پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
امیر سابق قطر به شدت تلاش برای کودتای نظامی در ترکیه را محکوم و تاکید کرد که کشورش با ترکیه در تمامی تدابیر قانونی که دولت قانونی ترکیه اتخاذ می‌کند، اعلام همبستگی می‌کند.

شعار سال: حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر در سخنانی با بیان این مطلب، «‌نقش مثبت» رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در منطقه به ویژه موضع‌اش در حمایت از مخالفان سوریه‌ای را ستود و گفت که علت پایداری مخالفان سوریه حمایت نامحدود اردوغان بوده است.

امیر سابق قطر خاطر نشان کرد: آمریکا و یکی از کشورهای غربی در پشت این کودتا قرار دارند .

حمد بن خلیفه آل ثانی هم‌چنین تبانی عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی و همکاری‌اش با این کشورها و سکوتش در قبال رخدادها در ترکیه را محکوم کرد و گفت:‌ وی از آنچه که علیه دولت ترکیه و امنیت و ثبات آن چیده می‌شد، آگاه بود.

امیر سابق قطر هم‌چنین خشم خود را نسبت به رسانه‌های وابسته و تبلیغ کننده سیاست‌های عربستان و امارات که از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه استقبال کرده‌اند، ابراز کرد.

از سوی دیگر ناظران سوال‌هایی را درباره این مسأله مطرح کردند که چرا عربستان به سرعت موضع مشخص خود را در قبال کودتا در ترکیه نشان نداد و چه دلایلی باعث شد که عربستان این موضع را اتخاذ کند.

یک خبرنگار عربستانی در مصاحبه با سایت عربی 21 گفت:‌ عربستان منتظر بود تا نتیجه کاملا قطعی شود و سپس موضع خود را نشان دهد.

این خبرنگار عربستانی افزود:‌ رسانه‌های اماراتی گویی آرزو می‌کردند که کودتا به موفقیت بیانجامد چرا که «روابط متشنجی میان آنکارا و ابوظبی در جریان است و علت این امر متناقض بودن مواضع دو طرف در مورد پرونده‌های سیاسی مهم در منطقه است».

وی تعجب خود را نسبت به موضع با تردید ریاض برای اعلام ایستادگی در کنار ترکیه ابراز کرد چرا که ترکیه در مسائل سرنوشت سازی همچون بحران سوریه و جنگ در یمن در کنار عربستان ایستاده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 27 تير 1395، کد مطلب: 95040115872:www. isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین