پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
سازمان جهانی مهاجرت سازمان ملل در گزارشی ضمن هشدار درباره شمار کودکانی که در جریان مهاجرت از دنیا رفته‌اند، به آمارهای موجود در اقصی نقاط جهان در این زمینه اشاره کرد.
شعارسال: بنابر اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۸ میلادی به طور میانگین روزانه یک کودک پناهجو در روند مهاجرت جان خود را از دست داده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در گزارشی که سازمان جهانی مهاجرت سازمان ملل (IOM) روز جمعه منتشر کرده آمده است که میزان مرگ و میر کودکان به میزان هشدار دهنده‌ای افزایش یافته است. بیشتر این کودکان هم در مسیر مدیترانه کشته می‌شوند.

سازمان یاد شده در گزارش خود با عنوان «سفرهای مرگبار» به آمار ۳۲ هزار پناهجو اشاره کرده که گفته می‌شود در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ کشته و یا مفقود شده‌اند و حدود هزار و ۶۰۰ نفر از آنان هم کودکان و نوجوانانی هستند که کمتر از ۱۸ سال سن دارند که به طور متوسط یک کودک در روز را شامل می‌شود. برخی از این کودکان کمتر از شش ماه دارند.

«فرانک لازکو» مدیر مرکز تحلیل آمار سازمان جهانی مهاجرت سازمان ملل در این مورد گفت: «باعث تاسف است که ما در روزهای اخیر یادآور شده‌ایم که کودکان، از جمله آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در میان پناهجویان هستند.»

همچنین پژوهشگران هشدار داده‌اند که از آنجایی که بسیاری از اجساد هرگز شناسایی نشده‌اند، شمار قربانیان در جریان مهاجرت احتمالا بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده خواهد بود. ضمن اینکه با توجه به اینکه اطلاعت درباره سن کودکان معمولا در دسترس نیست به همین دلیل دستیابی به آمار دقیق درباره شمار کودکان کشته شده هم دشوار است.

دریای مدیترانه؛ مرگبار ترین مسیر تردد پناهجویان

آمارها نشان می‌دهند که در مسیر دریای مدیترانه در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، بیش از ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر کشته شده‌اند. این مسیر همچنین بیشترین تعداد کودک را هم به کام مرگ کشانده است. شمار کودکان قربانی شده ۶۷۸ نفر برآورد شده است البته احتمال تغییر در این آمار به دلیل فقدان گزارش‌های قابل اعتماد وجود دارد.

همچنین بیشتر از ۱۲ هزار نفری که از سال ۲۰۱۴ در دریای مدیترانه غرق‌شده‌اند، پیدا نشده و یا شناسایی نشده‌اند. ۳۳۷ کودک هم در مهاجرت در آفریقا غرق شدند و ۱۴۴ مورد از مرگ هم در شمال آفریقا در مسیر مهاجرت به اروپا گزارش شده است.

آسیای جنوب شرقی دیگر مسیر مرگ‌بار است و تعداد کودکان کشته و یا مفقود شده از سال ۲۰۱۴ هم ۳۶۳ نفر تخمین زده می‌شود. ۷۰ درصد از موارد مرگ هم در خلیج بنگال و دریای آندامان در جنوب میانمار رخ داده است.

در مسیرهای آبی، بیشترین میزان مرگ کودکان گزارش شده است. با وجود اینکه مسیرهای زمینی خطر کمتری برای کودکان دارند اما حدود ۴۰ کودک هم در جریان تردد از مسیرهای خشکی برای رسیدن به اروپا در مدت زمان یاد شده کشته شده‌اند.

در آمریکا هم حدود ۸۴ کودک از سال ۲۰۱۴ جان باخته‌اند و بیش از یک سوم آنها در مرز مکزیک کشته شده‌اند.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که به تازگی انتشار تصویری از اجساد پدر و فرزندی از اتباع آمریکای مرکزی در تلاش برای رساندن خود به آمریکا، واکنش‌های رسانه‌های جهان را به دنبال داشت.خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که جسد «آلبرتو مارتینز رامیرز» مرد ۲۵ ساله اهل «سالوادور» و دختر ۲۳ ماهه وی به نام «والریا» در ساحل «ریو گراند» در «ماتاموروس» مکزیک در حالی پیدا شد که سعی داشتند از این رود به سمت «براونسویل» ایالت «تگزاس» آمریکا بروند، اما غرق شدند.

نشریه آلمانی اشپیگل هم چندی پیش در گزارشی به وضعیت وخیم پناهجویان در مرز مکزیک با آمریکا و به ویژه اوضاع اسف‌بار کودکان در این منطقه پرداخت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 8 تیر 1398 ، کدخبر: 13980408000104 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین