‌کننده است.
شعار سال: آخرین پایش نقشه برق کشور حاکی از افزایش مصرف در کشور بوده و این وضعیت در غرب کشور نگران‌کننده است.

 روزهای داغ تابستان و افزایش مصرف برق باعث شد تا طی هفته گذشته کرمانشاه در لیست استان‌های پُرمصرف این حوزه قرار بگیرد و جزو استان‌ها زرد در مصرف انرژی باشد.

این وضعیت البته روزهای بعدی تا حدی بهبود یافت و با کاهش مصرف کرمانشاه هم در ردیف استان‌های سبز و خوش‌مصرف قرار گرفت.

از کرمانشاهی‌هایی که تجربه خاموشی‌ها در سال گذشته را دارند و سختی‌ها و مصائب بی‌برقی را لمس کرده‌اند انتظار بیشتری می‌رفت تا امسال صرفه‌جویی را سرلوحه مصارف خود قرار دهند.

تبعات ناشی از خاموشی‌ها در سال گذشته علاوه بر خسارت به تجهیزات حوزه برق و تحمیل هزینه‌های هنگفت، باعث آسیب به وسایل برقی شهروندان و ضررهای زیادی به اصناف نیز شد و برای آنها هم دردسرهایی را ایجاد کرد.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در غرب کشور طی امسال

اما علی اسدی، مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب هم از رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در غرب کشور طی مدت سپری شده از امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و آن را نگران کننده دانست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب افزود: این مصرف بیشتر در بخش‌های غیرمولد صورت گرفته و از ۳۲۶۰ مگاوات برق تولیدی در نیروگاه‌های برق منطقه‌ای غرب ،۱۶۳۰ مگاوات در استان کرمانشاه مصرف شده است.

وی به راهکارهایی برای مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: خاموش کردن لامپ‌ها زمانی که کسی در اتاق نیست تا ۱۰ درصد در صرفه جویی انرژی کمک خواهد کرد، همچنین با خاموش کردن لامپ‌های اضافی حدود ۱۷ درصد هزینه‌های روشنایی کاهش می‌یابد.

اسدی، خاموش کردن وسایل گرمایشی و سرمایشی در هنگام خروج از ساختمان را از دیگر راهکارها برشمرد که تا ۴۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، همچنین تمیز کردن لامپ‌ها و لوسترها را از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف بر شمرد.

راهکارهایی برای ماندن در ناحیه سبز

امیدعلی مرآتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص سطح مصرف انرژی استان کرمانشاه گفت: ما از نظر مصرف انرژی در ناحیه سبز قرار داریم.

وی تصریح کرد: ما با کمک مردم و ادارات و همچنین اطلاع رسانی رسانه‌ها فعلاً از نظر مصرف در ناحیه سبز قرار داریم و همچنان نیز تلاش می‌کنیم که در ناحیه سبز باقی بمانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، ماندن در ناحیه سبز را مستلزم کمک و همکاری مردم و ادارات دانست و گفت: برای این موضوع باید ادارات راس ساعت مشخص تعطیل شود.

وی افزود: همچنین باید کارخانجات با ما همکاری داشته باشد و دیزل ژنراتورهای خود را وارد مدار کنند، صنایع نیز باید برای جابجایی روز تعطیل همکاری کنند و کشاورزان نیز در ساعات پیک از مصرف پرهیز کنند و مصرف خود را به ۲۰ ساعت غیر پیک موکول کنند.

این مسئول بار دیگر خواستار همکاری مردم شد و تاکید کرد: اگر مردم همکاری نکنند، مشکلات سنوات گذشته چون خاموشی اعمال می‌شود و تاثیر آن نیز به زندگی خود مردم برمی گردد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام نیروهای ما در شرکت توزیع برق در حالت آماده باش هستند و اگر هم استانی‌های ما همکاری کنند، ما قول می‌دهیم که خاموشی برنامه ریزی شده‌ای نداشته باشیم.

با توجه به مشوق‌هایی که توسط مسئولان حوزه برق برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده آنها می‌توانند با مدیریت مصرف خود نه‌تنها مشمول برخورد، اخطار، تذکر و پرداخت هزینه‌های بیش از تعرفه نشوند، بلکه مشوق‌های در نظر گرفته شده چون پرداخت هزینه‌ای کمتر از تعرفه برای مشترکان خانگی و ۲۰ ساعت برق رایگان برای کشاورزان شوند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:16تیر 1398،کدخبر:4658629،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین