پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
با وجودی که خودروسازان پول خودروهای پرفروش خود را در زمان پیش فروش از مردم دریافت میکنند، باز هم معاون وزیر صنعت از مشکل تأمین مالی برای تکمیل خودروهای ناقص در کف کارخانه‌های خودروسازان خبرداد.

شعارسال: با وجودی که خودروسازان پول خودروهای پرفروش خود را در زمان پیشفروش از مردم دریافت میکنند، باز هم معاون وزیر صنعت از مشکل تأمین مالی برای تکمیل خودروهای ناقص در کف کارخانه‌های خودروسازان خبرداد.

فرشاد مقیمی  با بیان اینکه برنامه‌ای برای تأمین قطعات کسری خودروهای موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی تدوین کرده‌ایم، اظهار داشت: قرار بود بانک مرکزی ۸۴۴ میلیون یورو جهت تامین قطعات بپردازد اما هنوز هیچ رقمی در این زمینه پرداخت نشده است. وی ادامه داد: برای جبران این مسئله در حال تامین مالی از محل واگذاری‌ها و منابع شرکت‌های خودروساز هستیم. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه هر هفته حدود چهار تا پنج هزار دستگاه خودرو از کف پارکینگ خودروسازان خارج می‌شود، افزود: تعداد خودروهای ناقص تولیدی کارخانه‌های خودروساز در حال رسیدن به عدد صفر است به طوری که روزانه هیچ خودروی ناقصی تولید نشود. مقیمی توضیح داد: در هفته منتهی به ۱۸ تیرماه، ۹۲ هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو در کف پارکینگ سایپا موجود بود که این رقم در هفته بعد از آن به ۸۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو رسید.

وی گفت: پس از آن، خودروهای ناقص موجود در کف سایپا به ۸۰ هزار و ۳۲۲ دستگاه رسیده است. این مسئول در مورد خودروهای ناقص موجود در کف ایران خودرو نیز ادامه داد: این رقم در هفته گذشته از ۹۲ هزار دستگاه به ۸۹ هزار دستگاه رسیده است. معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان اینکه برای تامین قطعات خودروهای ناقص با چند منبع در حال مذاکره هستیم و قراردادهایی نیز در این زمینه منعقد شده است، بیان کرد: مکانیزم تامین قطعات و تجهیزات رو به بهبود است و برای کاهش ارزبری قطعات نیز پروژه‌های ساخت داخل را دنبال می‌کنیم.

البته درباره اصرار بر مشکلات مالی خودروسازان گفتنی است، حتی اگر مطالبات آنها از بانک مرکزی و دولت را به‌حق بدانیم، باز هم سؤالی پیش می‌آید که مگر خودروسازان در زمان پیشفروش خودروهای خود، ماهها قبل از آنکه تولید شوند، هزینه آن را از مشتریان دریافت نمی‌کنند؟ پس چرا باز هم این چنین از مشکل تأمین مالی آنها سخن گفته می‌شود؟

خودروسازان به لطف حمایتهای دولتی از بازار انحصاری برخوردارند و تعرفه صد درصدی بر خودروهای وارداتی در حقیقت برای حمایت از آنان وضع می‌شود و همین موضوع باعث شده بازار، همیشه تشنه محصولات بی‌کیفیت آنان باشد و زمانی که اقدام به پیش‌فروش می‌کنند، صفهای چندهزارتایی تشکیل شده و در چند دقیقه حساب آنان از سوی متقاضیان پر می‌شود، پس چه مشکلی برای تأمین مالی وجود دارد؟

البته با اخباری که هر از گاهی از انتصابات عجیب و غریب در هیئت‌مدیره خودروسازان و شرکتهای تابعه متعدد آنان و همچنین پاداشهای پرداختی آنها منتشر می‌شود، این شائبه را بوجود میاورد که شاید برای تأمین این هزینه‌ها به منابع جدیدی نیاز دارند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کیهان ، تاریخ انتشار 5 مرداد 98، کد خبر:165965 www.kayhan.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین