پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۸۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
آیا ادعای ولادیمیر ساژین تفسیرگرخبرگزاری روسی اسپوتنیک درتازه ترین گزارش وی که دراسپوتنیک فارسی ارایه شده و درآن با قاطعیت به نقل از مقامهای اطلاعاتی اسراییل نقل شده است نمایندگان جامعه اطلاعاتی اسرائیل اطمینان دارند که تهیه مقدمات نشست آینده روسای جمهوری آمریکا و ایران، دونالد ترامپ و حسن روحانی، به اتمام رسیده است یک بلوف است و تحلیلگر یادشده ذهنیات خود را درقالب این گزارش ارایه می کند یا باید آن را واقعیتی دانست که از سوی روس ها به ایران مخابره می شود؟
شعارسال: این تحلیلگر اسپوتنیک نوشته است: این امر به ویژه برای رئیس جمهور ایران و برای کل ایران با توجه به مخالفت قدرتمند مخالفان سیاسی در ایران که هم توافق هسته ای و هم هرگونه مذاکره با غرب ، به ویژه با ایالات متحده را قبول نمی کند، بسیار مهم است. برای حسن روحانی و حامیان وی، یک بهانه مدللی بوجود آمده تا پیش از هر چیز، برای رهبر معظم ایران ، آیت الله خامنه ای و مخالفان سیاسی خود، احتمال و ضرورت برپایی جلسات و مذاکرات با دونالد ترامپ را اثبات می کنند.

ساژین ادامه می دهد: اعتماد به اینکه ایالات متحده و ایران با این وجود مذاکرات را در بالاترین سطح برگزار خواهند کرد، اسرائیلی ها پس از گفتگو اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مارک اسپر، رئیس پنتاگون در انگلیس کسب کردند. به عنوان مثال آقای اسپر خاطرنشان کرد: "به نظر می رسد که ایران در حال حرکت است تا ما بتوانیم مذاکره کنیم، و من امیدوارم که همانا چنین باشد". متحدان اروپایی ایالات متحده از ایده برگزاری جلسه سران آمریکا و ایران حمایت می کنند. رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون گفت: سازماندهی مذاکرات رهبران آمریکا و ایران لازم و ضروری است.و یک نکته جالب دیگر. دیپلماسی ایرانی مذاکرات بی سر و صدا ، بحث های غیررسمی ، مذاکرات محرمانه دوجانبه با شرکت افراد مهم، مسئول، صلاحیت دار، اما نه اصلی و حتی احتمالاً ثانوی را ترجیح می دهد. این افراد از مرکز هدایت می شوند. در نتیجه، آنها به یک عقیده مشترک می رسند و برنامه ای را برای مذاکرات بین سران دو کشورآماده می کنند. بعضی اوقات این جلسات پنهانی است.به یاد بیاوریم که طرف های ایرانی و آمریکایی قبل از انعقاد توافق هسته ای - برجام در سال 2015 ، سال ها در عمان درگیر مذاکرات غیر علنی بودند.به احتمال زیاد، اکنون یک سناریوی مشابه اجرایی می شود. طبق برخی گزارش ها، در ماه ژوئیه ، واشنگتن و تهران با میانجیگری قطر مذاکرات پنهانی را آغاز کردند. به گفته منابع اطلاعاتی، دستور روز مقدماتی گفت و گو در حال حاضر وجود دارد، هرچند به صورت پیش نویس، اکنون این چرکنویس به طور غیررسمی در حال همانگ شدن است.براساس گزارش های تأیید نشده، علاوه بر این، تماس های محرمانه بین فرستادگان تهران و واشنگتن در لندن برقرار شده بود.اکنون توپ در زمین ایران است. اینکه آیا رهبر معظم ایران، آیت الله خامنه ای در مورد امکان ملاقات روسای جمهوری روحانی و ترامپ به هر شکلی که باشد موافقت کند، سوال است. و خیلی چیزها به جواب به آن بستگی دارد، اما مهمترین نکته این است که آیا تنش ها حول ایران و در حوزه خلیج فارس و در سراسر منطقه خاور میانه رفع شود و یا بالا برود؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 ، کدخبر: 461077 ، www.saat24.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
همیشه قبل رفتن رئیس جمهور ایران به نیویورک این داستان احمقانه دیدار با رئیس جمهور آمریکا شروع میشه ولی آخرش هیچی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
روس ها هم دارن بازار گرمی می کنند الکی شلوغش میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
فقط بازیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین