پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
رئیس مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری ورزش گفت: از نگاه اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی ۷۰ درصد اقلام ورزشی ما وارداتی است و تنها ۳۰ درصد شامل تولید داخلی است.

شعارسال :عباس نظریان، رئیس مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری ورزش درخصوص نشست صمیمی فعالان اقتصادی صنعت ورزش با دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گفت: این نشست با هدف بررسی چالش های موجود در صنعت ورزش ایران چه در بخش داخلی و چه بخش بین المللی، بررسی انتظارات فعالان این صنعت و همچنین پیشنهاداتی افراد فعال در این صنعت و همچنین بررسی ظرفیت‌های اشتغال برگزار شده است.

وی افزود: طبق آمار موجود ما با یک بازار ۶۰۰ میلیارد دلاری روبرو هستیم که چهارمین صنعت دنیاست و به نظر می آید که فرصت بسیار زیادی برای کار آفرینی و اشتغال زایی در دنیا دارد که باید ما هم سهمی در این بازار بزرگ داشته باشیم که حضور شما عزیزان باعث میشود این سهم افزایش یابد.

نظریان با اشاره به آمارهای موجود عنوان کرد: آمارها نشان می دهد که ما از تولید ( GDP) ناخالص داخلی سهم ورزش زیاد نیست. وقتی صنعت‌های مختلف را بررسی کردیم و آمارهایی که به دستمان رسید یکی صنعت کفش ورزشی است که ما سابقه بسیار خوبی در تبریز داریم. ۱۲۰ میلیارد دلار در واقع گردش مالی مربوط به این صنعت است اما بازهم سهم ما کم است و فقط یک درصد شامل حال ما می‌شود. صنعت بعدی ما صنعت مربوط به پوشاک و تولید توپ است که تقریبا ما در سال نیاز به تولید ۲ میلیون توپ فوتبال داریم که فکر می کنم پس پوشاک یکی از پر گردش‌ترین بخش را در صنایع ورزش به خود اختصاص داده است که قطعا این مسیر یک مسیر قابل رشد است.

رئیس مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری ورزش در ادامه اظهار داشت: پوشاک شاید از نظر صادرات و وارداتشرایط مناسبی نداشته باشیم. در این زمینه و در خصوص اشتغال زایی ما ۲۸۰ هزار شغل در ایران داریم. بازار جهانی صنعت پوشاک ورزشی۱۸۷ میلیارد دلار است که در ایران ۸ میلیارد دلار است که در این میان بخش پوشاک مردانه بیش ترین سهم را به خود اختصاص داده است. در بخش فروش پوشاک ورزشی نیر بیشترین سهم را خرده فروشی‌های ما دارند و بخش فروش آنلاین ما کم ترین سهم را در اختیار دارد.

نظریان در ادامه تصریج کرد: از نگاه اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی ۷۰ درصد اقلام ورزشی ما وارداتی است و تنها ۳۰ درصد شامل تولید داخلی است. در بخش استارتاپ های ورزشی حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجادشده است.البته عمر این استارتاپ ها نیز کمتر از پنج سال است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار19 تیر 98، کدخبر: 869234، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
با این همه تحریم ها همین 30 درصد هم جای شکر داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین