پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۴۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از کل معلولان استان زنجان ۲ هزار و ۸۵۴ نفر ناشنوا هستند و برای جلوگیری از ناشنوایی افراد یکی از رویکردهای بهزیستی انجام طرح غربالگری شنوایی است.

شعارسال: محمد محمدی قیداری ظهر پنجشنبه در مراسم روز جهانی ناشنوایان در محل فرهنگسرای امام خمینی، با بیان اینکه اطلاعات ۲۱ هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان زنجان ثبت شده اسـت، افزود: ۲ درصد جمعیت استان معلول هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نابینا، ۹ هزار و ۱۰۰ معلول جسمی حرکتی تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌ها به خاطر اختلالات ژنتیکی است، گفت: برای جلوگیری از این موضوع آموزش‌های لازم به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

محمدی قیداری از سنجش شنوایی ۱۷ هزار و ۱۱۶ نوزاد در استان زنجان خبر داد و افزود: در سالجاری برای ۸۱۳ نوزاد که در حوزه شنوایی مشکوک بودند، اقدامات مربوط به غربالگری پیشرفته انجام شد.

وی از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم توسط بهزیستی استان زنجان خبر داد وگفت: این سازمان طرح غربالگری این طرح را برای کودکان سه تا ۶ ساله اجرا می‌کند و با اجرای این طرح در استان زنجان پوشش ۹۵ درصدی حاصل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: از کل معلولان استان زنجان ۲ هزار و ۸۵۴ نفر ناشنوا هستند و برای جلوگیری از ناشنوایی افراد یکی از رویکردهای بهزیستی انجام طرح غربالگری شنوایی است وغربالگری شنوایی نوزادان یک تا ۱۰ روز در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

محمدی قیداری افزود: تشخیص هر چه زودتر ناشنوایی کودک تاثیر در ارائه درمان دارد به دلیل اینکه زمان طلایی برای آموختن یک زبان در کودکان سن هفت سالگی است و بی توجهی به این امر تاخیر در رشدگفتار و زبان را به دنبال دارد که با اقدامات انجام شده پوشش ۹۲ درصدی غربالگری شنوایی نوزادان انجام شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4مهر1398 ، کدخبر: 4729560: : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
چه آمار دقیقی دادن شبیه آمارهای تعداد تماشاگران ورزشگاه آزادیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین