پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
«جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی در نشستی در پارلمان این کشور از احتمال «بررسی داوطلبانه» اعزام نظامیان کره جنوبی به تنگه هرمز خبر داد.در حالی که امروز دوشنبه دولت آلمان رسماً اعلام کرد که در شریط فعلی به ائتلاف آمریکایی برای گشت زنی در تنگه هرمز نمی‌پیوندد، وزیر دفاع کره جنوبی در پارلمان این کشور اظهاراتی درباره این ائتلاف آمریکایی مطرح کرده است.

شعار سال: وزیر دفاع کره جنوبی در جمع قانونگذاران این کشور گفته که واشنگتن از سئول درخواست رسمی برای الحاق به ائتلاف نظامی در «تنگه هرمز» نکرده اما کره جنوبی می‌تواند به طور داوطلبانه اعزام نظامیان خودش به منطقه را بررسی کند.

در حالی که امروز دوشنبه دولت آلمان رسماً اعلام کرد که در شریط فعلی به ائتلاف آمریکایی برای گشت زنی در تنگه هرمز نمی‌پیوندد، وزیر دفاع کره جنوبی در پارلمان این کشور اظهاراتی درباره این ائتلاف آمریکایی مطرح کرده است.

به گزارش شبکه رادیوی «کی‌بی‌اس» کره جنوبی، «جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی در نشست امروز دوشنبه کمیته «دفاع ملی» پارلمان این کشور گفت که سئول هنوز از سوی واشنگتن درخواستی رسمی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز دریافت نکرده است.

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی

وی با بیان اینکه احتمال خطر برای کشتی‌های کره جنوبی در تنگه هرمز وجود دارد، افزود که این کشور می‌تواند احتمال اعزام نیروی نظامی به تنگه هرمز را به صورت «داوطلبانه» بررسی کند.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین تاکید کرد که اعزام نیروی نظامی این کشور به منظور حفاظت از اتباع کره جنوبی نیازی به تایید و مجوز پارلمان ندارد و می‌توان تا ۳۲۰ عضو ارتش را با یک ناوشکن، یک بالگرد و سه قایق تندرو به منطقه اعزام کرد.

اظهارات این مقام کره جنوبی در حالی مطرح شده که امروز سخنگوی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان درباره الحاق این کشور به ائتلاف مد نظر آمریکا برای تنگه هرمز گفته بود: «صدراعظم [نیازی به] مشارکت در مأموریتی آمریکایی را در شریط فعلی و زمان حاضر نمی‌بیند و همه [مقامات] در دولت آلمان در این موضوع متفق هستند».

علیرغم تلاشهای چند هفته‌ای آمریکا برای ایجاد این ائتلاف، هنوز مشخص نیست که چند کشور به طور جدی در این طرح حضور خواهند یافت. انگلیس از ابتدا حضور در این ائتلاف را رد کرده بود اما بعد از توقیف نفتکش این کشور توسط نیروی دریایی سپاه خواستار تشکیل چنین ائتلافی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 14مرداد 98، کد خبر: 13980514000785، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین