پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۲۴۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مهدی قدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است برخی واحد‌های تولیدی با چالش بدهی مالیاتی روبرو هستند و حداقل کاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند انجام دهد این است که آن واحد‌هایی که پس از تحقیق نشان می‌دهند که به نقطه بحرانی رسیده‌اند را کمک کنند که این کمک می‌تواند در قالب مساعدت‌های مالیاتی و استهمال در پرداخت این بدهی‌ها باشد.
شعارسال: آمار‌ها حکایت از این دارد که پرداخت ۶۰ درصد از مالیات کل کشور بر عهده صنعتگران است. این در حالی است که در بسیاری از کشور‌های دنیا این رقم چیزی در حدود ۱۵درصد است. تولیدکنندگان معتقدند دولت باید در شرایط سخت تحریم برای آنها بسته‌های تشویقی در نظر بگیرد یا دست کم در این شرایط بر آنها سخت نگیرد. یکی از این موارد مالیاتی است که تولید کنندگان پرداخت می‌کنند. وزارت صنعت در قالب «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» اخیرا در حال شناسایی واحد تولیدی فعال است تا بتواند با کمک به آنها چالش بدهی‌های مالیاتی را رفع کند.

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: بنگاه‌های تولیدی و واحد‌های اقتصادی در ایران شرایط سختی را سپری می‌کنند، هرچند که چند ماهی است که توجه به ظرفیت‌های داخل، بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته و از این‌رو واردات برخی کالا‌های خارجی منع شده تا تولیدکنندگان داخلی با آرامش بیشتری به تحرکات خود در جهت پویایی اقتصاد کشور ادامه دهند.

او می‌گوید: البته شرایط سخت اقتصادی که به تبع تحریم‌ها بر کشور تحمیل شده کار را سخت کرده که امیدوارم با توجه به تلاش واحد‌های صنعتی و اینکه سال ۹۸ به‌نام «رونق تولید» نام‌گذاری شده شاهد عبور از این پیچ تاریخی باشیم.

نماینده اراک تصریح کرد: همه بر اوضاع و احوال اقتصادی کشور و پیچیدگی‌های به‌وجود آمده واقف هستند و انتظار می‌رود که حمایت از تولیدکنندگان بیش از پیش شود و موانعی که بر سر راه آن‌ها وجود دارد و مربوط به تصمیم‌گیران در این حوزه می‌شود، برداشته شود. ما برای رونق تولید و مقابله با تحریم‌ها چاره‌ای نداریم جز اینکه تولیدکنندگان واقعی را شناسایی و مساعدت‌های لازم را به آن‌ها داشته باشیم. البته قانون لایحه ارزش افزوده هنوز به صحن مجلس نیامده و اگر در دستور کار قرار بگیرد و بررسی‌های لازم روی آن انجام شود، کار‌ها نظم و نسق بهتری خواهد گرفت و در نهایت کمک شایانی به تولید کشور خواهد شد.

مقدسی اظهار داشت: برخی واحد‌های تولیدی با چالش بدهی مالیاتی روبرو هستند و حداقل کاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند انجام دهد این است که واحد‌هایی که به نقطه بحرانی رسیده‌اند را در قالب مساعدت‌های مالیاتی و استهمال در پرداخت بدهی‌ها کمک کند.

او گفت: تناسب میزان مالیات دریافتی از تولیدکنندگان در کشور‌های مختلف، متفاوت است. معتقدم برای گرفتن مالیات از واحد‌های تولیدی باید تفاوت‌هایی قائل شد و نباید همه را به یک چشم دید. به‌طور مثال واحدی که ضررده بوده یا واحدی که تازه در نقطه شروع کار هست نباید زیر فشار پرداخت مالیات باشد، زیرا در عیر این صورت روز به روز شاهد کم شدن واحد‌های صنعتی و در نهایت کاهش چشمگیر رشد اقتصادی خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: حدود یک سال و نیم است که تحریم‌های بی‌سابقه‌ای بر کشور تحمیل شده و در حال حاضر هم این فشار‌های اقتصادی ادامه دارد. ما زمانی که شعار رونق تولید و خودکفایی را می‌دهیم باید به زیرساخت‌های آن هم توجه کنیم. اگر سختگیری و بوروکراسی‌های پیچیده اداری ادامه داشته باشد هیچ‌گاه رونق تولید محقق نخواهد شد و موج تحریم‌ها و اثرات آن روز به روز نمایان‌تر می‌شود. از این‌رو لازم و ضروری است که «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» و سیستم مالیاتی کشور فضایی را ایجاد کنند تا تولید به بهترین شکل ادامه پیدا کند که مطمئناً این موضوع به بهبود اقتصاد و معیشت مردم هم منجر خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1398 ، کدخبر: 187849 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
0
دولت مردانی که کار رو قبول کردن همه از شرایط خبر داشتن با این بهونه نمیشه عملکرد ها رو توجیه کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
0
همیشه دنبال بهونه ان به جای اینکه از عملکردها گزارش بدن
ناشناس
Netherlands
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
حمایت از تولید کنندگان داخلی قطعا برای رشد اقتصادی کشور باید جزو اولویت ها باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین