پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵
معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص اهمیت یادگیری گفت: در سازمان پژوهش درصدد تدارکات مناسب برای ایجاد فرصت های یادگیری هستیم‌.

شعارسال: نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش با حضور سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

علی باقرزاده معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این برنامه عنوان کرد: ما اقدامات خوبی داشته‌ایم اما زنجیر های داخل و خارج از آموزش و پرورش باید به هم متصل و هدفمند باشند. یکی از اقدامات بیرونی آموزش و پرورش اهمیت دادن به این سرمایه ملی است. آموزش و پرورش را یک ساحت مهم در جامعه است و مستقل از ساحت ‌های دیگر نیست لذا باید در مسیر پیشبرد آن کمک کنیم.

باقرزاده با اشاره به اینکه باید برای تحول نظام آموزشی از همه عناصر بهره برد گفت: تمام عناصر درگیر این مساله هستند و باید او را همراهی کنند وگرنه تحول به معنای اتفاق نمی‌افتد باید در داخل آموزش و پرورش مرکز ثقل تمام ظرفیت ها را به مدرسه ببریم هر قرائت و برداشتی که از تحول داریم اگر جهت بردارهای آموزش و پرورش را به سمت تقویت جایگاه مدرسه ببریم می توانیم نقطه عزیمت خوبی داشته باشیم. مدرسه جایی است که فرصت های فراگیر و باکیفیت یادگیری مبتنی بر سند را داراست.

او با بیان اینکه یادگیری یکی از بحران‌های آموزشی است گفت: این بحران را باید جدی گرفت، زیرا می‌تواند ظرفیت‌ها را از بین ببرد، معتقدم بحران اصلی برای هر نظام آموزشی بحران در یادگیری است که این بحران جدی است و می تواند تمام ظرفیت های ملی را از بین ببرد و برای جلوگیری از این خسران باید به درون مدرسه هجرت کنیم، از عوامل اصلی آموزش می‌توان به مدرسه، مربی و دانش آموز اشاره کرد. ضمن اینکه ما در سازمان پژوهش درصدد تدارکات مناسب برای ایجاد فرصت های یادگیری هستیم‌.علاوه بر این اقدامات باید یک برنامه درسی مدون و منظم در دست داشت.

باقرزاده در پایان گفت: یکی از وظایف ما در سازمان استقرار حوزه های تربیت یادگیری ۱۱ گانه است که کمک می‌کند از موضوع محوری به سمت آموزش تمام ساحتی حرکت کنیم و تمرکز و مهارت دانش آموزان را افزایش دهیم. همچنین می‌بایست برنامه‌های درسی ما با هم همسو و در عناصر مختلف تربیتی دارای یکپارچگی باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7مرداد1398 ، کدخبر: 792071: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین