پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۳۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان "ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکری می‌کنیم"، مسئول این کار را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تا آخر کنار مردم یمن می‌ایستیم تا این تجاوز را از خود دور کنند.
شعارسال: سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، طی گفتگو با شبکه تلویزیونی فونیکس چین به بیان برخی نقطه نظرات خود درخصوص موضوعات مختلف دفاعی و امنیتی پرداخت.

این گفتگو در جریان سفر اخیر وی به این کشور انجام شده است.

** همکاری‌های نظامی ایران و چین گسترش می‌یابد

سرلشکر باقری در این گفتگو درباره سطح همکاری‌های نظامی دو کشور، با بیان اینکه این روابط در حال توسعه و گسترش است، اظهار داشت: با امضای سندهای همکاری و تحویل آن از طریق وزیر امور خارجه کشورمان به مقامات چینی و اجرای توافقات راهبردی، سطح همکاری‌های دو کشور بیشتر نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما برای اولین بار از ارتش چین برای حضور در یک رزمایش مشترک با ایران و روسیه که در ماه دسامبر در شمال اقیانوس هند و جنوب دریای عمان برگزار خواهد شد دعوت کردیم و ارتش چین نیز با قبول این دعوت و برنامه اعزام ناو، در آن حضور پیدا خواهد کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با ابراز اینکه دو کشور در زمینه تبادل استاد و دانشجو و تحقیقات مشترک و تولید محصولات گام‌های اساسی بر خواهند داشت، گفت: حتماً نیروهای مسلح دو کشور با همکاری هم می‌توانند در ایجاد جهانی باثبات‌تر و صلح‌آمیزتر قدم بردارند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ایران و چین با ایجاد کمیته مشترک دفاعی در جهت توسعه همکاری‌های تحقیقاتی و تولید محصولات گام‌های بلندتری بر خواهند داشت و ما یک کمیته مشترک نظامی نیز به‌منظور هماهنگ‌کردن فعالیت‌های نظامی و توسعه این فعالیت‌ها مثلاً در بحث‌های رزمایش، آموزش و... داریم.

** برای هرجنگی آماده‌ایم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفتگو درباره مسائل منطقه خلیج فارس و احتمال جنگ و درگیری در این منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه علاقمند به ایجاد درگیری در این منطقه نیست چراکه کشور ما از همه بیشتر به‌دنبال صلح و آرامش است و در طول 300 سال گذشته هیچ‌گاه ملت ایران چشم طمع به هیچ کشور دیگری نداشته و آغازگر جنگی نبوده است.

وی افزود: در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نیز منافع ما وابستگی زیادی به امنیت این مناطق دارد و برای همین ما مهمترین و قدرتمندترین کشور مسئول ایجاد این امنیت هستیم.

سردار باقری گفت: در خلیج فارس ما بیش از همه خواهان امنیت هستیم و علاقه‌ای به درگیر شدن در هیچ جنگی نداریم اما در عین حال، قدرتمندانه در برابر هر نیت و اقدامی که بخواهد امنیت این منطقه را به خطر بیندازد می‌ایستیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با غیرواقعی خواندن تبلیغات آمریکا و دیگر کشورها مبنی بر اینکه این منطقه در آستانه جنگ قرار دارد، تأکید کرد: دشمنان ما جرئت و جسارت آغاز جنگ را ندارند چون می‌دانند ضرر آن بیش از منافعش خواهد بود و آنها آسیب‌های جدی خواهند دید.

وی به موضوع اعزام ناو هواپیمابر آمریکا طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها می‌گفتند که ناو هواپیمابر خود را به منطقه اعزام می‌کنند ولی دیدیم که این ناو از 400کیلومتری سواحل ما جلوتر نیامد و در شمال اقیانوس هند و جنوب دریای عمان متوقف شد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: هیچ‌کس جرئت شروع جنگ با ما را ندارد و البته ما هم از جنگ استقبال می‌کنیم ولی اگر کسی دیوانگی کند، ملت ایران و نیروهای مسلح آن با تجربه و اراده، خود را برای هرگونه جنگی آماده کرده‌اند و این یک امر منطقی است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: البته همه اینها به‌معنای این نیست که کسی بدون محاسبه و یا با محاسبه غلط و یا به‌خلاف نظر مشاورانش دست به آغاز درگیری نمی‌زند، چراکه در گذشته هم ما مثال‌هایی مثل هیتلر و صدام را داشتیم ولی معتقدیم جنگ با ایران برای آنها عقلانی نیست و ما هم اگرچه این احتمالات را ضعیف می‌دانیم ولی آماده‌ایم.

