پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
قاسم سلیمانی دشتکی ظهر شنبه در دومین نشست ستاد اربعین استان که با حضور کاظم زاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به پیش بنیی افزایش حجم زوار باید حماسه‌ای در خدمت رسانی به این تعداد زائر اربعین برپا کنیم.

شعارسال: قاسم سلیمانی دشتکی ظهر شنبه در دومین نشست ستاد اربعین استان که با حضور کاظم زاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به پیش بنیی افزایش حجم زوار باید حماسه‌ای در خدمت رسانی به این تعداد زائر اربعین برپا کنیم.

وی افزود: ما هر سال باید تجارب سال‌های قبل را برای خدمت رسانی مطلوب و رفع مشکلات مد نظرقرار دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در بحث تردد خودروها از مرز مهران، کاپوتاژ خودروها و مشکلات ارز و بحث ترافیک شدید پایانه برکت از مهمترین مسائل تردد زوار در استان بود که امسال تلاش داریم مشکلات سال گذشته برطرف شود.

وی افزود: البته امسال با توجه به آزاد شدن ویزا و پیش بینی افزایش جمعیت باید اقدامات بهتری انجام دهیم زیرا امسال تردد خودرو از مرز نخواهیم داشت و بحث کاپوتاژ خودرو هم وجود ندارد.

وی تراکم جمعیت زیاد خصوصاً در پایانه برکت در سال جاری قابل پیش بینی است که نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی مناسب دارد.

وی از استان‌های معین خواست که در بحث مشارکت‌های مردمی و بحث پذیرایی از زوار با قدرت بیشتری ورود کنند و در زیرساخت‌ها و هم بحث پذیرایی در ایام اربعین حضور فعال داشته باشند.

استاندار ایلام افزود: در خصوص برپایی موکب ها در داخل شهر مهران باید بررسی‌ها و کارشناسی‌هایی در حوزه‌های مختلف صورت گیرد و تصمیم گیری لازم انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که با برپایی موکب در شهر مهران مخالفت کردیم هم به دلایل امنیتی و کاهش ترافیک بود و هم بحث اقتصادی بود که این به نفع مردم مهران است.

وی تاکید کرد: در بحث ارز هم با توجه به ثبت نام در سامانه سما ارز همراه در نظر گرفته می‌شود و در این مورد مشکلی نخواهیم داشت.

آخرین وضعیت زیرساخت‌ها

سلیمانی دشتکی خواستار آماده سازی تونل دوم جاده مهران برای ایام اربعین شد و در صورت بالابودن ترافیک و شرایط اضطرار بتوان از آن استفاده نمود.

وی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال به این جاده اختصاص یافته و به شرط تکمیل نقاط مشخص شده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به زیرگذر ارغوان و ۱۱ کیلومتر مسیر جاده مهران که باید تا اربعین آماده سازی شود، ادامه داد: قرارگاه خاتم سه قسمت جاده و پل‌های ۵۵ و ۵۶ در دست اقدام دارد و جاده‌ی دسترسی جداگانه به پایانه برکت به خوبی در حال انجام است.

وی به ایجاد ۶ هزار متر مربع سایه بان در پایانه مرزی مهران، پایانه زرباطیه در طرف عراقی و پایانه برکت اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ سرویس بهداشتی در پایانه برکت، مرزی و پارکینگ اربعین احداث می‌شود و از نظر تراکم و پارکینگ مشکلی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته است و با کار بزرگ و اساسی که شکل گرفته در اربعین پیش رو گره ترافیکی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: سپاه به دنبال احداث یک مجموعه بسیار بزرگ در بحث موکب‌های دائمی است.

وی ادامه داد: ۹ استان قول همکاری برای اعزام ماشین آلات راه سازی و سنگین دادند و همچنین در برپایی موکب در مهران اقدام کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 5 مرداد 98، کد خبر:4677387 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین