پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه دولت قصد حذف یارانه پردرآمدها را ندارد گفت: دولت همیشه راحت‌ترین کار را انتخاب کرده است و هیچ‌وقت خودش را برای چنین کاری به زحمت نمی‌اندازد.

شعارسال: رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه دولت قصد حذف یارانه پردرآمدها را ندارد گفت: دولت همیشه راحت‌ترین کار را انتخاب کرده است و هیچ‌وقت خودش را برای چنین کاری به زحمت نمی‌اندازد.

جبار کوچکی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که بالاخره چه زمانی شاهد حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه خواهیم بود اظهار داشت: دولت در تمام این سال‌ها و در موضوعات مختلف همیشه راحت‌ترین کار را انتخاب کرده است بنابراین هیچ‌وقت خودش را برای انجام چنین کاری به زحمت نمی‌اندازد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از تمام شدن تقریبی بررسی این پرونده سخن گفت و عنوان کرد: پس از تمام شدن تحقیقات توسط این کمیته گزارش این پرونده به همراه تمامی اسناد و مدارک و مستنداتی که به دست آمده بود جهت بررسی موضوع به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابلاغ تخلفات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آن به مجلس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم به زودی این پرونده روند قانونی خود را در کمیسیون اقتصادی طی کند و پس از قرائت گزارش آن در صحن علنی مجلس به قوه قضائیه ارجاع شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه قوه قضائیه مانند پرونده اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان باید با متخلفان این پرونده نیز با قاطعیت تمام برخورد کند افزود: حیف و میل‌های زیادی در مجموعه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها انجام شده ‌و قوه قضائیه باید با جدیت جلوی سیاسی کاری‌ها و ریخت و پاش‌ها را بگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس بروز انحرافات مالی بسیار زیاد در مجموعه سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مدارک این موضوع کاملاً مستند است اظهار داشت: برای بررسی تخلفات این سازمان مدت زمان کمی به ما داده شد اما با این حال توانستیم در همین زمان کم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان امسال پرونده تخلفات سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود نیز ابراز داشت: اعضای هیئت تحقیق و تفحص با تمام مشکلات و چالش‌های موجود کار خودشان را در این زمینه انجام دادند و باید منتظر نوع برخورد مجلس و سپس قوه قضائیه در این زمینه باشیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بررسی بیش از 300 تا 400 هزار میلیارد تومان منابعی که در این سازمان در گردش است را متذکر شد و گفت: تخلف دولت در زمینه عدم حذف یارانه پردرآمدها و عدم تخصیص یارانه بخش تولید و حوزه بهداشت و درمان از جمله اتهامات دولت در مجموعه این سازمان است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها منحرف شده و در جای خود هزینه نشده است افزود: فعلاً هیچ خبری از دولت برای حذف یارانه دهک‌های بالای به گوش نمی‌رسد و به گمان بنده نیز با توجه به شناختی که از این دولت پیدا کردم کار خاصی قرار نیست در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت هر ماهه با زدن یک دکمه‌ای یارانه 45 هزار تومانی حدود 80 میلیون ایرانی را که هیچ دردی را نیز از مردم دوا نمی‌کند به حسابشان واریز می‌کند اظهار داشت: نه رئیس جمهور نه وزرایش خودشان را برای حذف یارانه پردرآمدها به دردسر نمی‌اندازند و همین مسیر فعلی را همچنان دنبال می‌کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:15 مرداد 1398 ، کدخبر:2069909 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین