پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
محمدعلی طالبی در نشست منطقه علم و فناوری استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه در ارتباط با املاک منطقه ویژه فناوری نیاز به تغییر کاربری‌هایی احساس می‌شود، باید مواردی که درخواست تغییر کاربری دارند اعلام و در کمیسیون ماده 5 مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مصوبه این کمیسیون به این ستاد مطرح شود.

شعار سال:استاندار یزد به بیان توضیحات کاملی در ارتباط با حاشیه‌های پیش آمده در ارتباط با دیدار وی با معاون اول رئیس جمهور پرداخت.
محمدعلی طالبی ظهر امروز در نشست منطقه علم و فناوری استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه در ارتباط با املاک منطقه ویژه فناوری نیاز به تغییر کاربری‌هایی احساس می‌شود، باید مواردی که درخواست تغییر کاربری دارند اعلام و در کمیسیون ماده 5 مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مصوبه این کمیسیون به این ستاد مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه کمیسیون را از این بحث می‌خواهیم که هر کسی خواست اقدام به تغییر کاربری  در این حوزه دهد، به مانعی با عنوان کمیسیون ماده 5 برخورد نکند.

استاندار یزد تصریح کرد: طرح کلی برای این موضوع تهیه شود که ما در طول مدت مشخص باید به چه نتیجه‌ای برسیم و بر اساس کاربری‌هایی که در ارتباط با این پروژه در نظر گرفته می‌شود، باید چه اقداماتی صورت گیرد.

طالبی ادامه داد: اقدامات مرتبط با این مجموعه به ویژه در بخش سالن اصلی باید هرچه سریع‌تر صورت پذیرد و تا شنبه هفته آینده حداقل بدانیم که چه اقدامی صورت گرفته و مراحلی که باید انجام دهیم به صورت دقیق چیست و چگونه انجام شود.

وی افزود: در نشستی که با معاون اول رئیس جمهور در دو روز گذشته داشتیم، وی بر توجه به مباحث فناوری در استان یزد تاکید ویژه‌ای داشت و تاکید کرد که یزد الگوی بحث‌های نوآوری و فناوری شود.

استاندار یزد در ارتباط با حاشیه‌های پیش آمده در ارتباط با دیدار وی با معاون اول رئیس جمهور گفت: بحث اقای جهانگیری اصلا این نبود که به فکر آب در یزد نباشیم و نگفتند که به جای آب به فکر صنایع دانش بنیان باشیم بلکه فقط تاکید کردند که با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که یزد در حوزه فناوری دارد، باید در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گیرد تا این استان را الگویی برای کشور کنیم.
طالبی افزود: صبح امروز خدمت آیت الله ناصری بودیم و ایشان تاکید داشتند که نمایشگاهی در استان برگزار شود که هر قطعه مورد نیاز صنایع را در آن به نمایش بگذاریم و در اختیار دانشگاهیان و نوآوران قرار دهیم شاید آنها توانستند نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

وی با ذکر خاطره‌ای در ارتباط با ساخت یک قطعه مورد نیاز چادرملو توسط یکی از دانشگاهیان یزد بر اثر یک اتفاق بیان کرد: یک اتفاق می‌تواند ذهن تولید کنندگان را به سمتی ببرد محصولاتی مورد نیازی که از خارج کشور وارد می‌کنیم را در داخل کشور تولید نماید.

استاندار یزد افزود: علاوه بر اینکه برخی اتفاقات می‌تواند زمینه‌ای برای تامین نیازهای صنایع در داخل کشور باشد، تحریم هم سبب شده که شرکت‌های خودروسازی و دیگر صنایع به سمت دانشگاه‌ها و مراکز علمی بروند تا از ظرفیت آنها برای تامین نیازهای خود کنند.

طالبی افزود: به یک صورتی باید اتفاقی که به بهانه تحریم یا بازدید به وجود آید را در قالب یک نمایشگاه در معرض دید قرار دهیم که هم معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و از طرف دیگر معرفی خلاها و نیازهای موجود باشد.

وی افزود: تحرک جدی باید در این عرصه ایجاد کنیم با توجه به این موضوع که فرصت امروز قرار نیست خیلی دوام داشته باشد و اگر ما مشکلات را در این زمان حل نکنیم و تحریم‌ها برداشته شود، دوباره در موضوعی دیگر که دشمن بخواهد به ما فشار وارد کند، ما باز هم آسیب می‌بینیم.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:1مرداد1398،کدخبر:2060585،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین