پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: آزمایش موشک‌های دور برد کره شمالی، جدیدترین فصل از بحران فزاینده بین آمریکا و چین در شرق آسیاست به ویژه پس از اینکه آمریکا تصمیم گرفت موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در کره جنوبی، استرالیا و ژاپن مستقر کند.همچنین آمده است که «ابهت و عظمت آمریکا» در دوره دونالد ترامپ با شتاب در حال از بین رفتن است و تحریم‌های آن هم قدرت خود را از دست داده‌‌اند.
شعار سال:روزنامه رای الیوم نوشت: «ابهت و عظمت آمریکا» در دوره دونالد ترامپ با شتاب در حال از بین رفتن است و تحریم‌های آن هم قدرت خود را از دست داده‌‌اند.

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: آزمایش موشک‌های دور برد کره شمالی، جدیدترین فصل از بحران فزاینده بین آمریکا و چین در شرق آسیاست به ویژه پس از اینکه آمریکا تصمیم گرفت موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در کره جنوبی، استرالیا و ژاپن مستقر کند.

در این مطلب با اشاره به شکست سیاست‌های قلدرمآبانه واشنگتن در عرصه جهانی آمده است: رهبران کره شمالی تصمیم گرفتند با آزمایش موشک‌های دوربردی که می‌تواند تا عمق خاک آمریکا نیز برسد، آمریکا را با قدرت به چالش بکشند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، این اقدام کره شمالی را نقض تفاهمات به دست آمده در دیدار بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور و هانوی قلمداد کرد.

چین در برابر اقدام تحریک‌آمیز جدید آمریکا ساکت نخواهد نشست و دست روی دست نخواهد گذاشت. استقرار موشک‌های میانبرد و مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای، تهدیدی برای امنیت، ثبات و مناطق نفوذ چین به شمار می‌رود و بعید نیست آزمایش غافلگیرکننده موشک‌های کره شمالی در چارچوب واکنش چین باشد.

جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا، این روز‌ها وارد مرحله تنش بی‌سابقه‌ای شده است و چین به تصمیم ترامپ برای اعمال مالیات بر کالا‌های صادراتی چین به آمریکا به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، پاسخ محکمی بدهد و به همین دلیل تصمیم گرفت واردات محصولات کشاورزی را از آمریکا متوقف کند و ارزش پول خودش را کاهش دهد تا بتواند حجم صادراتش را به کشور‌های دیگر افزایش دهد. این امر ترامپ را بر آن داشت که چین را به بازی با ارز‌ها متهم کند.

رای الیوم در ادامه نوشت: دولت ترامپ شاید بزرگترین بازنده این جنگ تجاری باشد؛ زیرا در مناطق دور دست وارد این جنگ شده است و نزدیکترین متحدانش نیز به ویژه در اروپا با این جنگ مخالفند و همین امر سبب می‌شود دولت آمریکا بیشتر سردرگم شود.

در پی شکست گفتگوی چین و آمریکا برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل مورد اختلاف، بازار‌های مالی آمریکا حدود سه درصد از ارزش خود را روز دوشنبه از دست دادند و سهام آمریکا حدود هزار واحد کاهش یافت و این زیان در پایان این روز به هشتصد واحد رسید.

پاسخ انتقامجویانه بزرگتری که چین برای آن آماده می‌شود، پایان دادن به سلطه دلار بر بازار‌های مالی جهانی از طریق حذف سریع دلار از مبادلات و جایگزینی آن با یوان است که حجم کنونی تعاملش به حدود ۱۰ تریلیون دلار رسیده است و برخی کشور‌های عربی به شیوه روسیه، هند، پاکستان، ترکیه، ایران و ونزوئلا از این ارز به عنوان ارز جهانی استفاده می‌کنند. برخی کارشناسان معتقدند تا پنج سال دیگر سلطه دلار آمریکا به نفع همتای چینی به پایان خواهد رسید.

رهبر کره شمالی به ترامپ و فریبکاریهایش خندید و دو بار با وی دیدار کرد بی آنکه یک امتیاز بدهد و حتی از این فراتر رفت یعنی موشک‌های بالستیک دوربرد را که قادرند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند، آزمایش کرد.

رای الیوم افزود: ابهت و عظمت آمریکا در دوره ترامپ با شتاب در حال از بین رفتن است و تحریمهایش مثل سابق قدرتمند نیست و چین نیز شتابان در یک دوره زمانی کمتر از ده سال برای کسب جایگاه نخست جهان به عنوان قدرت اقتصادی شماره یک پیش می‌رود.

در جنگ تجاری بین چین و آمریکا، محور مقاومت و ایران بزرگترین برنده به شمار می‌روند. صادرات نفت ایران در حال افزایش است و ایران از تحریم‌های آمریکا به دلیل مخالفت چین با این تحریم‌ها عبور کرده است و به زودی هند، ژاپن و ترکیه به چین ملحق خواهند شد.

در انتهای این مطلب آمده است: هوش چینی‌ها غرور و قلدری آمریکایی‌ها را شکست خواهد داد و بعید نمی‌دانیم روزی برسد که فاتحه دلار را که قدرتمندترین سلاح برای سلطه جویی آمریکاست بخوانیم. شاید آن روز خیلی نزدیک باشد و ما در این روزنامه در صدر کسانی خواهیم بودیم که این موفقیت را جشن خواهیم گرفت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:16مرداد1398،کدخبر:7029314،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین