پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۲۲۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات قیر در رینگ بورس کالا انجام می‌شود، بیان داشت: یک بحث در این زمینه این است که یک عده می‌آیند و وکیوم باتوم از بورس می گیرند و این مواد را درون بشکه ریخته و به عنوان مثال می گویند که این محصول خودمان است و می‌خواهیم صادر کنیم لذا ما باید نظارت خود را در این بین بخش بیشتر کنیم، اما اگر بخواهیم جلوی صادرات را بگیریم اشتباه است.

شعارسال: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات قیر در رینگ بورس کالا انجام می‌شود، بیان داشت: یک بحث در این زمینه این است که یک عده می‌آیند و وکیوم باتوم از بورس می گیرند و این مواد را درون بشکه ریخته و به عنوان مثال می گویند که این محصول خودمان است و می‌خواهیم صادر کنیم لذا ما باید نظارت خود را در این بین بخش بیشتر کنیم، اما اگر بخواهیم جلوی صادرات را بگیریم اشتباه است.

محمد حسن‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار با اشاره به افزایش 300 درصدی وکیوم باتوم(خوراک قیر) که منجر به افزایش قیمت قیر شده است، گفت: ما در کشوری هستیم که باید آگاه به مزیت‌های رقابتی آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوی با ذخایر نفتی خوب است بیان داشت: ما به جای اینکه بیاییم و بر روی مزیت‌های و فرآورده‌های نفتی‌یمان سرمایه‌گذاری کنیم به عنوان مثال قصد داریم هایتک خودرو شویم و با کشوری که از ۲۰۰ سال قبل خودروساز بوده رقابت کنیم این در حالی است که باید بر روی مزیت‌های خود مانور دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در حال حاضر ما قیر تولید می‌کنیم و در کشور هم به میزانی قیر مصرف می‌شود، همچین قیر یا باید به مصرف داخل برسد یا صادر شود همچنین افزایش قیمت وکیوم باتوم باعث میشه که صادرات قیر به صفر برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صادرات قیر در رینگ بورس کالا انجام می‌شود، بیان داشت: یک بحث در این زمینه این است که یک عده می‌آیند و وکیوم باتوم از بورس می گیرند و این مواد را درون بشکه ریخته و به عنوان مثال می گویند که این محصول خودمان است و می‌خواهیم صادر کنیم لذا ما باید نظارت خود را در این بین بخش بیشتر کنیم، اما اگر بخواهیم جلوی صادرات را بگیریم اشتباه است.

وی تاکید کرد: اینکه بگوییم قیر صادر شده و قیمت آن بالا رفته باید این دانش را داشته باشیم که اقتصاد علم است لذا وقتی می‌شود قیر را بیرون از مرز به مقدار زیادی فروخت چرا باید با کاهش این قیمت در داخل به فروش برسد؟ این مسئله خیلی ساده است. به عنوان مثال وقتی قیر در داخل کشور تنی یک میلیون تومان و در خارج از کشور ۴ میلیون تومان است چرا باید این قیر را در داخل کشور بفروشیم؟ ما باید به علم بازار اعتقاد داشته باشیم و روی علم بازار اقتصاد مسیر خود را پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان داشت: اینکه بخواهیم بازار را کج دار و مریض نگاه داریم و برخی از قیمت‌ها را آزاد و برخی را نظارت کنیم حتما به یک عامل منتهی خواهیم شد و آن هم فساد است.

وی با اشاره به پیش‌بینی خود از صادرات محصول قیر، گفت: پیش‌بینی بنده این است که چون در حال حاضر در تحریم هستیم و فروش نفت مشکل دارد دیگر نفت با ظرفیت کامل به پالایشگاه‌ها داده می‌شود قیر هم بیشتر پالایش خواهد شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض خبر ،تاریخ انتشار: 30 تیر1398،کدخبر:27527 www.nabzebaazaar.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین