پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
وزیر کشور: به ظرفیت عظیم روستا‌ها توجه کنید، در حال حاضر حرکت برای بازگشت به روستا‌ها زیاد و نیازمند برنامه ریزی قانونمند است.نشست معاونین و مدیران کل امور شهرداری و دهیاری‌های کشور در آغاز هفته دولت با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، با هدف ارائه گزارش عملکرد، در وزارت کشور برگزار شد. در این نشست آقای جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گزارشی از اقدامات و برنامه‌های سازمان ارائه کرد .

شعار سال:  نشست معاونین و مدیران کل امور شهرداری و دهیاری‌های کشور در آغاز هفته دولت با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، با هدف ارائه گزارش عملکرد، در وزارت کشور برگزار شد. در این نشست آقای جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گزارشی از اقدامات و برنامه‌های سازمان ارائه کرد و در ادامه وزیر کشور با تاکید بر اینکه تمام امور عمرانی و زیربنایی شهرها، روستاها، شهرستان‌ها و استان‌ها مرتبط با معاونت عمرانی است، افزود: عملکرد این بخش می‌تواند نقش مهمی در رضایتمندی و یا رضایت نداشتن مردم داشته باشد؛ چرا که این امور به صورت مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است.

آقای رحمانی فضلی به نقش موثر معاونین عمرانی استانداری‌ها اشاره کرد و گفت: معاونین عمرانی مقام اصلی هستند که باید در استانداری‌ها بر پروژه‌های کشور نظارت کنند و گزارش دهند، همچنین با نظارت بر امور شهرداری‌ها و روستاها، پروژه‌های عمرانی این بخش‌ها را مورد ارزیابی و پیگیری قرار دهند.

وی افزود: معاونین عمرانی استانداری‌ها با توجه به گستردگی پروژه‌های عمرانی و تنوع دستگاه‌های دخیل در این پروژه‌ها باید به عنوان هماهنگ کننده عمل کنند؛ همانطور که بخشی از امور شهری و روستایی در وزارت کشور دنبال می‌شود باید هماهنگی و ارتباط و همکاری میان دستگاه‌ها افزایش یابد تا در کنار هم و بدون موازی کاری پروژه‌های عمرانی به نحو احسن به پایان رسد.

دکتر رحمانی فضلی به چالش‌های حوزه شهری اشاره کرد و گفت: گسترش شهر‌ها و ساختمان سازی ها، آنچنان که باید، منطبق بر قواعد نیست و فرهنگ شهری با چالش‌هایی مواجه شده است؛ لذا سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بایستی ضمن اعمال قوانین، فرهنگ زیست شهری را بازتعریف کند.

وزیر کشور همچنین به اهمیت ارتباط دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور به ستاد از طریق سامانه‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه‌ها زمینه نظارت بر عملکرد و هزینه کرد‌های دهیاری‌ها نه تنها برای مدیران ستادی بلکه برای عموم مردم مهیا خواهد بود و در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کلان بسیار موثر می‌باشد. در این مسیر باید تمام اقدامات وزارت کشور هوشمندسازی شود.

دکتر رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه نگاه خوبی به دهیاری‌ها و دهیاران وجود دارد، افزود: دهیاران هم تحصیلات خوبی دارند، هم علاقه‌مند به کار و هم مورد تایید روستاییان هستند. در این مسیر باید ستاد‌ها با دهیاری‌ها مرتبط باشند و مرتباً با رصد اطلاعات، تجربیات و اقدامات آن‌ها تبادل شود.

وزیر کشور گفت: در گذشته همواره با نبود مدیریت روستایی مواجه بودیم، اما دهیاری‌ها می‌توانند حلقه وصل روستا‌ها باشند، گرچه اختیارات کمی دارند با این حال در تلاشیم اختیارات بیشتری به آن‌ها داده شود.

وی ادامه داد: در حدود ۵۰ تا۶۰ هزار نفر در دهیاری‌ها کار کرده یا می‌کنند. این جمعیت غنیمت و فرصت بزرگی است که باید ضمن آموزش به آن‌ها خودباوری بدهیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: باید در روستا‌ها تسهیلات ارزان قیمت ارائه دهیم. به هر فردی که بخواهد در داخل روستا‌ها فعالیت کند، مجوز دهیم تا از این امکانات و تسهیلات بهره‌مند شود، چراکه این فعالیت‌ها در درون محیط روستایی موجب اشتغال و رونق روستا‌ها می‌شود.

دکتر رحمانی فضلی در فراز دیگری از سخنان خود در جمع مدیران سازمان شهرداری ها، یادآور شد: مغز متفکر هر سازمانی معاونت برنامه ریزی است. در این عرصه باید ضمن مرور روند اقدامات از گذشته تا حال، برنامه‌ها و پروژه‌های کاربردی با هدف رفع مشکلات حوزه کاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طراحی شود و برای هرکدام دستورالعملی تدوین و بر اساس آن تقسیم کار شود.

وزیرکشور همچنین بر لزوم آموزش‌های موثر و کاربردی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت شبکه‌های استانی صدا و سیما برای معرفی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ارائه آموزش به تمامی شهروندان استفاده شود.

وی افزود: باید بر سفر‌های خارجی و دوره‌های آموزشی خارجی و دستاورد آن‌ها نظارت شود، همچنین می‌توان از تکنولوژی‌های جدید درمسیر تبادل تجربیات و آموزش بیش از پیش بهره برد تا ضمن کاهش هزینه ها، در زمان نیز صرفه جویی شود.

وزیر کشور همچنین به اقدامات عمرانی و توسعه‌ای معاونت عمرانی وزارت کشور برای تسهیل عبور و مرور، افزایش رفاه و بهبود شرایط اسکان زائران اربعین اشاره کرد و گفت: به برکت اربعین اقدامات خوبی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در استان‌های مرزی مسیر مسافرین اربعین انجام شد که آثار و ثمرات زیادی برای مردم این استان‌ها نیز داشت.

تصویب نظام نامه رصد اجتماعی در جلسه شورای اجتماعی کشور

نظام نامه رصد اجتماعی در یکصد و بیست و دومین نشست شورای اجتماعی کشور به تصویب اعضای شورا رسید و قرار شد به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

آقای تقی رستم وندی در یکصد و بیست و دومین نشست شورای اجتماعی کشور که ریاست جلسه را برعهده داشت به موضوع بررسی نظام رصد اجتماعی اشاره کرد و گفت: نظام رصد اجتماعی موضوع مهمی است، این موضوع جزء تکالیف برنامه ششم توسعه بوده و ماده ۸۰ این برنامه تکلیف کرده است که باید نظام جامع رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها طراحی و تدوین شود.

وی افزود: بخش مهمی از این تکلیف برنامه ششم توسط وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی عملیاتی شده است و بخش معلولیت‌ها نیز از سوی بهزیستی دنبال می‌شود.

معاون وزیر کشور گفت:: نظام رصد آسیب‌های اجتماعی از سال ۹۳ در وزارت کشور کلید خورد و منجر به تهیه گزارش جامع وضعیت اجتماعی کشور شد که به مقام معظم رهبری ارائه و بر همین اساس، از سال ۹۴ تاکنون ۷ جلسه در محضر رهبر انقلاب در این زمینه تشکیل شده است.

وی در تبیین نظام نامه رصد اجتماعی افزود: در این نظام جامع، نحوه گردآوری داده‌ها طراحی شده، داده کاوی، تحلیل و پردازش اطلاعات پیش بینی و جایگاهی برای تحلیل پدیده‌های اجتماعی قرار داده شده است. همچنین نهایتاً راهکار‌ها و سناریو‌هایی برای حل چالش‌های اجتماعی در این نظام ارائه شده است.

رستم وندی گفت: در تدوین نظام نامه رصد اجتماعی، مرکز رصد اقدامات زیادی انجام داد تا بتواند سامانه‌های مورد نیاز نظام دیده بانی اجتماعی را طراحی کنند.

رئیس سازمان امور اجتماعی افزود: تلاش داریم در مسیر تحقق اهداف نظام رصد اجتماعی، زمینه‌های ایجاد تفاهم و همکاری با دستگاه‌های مختلف برای تقسیم کار و اجرای برنامه‌های ذیل این نظام را دنبال کنیم.

در یکصد و بیست و دومین نشست شورای اجتماعی کشور، نظام نامه رصد اجتماعی مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد این نظام نامه به دستگاه‌ها ابلاغ و همچنین شیوه نامه و تفاهم نامه‌های بین دستگاهی برای اصلاح نظام نامه رصد تکمیل شود.

فردا؛ سی و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی

دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: جلسه سی و چهارم ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، فردا چهارم شهریور در وزارت کشور برگزار می‌شود.

سید رمضان شجاعی کیاسری افزود: در سی و چهارمین جلسه ستاد، گزارش روسای کارگروه‌های پنجگانه و نمایندگان دستگاه‌های عضو از اقدامات و اجرای مصوبه‌ها ارائه خواهد شد.

نخستین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که با حکم رئیس جمهور، مسئولیت آن به وزیر کشور سپرده شده است، ۱۲ مهر ۹۷ تشکیل شد.

سامانی، معاون هماهنگی وزارت کشور شد

وزیر کشور در حکمی سید سلمان سامانی را به سمت معاون هماهنگی وزارت کشور منصوب کرد.

در پی تغییر ساختار و ایجاد معاونت هماهنگی در وزارت کشور، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی دکتر سید سلمان سامانی را به سمت معاون هماهنگی وزارت کشور منصوب کرد.

متن حکم وزیر کشور به شرح زیر است:

جناب آقای سید سلمان سامانی

سلام علیکم

نظر به مراتب تعهد، توانمندی و تجارب مفید و موثرتان و با عنایت به ضرورت هماهنگی حوزه‌های وظیفه‌ای و مأموریتی وزارتخانه در مراحل برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا و نظارت در سطح ستاد و صف؛ به موجب این حکم جنابعالی را به سمت "معاون هماهنگی" منصوب می‌کنم.

بدیهی است در اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله؛ معاونین، استانداران و سازمان‌های وابسته مکلف به همکاری می‌باشند.

توفیق روز افزونتان را در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ،تاریخ انتشار 3 شهریور 98، کد خبر: 2508026، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین