پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور با اعلام پیشرفت ۹۴ درصدی این پروژه گفت: بر این اساس پنج میلیون تن به محصولات کشاورزی کشور اضافه و برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

شعار سال: رحیم سجادی مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه پایاب سد خداآفرین در استان اردبیل اظهار کرد: طرح جامع شبکه آب‌های غربی و شمال غرب کشور به مساحت 220 هزار هکتار از ابتدای سال 94 به طور همزمان در شش استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل آغاز شد که اکنون در نطقه انتهای کار قرار داریم.

وی افزود: این طرح تا پایان سال 97، 92 درصد پیشرفت داشت و اکنون به 94 درصد رسیده است و با آبرسانی آماده بهره‌برداری است.

سجادی با بیان اینکه همزمان با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو نیز فعالیت خود را در این پروژه آغاز کرد گفت: اما به دلیل عقب‌ماندن وزارت نیرو از اجرای این پروژه، اکنون تنها در 50 هزار هکتار از این طرح انجام آبرسانی توسط وزارت نیرو زیر کشت رفته است.

مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور گفت: حدود 140 هزار هکتار از اراضی این طرح در شش استان کشور آماده بهره‌برداری و منتظر آبرسانی توسط وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه پنج هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات مورد نیاز در این پروژه قبل از سال 96 و قبل از گرانی‌ها انجام شد، مشکلی برای این طرح بوجود نیامد و تنها بخش کمی از خریدهای ما به سال 97 خورد.

سجادی افزود: بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت ارز به مبلغ 900 میلیارد تومان برای تامین کسری پروژه پرداخت می‌شود که البته این کسری مانع اجرای اقدامات ما نشده است و ما به تولیدکنندگان و پیمانکاران بدهی داریم.

مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تصریح کرد: تا پایان شهریورماه سال جاری وزارت جهاد کشاورزی کار خود را در این پروژه به پایان می‌رساند اما با توجه به اینکه کسری اعتبار وزارت نیرو بیشتر است تا نواقص آنها برطرف شود، پروژه آبرسانی نهایی توسط این وزارتخانه تا پایان سال 98 انجام می‌شود.

وی گفت: استان اردبیل با در اختیار داشتن 42 هزار هکتار از این طرح، یک میلیون تن به تولیدات کشاورزی ایران اضافه می‌کند و در مجموع پنج میلیون محصول کشاورزی به تولیدات کشور اضافه خواهد شد.

سجادی تاکید کرد که بیشتر محصولات کشت شده در این پروژه شامل ذرت، گندم و کلزا است.

مجری طرح جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور یادآور شد که با اجرای این پروژه برای بیش از 200 هزار نفر اشتغالزایی انجام می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 15 تیر 98، کد مطلب: 2045821: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین