پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۹۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
میزان نقدینگی در پایان سال گذشته در حالی به ۱۸۸۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۶ معادل ۲۳.۱ درصد افزایش داشته است. رشد پول از رشد شبه پول برای اولین بار پیشی گرفت و به ۴۶.۵ درصد رسید.
شعار سال:میزان نقدینگی در پایان سال گذشته در حالی به ۱۸۸۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۶ معادل ۲۳.۱ درصد افزایش داشته است. رشد پول از رشد شبه پول برای اولین بار پیشی گرفت و به ۴۶.۵ درصد رسید.

نقدینگی در آستانه ۱۹۰۰ هزار میلیاردی شدن / رشد بی‌سابقه پول در اقتصاد کشور
 رشد پول در اقتصاد کشور به بالاترین رقم خود رسید. طبق تازه‌ترین گزارش منتشره بانک مرکزی میزان نقدینگی کشور تا پایان سال ۱۳۹۷ اعلام شد و این رقم به بیش از ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.
میزان نقدینگی در پایان سال گذشته در حالی به ۱۸۸۲ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۶ معادل ۲۳.۱ درصد افزایش داشته است.
نقدینگی در آستانه ۱۹۰۰ هزار میلیاردی شدن / رشد بی‌سابقه پول در اقتصاد کشور
سرعت رشد نقدینگی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ بیشتر شده، به طوری که رشد نقدینگی در سال ۱۳۹۶ معادل ۲۲.۱ درصد بوده اما این رقم در سال گذشته به ۲۳.۱ درصد رسیده است.

بررسی اجزای نقدینگی نشان می‌دهد در سال گذشته میزان پول با رشد ۴۶.۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ به ۲۸۵ هزار میلیارد تومان و میزان شبه پول نیز با رشد ۱۹.۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ به ۱۵۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشد ۴۶.۵ درصدی پول در ایران بی‌سابقه بوده که نشان از توجه مردم به در دسترس بودن پول و عدم توجه به سپرده‌گذاری‌های بلندمدت در بانک‌ها است.

رشد ۴۶.۵ درصدی بی‌سابقه پول در سال ۱۳۹۷، میل افراد جامعه به معاملات هرچه بیشتر با پول و تردید در نگهداری پول در بانک‌ها به علت ترس از کاهش ارزش آن را نشان می‌دهد که نکته قابل توجهی است.

درصد تغییرات فصلی و ماهانه نقدینگی در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد، بیشترین رشد نقدینگی مربوط به فصل زمستان و اسفند ماه بوده است.
نقدینگی در آستانه ۱۹۰۰ هزار میلیاردی شدن / رشد بی‌سابقه پول در اقتصاد کشور
رشد ماهانه نقدینگی در اسفند ماه سال گذشته ۲.۸۵ درصد بود که بیشترین رشد ماهانه در سال ۱۳۹۷ را رقم زده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:18تیر1398،کدخبر:114945،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
بااین رشد نقدینگی پس چرا اقتصاد سرو سامانی نمیگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین