پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار ایلام با اشاره به تعطیلی گمرک مهران در ایام اربعین گفت: سال گذشته حدود یک ماه این مرکز در هنگامه تردد زائران تعطیل بود که امسال به 14 روز رسید که کاهش حدود 50 درصدی را نشان می دهد.

شعار سال: ایوب درویشی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، به رشد 27 درصدی صادرات استان از طریق مرز بین المللی مهران اشاره و اظهار داشت: آمار صادرات کالا در هفت ماهه امسال 304 میلیون و 654 هزار و 555 دلار تاکنون بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 27 درصدی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: تسریع در ورود و خروج کالا، تلاش برای کاهش تعطیلی مرز، افزایش تاسیسات و زیرساخت ها در بازارچه های تازه تاسیس، بهسازی و توسعه راه ها، بازاریابی در کشور عراق، نظارت بر تعرفه های گمرکی و اجرای طرح جامع گمرک نقش مهمی در افزایش و توسعه صادرات غیر نفتی از طریق مرز بین المللی مهران به عراق دارد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: برگزاری نشست های متعدد با طرف عراقی و پیگیری از طریق وزارت خارجه با دولت مرکزی عراق نقش بسیار مهمی در تسهیل امر صادرات به عراق دارد، چرا که مرز بین المللی مهران دروازه عتبات عالیات و پیشران اساسی توسعه منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

درویشی در ادامه از بازگشت 644 موکب تا امروز به کشور خبر داد و گفت: دو هزار و 270 موکب برای خدمات رسانی به زوار در ایام اربعین وارد عراق شده بود که تا امروز یک سوم آن ها از مرز مهران وارد کشور شدند.

وی یادآور شد: یک هزار و 823 دستگاه اتوبوس و سه هزار و 450 دستگاه سواری از مرز بین المللی مهران کاپیتاژ شده اند که تاکنون 400 دستگاه اتوبوس و یک هزار و 200 سواری به کشور باز گشته اند.

وی مجموع خودروهای وارده به کشور عراق را پنج هزار و 610 دستگاه برشمرد و از تلاش مجموعه گمرک و همه دست کسانیکه در امر برگزاری آیین معنوی اربعین حضور داشتند، تقدیر کرد.

وی در ادامه از تلاش همه دست اندرکاران مجموعه گمرک، دستگاه ها، نیروهای نظامی و امنیتی، خدماتی، درمانی به ویژه مهمان نوازی مردم ایلام در پذیرایی از زوار اربعین تقدیر کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل گمرک ایلام، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و‌ مدیرکل امور اقتصادی استانداری به ارایه گزارش عملکرد خود در حوزه صادرات و موانع و راهکارهای افزایش صادرات در مرز بین المللی مهران پرداختند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 آبان 97، کد مطلب: 83084991، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین