پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر بالای ۲۰۰ نامزد در انتخابات آینده مجلس داشته باشیم لیست می‌دهیم.

شعار سال: مصطفی کواکبیان ظهر امروز پنجشنبه در اردوی اعضای حزب مردم سالاری در خرم آباد اظهار داشت: در رابطه با مشکلات سطح کشور دوستان بی عنایت نباشند. من به جرات می گویم بدترین شرایط تحریم در طول ۴۰ سال گذشته همین چندماه بوده است. ما از اول انقلاب تحریم بوده ایم اما این شرایط بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه در بودجه فروش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را پیش بینی کردیم، که البته آن زمان انتقاد داشتم و گفتم حاصل نمی شود، تصریح کرد: الان سران سه سه قوه رفتند نشستند و بودجه را بر اساس ۳۰۰ هزار بشکه در خوشبینانه ترین حالت و ۴ منبع دیگر صندوق ذخیره ارزی، صندوق توسعه ملی و فروش اموال دولتی و اوراق مشارکت بستند.

نماینده مردم تهران گفت: شرایط کشور ساده نیست، نفت را به زور می فروشیم و تازه پولش را هم نمی توانیم بگیریم، فکر نکنید همه چیز گل و بلبل است و الان فقط سر تقسیم پست ها مشکل داریم. البته اگر مدیری کم توجهی کرده باید تذکر داده شود اما می خواهم بگویم شرایط کشور عجیب است.

وی افزود: در مجلس هشتم ۴۰ نفر بودیم اما کارآمدی ما از ۱۰۰ نفر امروز بیشتر بود، الان نه می توانیم بگوییم چه می خواهیم و نه می توانیم بگوییم چه نمی خواهیم، بستگی دارد جریانی که وسط لحاف می خوابند به اصطلاح مستقلین به کدام سمت غش می کنند. دوستان بیرون نشسته اند و نمی دانند ما در مجلس چه می کشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: به هر قیمتی قرار نیست لیست بدهیم. البته تلاش می کنیم اکثریت مجلس را به دست بگیریم، ما حتما اگر بالای ۲۰۰ نامزد در کشور داشته باشیم لیست می دهیم.

کواکبیان افزود:معتقدم لیست ما باید خالص سازی شود، ما یک بار نسبت به دولت ارادت فرمودیم، بس است دیگر، این بار لیستی که می دهیم خالص سازی می شود و کسانی که برند اصلاح طلبی آن ها مشخص باشد را حمایت می کنیم.

موسوی لاری:هیچوقت نمی‌توانیم انتخابات را کنار بگذاریم

حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری نائب رئیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی نیز در دومین کنگره حزب پیشروی اصلاحات که صبح امروز پنجشنبه در کانون توحید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های کنگره‌ها این است که با حضور میهمانانی از دیگر احزاب و تشکل‌ها با سلایق مختلف برگزار می‌شود و با حضور این میهمانان زمینه تفاهم و حرکت جبهه‌ای فراهم می‌شود.

مشروح اظهارات موسوی لاری را در ادامه به نقل از فارس می خوانید:

* برای جریان اصلاحات که پایبند به رای مردم است و میزان را رای مردم می‌داند قطعا حضور پای صندوق‌های رای یک اصل است. بی تعارف می‌گویم اینکه برخی بگویند شرکت در انتخابات مشروط شود یا امثال این حرف‌ها، ما توجهی به این گونه اظهار نظرات نخواهیم کرد. شرکت در انتخابات و تلاش برای ساماندهی امور جامعه بر اساس خروجی‌های صندوق رای تلاشی است که ما نباید از دست بدهیم. پس ما هیچوقت نمی‌توانیم انتخابات را کنار بگذاریم.

* اینکه ما نمی‌توانیم در یک حوزه انتخابیه کاندیدا معرفی‌کنیم یا نه، وابسته به شرایط است. ما در یک جایی کاندیدا داریم و با تمام توان از او حمایت می‌کنیم. در جایی دیگر ممکن است بنا به هر دلیلی کاندیدا نداشته باشیم و یا داوطلبان ما از فیلتر شورای نگهبان نتوانسته باشند عبور کنند، بنابراین این مسئله به این معنا نیست که نمی‌خواهیم در انتخابات حضور داشته باشیم. ما جایی برای این کارها نداریم. ما حتی تلاش برای رفع موانع را جزئی از فعالیت‌های ملزوم خود می‌دانیم. همچنین ارتباط با شورای نگهبان، هیئت نظارت و دستگاه های حاکمیتی را جزئی از وظایف و تکالیف خود می‌دانیم. ما به عنوان تکلیف باید موانع پیش رو را برطرف کنیم بنابراین اصل حضور در انتخابات برای تحقق اهداف است.

* داشتن توان استدلال و اقناع جامعه و دستگاه های حاکمیتی یکی از برنامه های ما باید باشد، ما به عنوان جریان اصلاحات خود را زیر سقف جمهوری اسلامی تعریف می‌کنیم و معتقدیم که جمهوریت نظام که معرف نقش مردم است، آسیب پذیر شده و باید تکیه بیشتری به آن شود. برای اینکه نقش مردم افزایش پیدا کند لازمه این است که تک تک ما تلاش خود را برای گسترش فعالیت‌های حزبی به کار ببندیم.

* در مقطع انتخابات آنچه که به ما آسیب می رساند اظهار نظرات است که به مانند یک نیش عمل می‌کند. من متاسفم که در چند هفته اخیر پاره‌ای از اظهار نظرات همراه با نیش توسط چهره‌های تاثیرگذار جریان اصلاحات موجب رنجش دیگران شده است. اگر دیدگاه‌هایی دارید که دیگران را آزار می‌دهد خوب این دیدگاه ها را در مجالس خصوصی بیان کنید.اظهار نظرات خود را به گونه‌ای رسانه‌ای نکنید که گویی آشفته بازاری در جریان اصلاحات وجود دارد.

* حرکت‌های شب امتحانی به ما آسیب رسانده و در انتخابات اگر یک جریان پیروز شود، ابتدای گرفتاری‌های اوست. چون به جان هم می‌افتند و اگر هم که شکست بخورند برای یک دوره در لاک خود فرو می‌روند.

* علت این مسئله این است که به کادرسازی در احزاب توجهی نشده است. اگر در قالب نشست‌های هم فکری بتوانیم زمینه کادرسازی را فراهم کنیم دیگر حرکات شب امتحانی که آسیب‌های جدی به جریان های سیاسی می زند، اتفاق نمی‌افتد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 10 مرداد 98، کد مطلب: 1285581: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
حنای اصلاح طلبها دیگه برای مردم رنگی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین