پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
مسؤول کمیته پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون اعضای بدن 19 بیمار مرگ مغزی در خراسان‌جنوبی به بیماران نیازمند اهدا شد.وی بیان داشت: در هر بیمارستان استان دو کارشناس به صورت روزانه بیمارستان‌ها را از نظر دارا بودن بیمار مرگ مغزی و سایر بررسی می‌کنند و اطلاعات را برای انجام مراحل بعدی در اختیار مرکز قرار می‌دهند.

شعار سالهادی دهقانی امروز ترویج فرهنگ اهدای عضو را نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادها دانست و اظهار داشت: اهدای عضو و زنده‌کردن یک فرد به منزله زنده کردن همه انسان‌ها است.

وی بیان داشت: در هر بیمارستان استان دو کارشناس به صورت روزانه بیمارستان‌ها را از نظر دارا بودن بیمار مرگ مغزی و سایر بررسی می‌کنند و اطلاعات را برای انجام مراحل بعدی در اختیار مرکز قرار می‌دهند.

مسؤول کمیته پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تبیین کرد: همچنین در تمام مراکز درمانی استان نیز یک کارشناس آموزش دیده مستقر است در صورتی که فرد مریض علائم حیاتی کمتر از چهار داشت شرایط را به ما اطلاع تا در اسرع وقت بتوان رضایت خانواده فرد را برای اهدای عضو جلب کنیم.

نجات جان بیماران با اهدای عضو 19 بیمار مرگ مغزی

دهقانی از نجات جان بیماران نیازمند با اهدای عضو 19 بیمار مرگ مغزی در خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: از سال 94 تاکنون 65 عضو از بدن 19 بیمار دچار مرگ مغزی در استان به بیماران نیازمند در کشور پیوند شده است.

وی با تشریح اینکه 9 نفر از اهداکنندگان زن و 10 نفر مرد بودند، تبیین کرد: در سال 94 دو مورد، 95 دو مورد، 96 پنج مورد، 97 هشت مورد و از ابتدای امسال دو مورد اهدای عضو بیماران خراسان‌جنوبی در مشهد انجام شده است.

مسؤول کمیته پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه بیشترین علت مرگ مغزی در خراسان‌جنوبی، تروما و تصادف بوده، بیان داشت: کلیه، کبد، قلب، ریه، پوست، قرنیه چشم و نسوج شامل پانکراس، استخوان، مفصل و تاندون بیماران مرگ مغری قابل پیوند به دیگر بیماران است.

دهقانی با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی زیر 45 سال می‌تواند با اهدای اعضای خود از جمله دو کلیه، کبد، قلب و مفاصل جان هشت انسان دیگر را نجات دهد، مطرح کرد: تاکنون بیش از هشت هزار نفر در خراسان‌جنوبی فرم اهدای عضو را تکمیل کرده‌اند البته اهدای عضو فردی که دچار مرگ مغزی شده نیاز به رضایت اولیای دم دارد.

نبود بخش پیوند؛ مهم‌ترین مشکل بیماران نیازمند پیوند عضو

وی نبود بخش پیوند را از مهم‌ترین مشکلات بیماران نیازمند پیوند عضو در استان ذکر کرد و بیان داشت: با رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نیمه دوم امسال شرایط پیوند کلیه در بیرجند فراهم می‌شود که با فراهم کردن امکانات و اقدامات لازم در بیمارستان رازی بیرجند، جسد برای اهدای عضو به مشهد منتقل نخواهد شد.

مسؤول کمیته پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: همچنین برای اهدای سایر اعضای فردی که امیدی به ادامه حیات وی نیست از جمله قلب، پانکراس، قرنیه، چشم و سایر، در بیرجند اعضا جدا شده و به وسیله هواپیما به افراد نیازمند سایر بیمارستان‌ها ارجاع داده خواهد شد.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی https://ehda.center/ ثبت‌نام و کارت ویژه اهدای عضو دریافت کنند و متقاضیان زمانی ثبت‌نام نهایی خواهند داشت که کد رهگیری دریافت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 30تیر 98، کد خبر: 13980429000760، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین