شعار سال:
منیره نوبخت افزود: برخی عفاف را عام و حجاب را خاص
میدانند. عفاف یکی از ویژگیهای رفتاری به ویژه در افراد متدین در همه
زمینههاست. اگر کسی رفتار عفیفانه داشته باشد حجاب جزئی از این رفتار او
محسوب میشود. وی با بیان اینکه مقدم بر عفاف و حجاب، نظام تربیتی است تاکید کرد: در
نظام تربیتی فرد تحت آموزش قرار میگیرد، رشد میکند و شخصیتش شکل میگیرد.
اگر نظام آموزشی و تربیتی صحیح باشد. یکی از دستاوردهای آن تربیت فرد عفیف
است. نوبخت با اشاره به ضرورت هدفگذاری در نظام تربیتی اظهار کرد: برخی
نظامهای تربیتی یک سری موضوعات را به عنوان هدف تعیین و سپس تلاش میکنند
به گونهای عمل کنند که به این اهداف دست پیدا کنند و فقط به گفتار در این
زمینه قناعت نمیکنند. به عنوان نمونه در برخی جوامع تحت عنوان تساوی زن و
مرد و حقوق بشر ، اهدافی دنبال و برنامههای رفتاری برای این اهداف طراحی و
اجرا میشود تا جامعه به این نتیجه برسد. این فعال حوزه زنان با اشاره به اهمیت توجه به آموزش کودکان در سنین پیش
دبستانی و دبستان گفت: در این سنین حجاب جزو اهداف رفتاری نیست. مگر ما
معتقد نیستیم که بخش عمده شخصیت افراد در سنین کودکی تا قبل از هفت سالگی
شکل میگیرد. بنابراین باید نظام آموزشی و تربیتی به این موضوع توجه و به
گونهای برنامه ریزی کند تا حاصل اهداف و عملکرد و تربیت انسان عفیف و مقید
باشد. وی با اشاره به وضعیت تبلیغ عفاف و حجاب اظهار کرد: اگر هدفگذاری صحیحی
در حوزه عفاف و حجاب کرده و به نتایج لازم نرسیده بودیم باید علت این
ناکامی را جست و جو میکردیم؛ این در حالیست که گسترش عفاف و حجاب هدف
اساسی ما نبوده است. بنابراین چطور توقع داریم که به آن رسیده باشیم. نوبخت در پایان تاکیدکرد: به منظور دستیابی به جامعهای مقید به عفاف و
حجاب ابتدا باید به گونهای صحیح در این زمینه هدفگذاری کنیم و در این مسیر
علاوه بر تبلیغ از آموزش و تربیت بهره ببریم.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 20 تیر 1395، کد مطلب: 95040110621: www. isna.ir