** تحریم‌های جدید آمریکا تبلیغاتی است و تأثیری بر نیروهای مسلح ما ندارد

وی همچنین درخصوص تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران خصوصاً در حوزه‌های نظامی گفت: آنها از هرکاری که توانستند برای فشار بر ملت ایران دریغ نکردند و نیروهای مسلح ما هم 40 سال است که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته و امکان خرید سلاح و یا انتقال تجهیزات وجود ندارد، درواقع در حوزه نظامی چیزی نمانده که بخواهند آن را تحریم کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: در مباحث اقتصادی و بانکی نیز، سپاه پاسداران هیچ حسابی در خارج از کشور ندارد که بخواهد از آن استفاده کند، بنابراین این تحریم‌های جدید تأثیری بر نیروهای مسلح و سپاه نخواهد داشت.

سرلشکر باقری گفت: آنها همه این کارها را قبلاً کردند و این اقدامات اخیر بیشتر جنبه تبلیغاتی و روانی دارد که مورد خوشایند بخشی از جناح‌های تندروی داخل آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه است.

** سپاه توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد

به گزارش تسنیم، سردار باقری، تحریم سپاه از سوی آمریکا را موجب افتخار دانست و افزود: من به‌عنوان یک پاسدار خوشحالم که مورد غضب دشمنی باشم که به هیچ اخلاق و قاعده و حقوق بشر و حقوق ملت‌ها پایبند نیست. وقتی ما چنین دشمنی داریم، یعنی در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنها از یک طرف وزیر امور خارجه ما را تحریم می‌کنند و از طرف دیگر می‌گویند "بیایید با هم صحبت کنیم."، کجای دنیا مسئول دیپلماسی یک کشور را تحریم می‌کنند؟ این یعنی در رفتار و عمل برخی صاحبان حکومت در آمریکا عقل و منطق درستی دیده نمی‌‌شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: عصبانیت آنها از سپاه پاسداران به‌دلیل این است که سپاه بسیاری از توطئه‌هایشان را خنثی کرده که ازجمله آنها مسائل عراق و سوریه بود.

سرلشکر باقری گفت: بنابر اعتراف رئیس جمهور فعلی آمریکا و براساس اظهارات مقامات سابق آمریکا، این آنها بودند که داعش و جبهة‌النصره و الحرار الشام را در سوریه و عراق درست کردند و به‌دنبال این بودند که همه کشورهای اسلامی را به سقوط بکشانند تا نوبت ایران شود اما این سپاه بود که به کمک ارتش‌های این کشورها رفت و ما امروز می‌بینیم که عراق آزاد شده و به‌سوی توسعه حرکت می‌کند و بخش‌های زیادی از سوریه نیز آزاد شده و در همان جاهای کمی هم که تروریستها حضور دارند، مورد حمایت آمریکا هستند.

** سپاه پاسداران به ارتش مردمی یمن کمک مستشاری می‌کند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفتگو، درخصوص کمک‌های ایران به کشورهای محور مقاومت به‌خصوص یمن اظهار داشت: در عراق و سوریه هم ما با درخواست دولت‌های رسمی و مستقر این کشورها به کمکشان رفتیم و به آنها کمک‌های مستشاری و تسلیحاتی و تجهیزاتی کردیم و قرارداد بستیم و مسئول اینها هم سپاه پاسداران بود که البته درمواردی ارتش جمهوری اسلامی نیز به آن کمک کرد ولی در موضوع یمن اوضاع کمی متفاوت‌تر است.

سردار باقری ادامه داد: یمن امروز در محاصره کامل قرار دارد و همه‌ راه‌های آن بسته است و مدتهاست حتی امکان ارسال دارو نیز به آنجا وجود ندارد.

وی ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به یمن را کذب دانست و افزود: چطور وقتی امکان ارسال دارو وجود ندارد، می‌توان موشک‌های چندمتری را به یمن ارسال کرد؟

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در عین حال تصریح کرد: ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکری می‌کنیم و مسئول این کار، سپاه پاسداران است و تا آخر هم کنار مردم یمن می‌ایستیم تا این تجاوز را از خود دور کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 9 مهر 1398 ، کدخبر: 504367 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
کمک نظامی هم می کنیم خجالت نداره که
با افتخار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین