پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
وزیر محترم برخورد با فساد مالی و اداری را از نزدیکترین اشخاص حقیقی و حقوقی پیرامون خود شروع کند تا همه بدانند که وزیر محترم در برخورد با مفاسد اقتصادی پرسنل تحت امر خود کمتر همت بسته است.

شعارسال: وزیر جهاد کشاورزی دهم شهریور ماه در همایش هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال 98 - 99 گفت: «برخی به دنبال آن هستند که وقتی ارباب رجوع به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه می‌ کند چگونه به او نه بگویند و یا او را سرکار قرار می‌ دهند. به خدا پناه می‌ برم به خاطر وجود این مشکلات و نباید اجازه دهیم که ارباب رجوع را تیغ بزنند.»

 به نقل از تیتریک، «حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به سخنان وزیر جهاد کشاورزی نوشت:

«آقای حجتی، وزیر جهاد کشاورزی

واقعیت این است که نه گفتن نه تنها بد نیست بلکه از ضروریات یک مدیریت قانونمدار است چه اینکه اسلام با نه شروع شد "لا اله اله الله" و انقلاب هم با نه شروع شد، "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی". وقتی قانونی تصویب می شود مفهوم مخالف آن این است که باید مجری آن قانون در برابر تمام درخواست های مغایر و مخالف آن قانون، نه بگوید. اگر واقعا مدیران ما توان نه گفتن و ایستادگی پای این دو حرف را داشتند، امروزه شاهد فجایع تغییر کاربری گسترده در حاصل‌خیزترین اراضی کشور نبودیم و پدیده های شومی مانند رانت خواری، اختلاس، رشوه، زمین خواری و غیره شیوع نمی یافت؛ البته وفاق کلی بر این نکته هست که وظیفه یک مدیر و پرسنل این است که در چهارچوب قانون و مقررات، تسهیل‌گر مطالبات ارباب رجوع باشند.

پرواضح است که متاسفانه کثرت قوانین ضد تولید و دست و پا گیر همزمان تولیدکنندگان شریف و پرسنل خدوم جهاد کشاورزی را خسته و فرسوده کرده است، بنابراین جا دارد که معاونت های محترم وزارت جهاد کشاورزی در مدت باقی مانده از عمر دولت با تدوین طرح های کارآمد و کاربردی و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی، ریسمان ها را از چرخ های تولید باز کنند.

وزیر محترم در بخش دیگری از بیان خود جمله ای گفتند که باعث رنجش خاطر هزارن همکار شاغل در جهاد کشاورزی سراسر کشور شد؛ ایشان گفتند: نباید اجازه دهیم [همکاران] ارباب رجوع را تیغ بزنند!

اگر چه این ادبیات زیبنده وزیر باسابقه جهاد کشاورزی نبود ولی به هر حال مبارزه با فساد آرزوی آحاد ملت و شخص مقام معظم رهبری است؛ از این رو اینجانب جهت اجرایی شدن این خواسته چند پیشنهاد کاربردی تقدیم می کنم.

تقدس جهاد کشاورزی به شهدا و پرسنل دلسوز و بی توقعی است که نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه در سنگرهای سازندگی و حوزه امنیت غذایی خوش درخشیدند. با وجود این، برای اینکه بخشی از عناصر تیغ به دستی که در میان همکاران جهادی قرار دارند دست از این اقدام بردارند و عده ای دیگر به این مسیر کشیده نشوند، در گام اول میزان حقوق همکاران را به میزان دریافتی سایر وزارتخانه های دولتی ارتقاء دهید؛ متاسفانه در همین وزارت جهاد کشاورزی عدالتی در پرداخت ها مشاهده نمی شود، به شکلی که بسیاری از بخش های شبه تحقیقاتی، تحقیقاتی و خصوصا تحقیقاتیِ درآمدزا حقوق بالای ۱۰میلیون تومان دریافت می کنند، با اینکه برخی از آنها عملا نیمه تعطیل اند ولی دریافتی کارشناسان خط مقدم تولید در بخش ها و شهرستان ها که عملاً در خط مقدم تولید اند، به یک پنجم آنها نمی رسد.

وزیر محترم برخورد با فساد مالی و اداری را از نزدیکترین اشخاص حقیقی و حقوقی پیرامون خود شروع کند تا همه بدانند که وزیر محترم در برخورد با مفاسد اقتصادی پرسنل تحت امر خود کمتر همت بسته است.

انتصاب مدیریت حراست و بازرسی سازمان ها و پرداخت مزایای آنها به صورت متمرکز در وزارتخانه صورت بگیرد، تا این عزیزان در برخورد با مفاسدی که با چراغ سبز رؤسا و معاونین انجام می شود، دست و پایشان نلرزد، چه اینکه اخیرا این اقدام توسط صدا و سیما انجام شده و نتایج مثبتی بر آن مترّتب شده است.

نمایندگی های ولی فقیه در سازمان های کشور و دفاتر آنها در مدیریت ها را که یادگار امام راحل هستند را با جذب نیروهای جدید و اختصاص بودجه فرهنگی تقویت کنید تا این عزیزان با فرهنگ سازی دینی و ترویج ارزش های اسلامی مانع گسترش حرص و طمع و در نتیجه رواج رشوه در مراکز تحت امر جنابعالی باشند، جناب وزیر محترم، همه می دانیم که بی مایه فطیر است و با دست خالی نمی توان کاری از پیش برد. متاسفانه با بازنشست شدن بسیاری از مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و عدم جذب نیروی های جدید و همچنین حذف بندی از بودجه سازمان ها، عملاً کار عقیدتی و فرهنگی در وزارت جهاد کشاورزی در سنگین ترین رکود خود طی چهار دهه گذشته است


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ، تاریخ انتشار: 18 شهریور 1398 ، کدخبر:51880 ،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
سلام/ خوب بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین