پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳
یکی از افراد تحت تعقیب گشتاپو که به عنوان جاسوس شناخته شده و تا مدت ها باعث آزار نازی ها بود یک زن بود. این زن نانسی ویک ، مأمور عملیات ویژه بریتانیا بود که در نیوزیلند به دنیا آمده بود.

شعارسال: کمتر زنی پیدا می شود که جسارت و شجاعت جاسوسی را داشته باشد اما این زن کارنامه ای عجیب دارد . برای مثال او یک بار یک سرباز اس اس را با دستهای خالی خود کشته است تا مانع از این شود که وی زنگ هشدار در هنگام یورش نیرو ها را ارسال کند.

افزون بر این او یک ارتش 7000 نفری را علیه 22،000 سرباز آلمانی رهبری کرد که 100 نفر تلفات را به بار آورد. وقتی وی به انگلیس آمد ، به مدیر اجرایی عملیات ویژه پیوست و به عنوان واسطه بین لندن و گروه فرانسوی محلی فرانسه شناخته شد. وی بعداً در استخدام بیش از 7،500 عضو در گروه وهمچنین حمله به تاسیسات آلمان و دفتر مرکزی گشتابو دست داشت.

از آوریل 1944 تا آزادسازی فرانسه ، وی با آلمانی ها جنگید و باعث کشته شدن 1400 نفر شد آن هم در شرایطی که تنها 100 نفر در کنارش بودند. او همچنین در هنگام بمباران استراتژیک راه آهن پاریس در دولت اشغالی آلمان ، توصیه های تاکتیکی کرد.

او نه تنها به اپراتور کدهای اشتباهی منتشر می کرد تا دشمن را گمراه کند، بلکه چندین پاسگاه آلمانی را با دوچرخه سواری به مسافت بیش از 500 کیلومتر طی کرد تا خبررسانی به دشمن را مختل کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:24مرداد1398 ، کدخبر: 495758: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین