پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: همه تخم‌مرغ های قهوه ای بسته بندی شده که در بازار عرضه می شود، بومی نیست بلکه از مرغداری ها به بازار می آید این در حالی است که انواع بومی آن در مزارع یا روستاها نگهداری می شود و پرورش می یابد .
شعار سال:مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: همه تخم‌مرغ های قهوه ای بسته بندی شده که در بازار عرضه می شود، بومی نیست بلکه از مرغداری ها به بازار می آید این در حالی است که انواع بومی آن در مزارع یا روستاها نگهداری می شود و پرورش می یابد .

«زهرا فیضی» اظهار کرد: تشخیص بومی بودن یا نبودن تخم مرغ ها از طریق شناسایی شرکت تولید کننده آنها صورت می گیرد. بسیاری از تخم مرغ های قهوه ای توسط کارخانه های صنعتی تولید می شود اما به دلیل استفاده نژاد خاصی از مرغ ها این محصول قهوه ای رنگ می شود .

وی افزود: رنگ پوست تخم مرغ های بومی قهوه ای کمرنگ است و لازم است مردم در خرید روزانه خود به این موضوع دقت داشته باشند .

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: فروش تخم مرغ های بومی بدون بسته بندی و مجوز در بازار تخلف است زیرا همه واحد های تولیدی تخم مرغ باید پروانه کسب دریافت کرده باشند. تولید تخم مرغ بومی در اصفهان نسبت به سایر استان ها زیادتر است .

فیضی افزود: ۹۰ درصد تخم مرغ های قهوه ای که در بازار به فروش می رسند صنعتی بوده و تنها ۱۰ درصد از آنها بومی است .

وی با اشاره به ظرفیت های تولید تخم‌مرغ در استان اظهار کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در استان اصفهان تولید می شود که از این میزان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مازاد بر نیاز مردم استان است .

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: اصفهان جزو استان های برتر در تولید تخم مرغ است و تعداد محدودی از سایر استان های کشور نیز مازاد بر نیاز مردم خود به تولید تخم مرغ می پردازند .

فیضی خاطر نشان کرد: در صورتی که محدودیتی برای صادرات تخم مرغ وجود نداشته باشد بخش زیادی از مازاد تولید استان اصفهان به کشور های دیگر صادر و یا برای مصرف کارخانه جات ارسال می شود .


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ انتشار:31مرداد1398،کدخبر:51450،hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین