پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۲۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
عادل آذر روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفت:حسابرسی انجام شده توسط دیوان محاسبات نشان می‌دهد که در واگذاری ماشین‌سازی تبریز جرم اتفاق افتاده است.

شعار سال: عادل آذررئیس دیوان محاسبات کشور ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیران ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند گفت: طبق ارزیابی های دیوان محاسبات کشور قریب به ۹۷ درصد مدیران پاک دست، با شرف و ساعی هستند و حدود سه درصد ممکن است جرمی مرتکب شده باشند.

آذر با تفکیک انحرافات قانونی به دو بخش تخلف و جرم گفت: صفر تا ۱۰۰ تخلف انحراف از قانون است و مجازات اداری از جمله کسر حقوق و انفصال دائم یا موقت دارد، اما اختلاس در زمره جرم اداری تلقی می شود و مرجع رسیدگی آن در قوه قضاییه است.

وی ریشه وقوع جرم در دستگاه ها را ضعف کنترل های داخلی دستگاه ها عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه بیشتر تخلف و جرم مواقعی بروز می کند که مدیر در دخل و خرج دستی داشته و برداشت های متفاوت و مغایر با آنچه که مقصود قانون گذار بوده برداشت کرده است و وقتی جرمی محرز شد، باید برخورد جدی با مجرم صورت گیرد.

آذر آموزش حقوق مالی به مدیران را از برنامه های پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور اعلام کرد و گفت: هر قدر مدیران عملکرد شفاف، روشن و راحت تری داشته باشند، نشان می دهد که ابهامی در کار نیست و سطح نظارتی دستگاههای نظارت پایین می آید.

رییس دیوان محاسبات کشورافزود: در آذربایجان شرقی درجه تخلفات اداری بیشتر بوده و فقط یکی دو واگذاری در این استان از سوی دیوان محاسبات جرم انگاشته شده است.

آذر در خصوص واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز نیز گفت:حسابرسی انجام شده توسط دیوان محاسبات نشان می‌دهد که در واگذاری ماشین‌سازی تبریز جرم اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: این استان در بخش اقتصاد مقاومتی به عنوان استان خوب انتخاب و در بخش سلامت اداری و اجرایی براساس گزارشات واصله و رسیدگی‌های انجام شده نیز جز یکی از استان‌های پاک کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تبریز بیدار، تاریخ 26 تیر 98، کد مطلب: 1075356: www.tabrizebidar.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
متاسفانه بیشتر تخلف و جرم مواقعی بروز می کند که مدیر در دخل و خرج دستی داشته و برداشت های متفاوت و مغایر با آنچه که مقصود قانون گذار بوده برداشت کرده است و وقتی جرمی محرز شد، باید برخورد جدی با مجرم صورت گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین