پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذایی مازندران در نامه ای به انجمن صنفی صنایع لبنی ایران ضمن گلایه از تبلیغات محصولات لبنی «عالیس» خواستار آن شده تا با آگاهی بخشی و بهره گیری از شیوه های مناسب از ادامه این تبلیغات پیشگیری شود.

شعارسال: این روزها تبلیغات گسترده شرکت صنایع غذایی «عالیس» که شهرت خود را ازدوغ هایش شروع کرده و امروزه سبد کاملتری در زمینه نوشیدنی ها دارد سرو صدای زیادی به پا کرده است. برخی از ارقام نجومی هزینه تبلیغات این شرکت در صدا و سیما می گویند و عده ای نیز عبارات استفاده شده در تبلیغات محصولات لبنی اش نظیر «شیر بدون پالم»، «شیر بدون مواد نگهدارنده» و «تهیه دوغ از شیر» را به چالش کشیده اند.

در همین راستا و سکوت انجمن صنفی صنایع لبنی ایران، انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذایی مازندران در نامه ای به انجمن صنفی صنایع لبنی ایران ضمن گلایه از تبلیغات محصولات لبنی «عالیس» خواستار آن شده تا با آگاهی بخشی و بهره گیری از شیوه های مناسب از ادامه این تبلیغات پیشگیری شود.

بنا بر این گزارش متن کامل این نامه به شرح زیر است:

مسئولان گرامی "انجمن صنفی صنایع لبنی ایران"!

چندی است یکی از تولیدکنندگان محصولات لبنی کشور به گونه ای گسترده ، به تبلیغ محصولات خویش از صدا و سیما پرداخته است.

این تولیدکننده با بهره‌گیری از عبارت هایی مانند «شیر بدون پالم» «شیر بدون مواد نگهدارنده» «تهیه دوغ از شیر» و ...می کوشد محصولات خود را برتر بنمایاند! گویی باقی تولیدکنندگان لبنیات از پالم و مواد نگهدارنده در شیر بهره می گیرند و دوغ را از شیر تهیه نمی کنند!

این‌گونه تبلیغ هر چند ممکن است در کوتاه مدت برای تولید کننده سود در پی داشته باشد که به ظاهر ایرادی ندارد اما در درازمدت آثار ویرانگر بر جای می نهد از جمله:

*گمراه کردن مردم و کاهش اعتماد عمومی نسبت به مصرف لبنیات

*حمایت از تولید خاص به بهای تخریب تولید عام

*تخریب دیگر تولید کنندگان و ضربه به صنعت لبنیات کشور

* گسترش ستیز به جای رقابت سالم

بی‌تردید تبلیغ محصولات لبنی به ویژه در شرایط فعلی باید در راستای حفظ و گسترش سلامت جامعه و افزایش مصرف عمومی لبنیات باشد و از تخریب رقبا بپرهیزد و بر اعتماد مردم به صنعت لبنیات بیفزاید!

از «انجمن صنفی صنایع لبنی ایران» انتظار می رود که با آگاهی بخشی و بهره گیری از شیوه های مناسب از ادامه این مورد تبلیغات ویرانگر پیشگیری کند.

رئیس انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذایی مازندران

محمد رزاقی

اما سوال اینجاست که آیا تبلیغات محصولات لبنی عالیس یا تبلیغاتی از این نوع در صدا و سیما تبلیغاتی اغوا کننده است؟ یا اینکه می توان بدون گمراه کردن افکار عمومی و تخریب دیگران تنها با تکیه بر دستاوردها و نوآوری های قابل عرضه به تبلیغ محصولات جدید پرداخت؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فودپرس، تاریخ انتشار: 30تیر1398 ، کدخبر: 668859331 : www.foodpress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین