پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
رئیس سازمان ملی استاندارد مسئولیت وجود ضایعات در گندم را با وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت که برای دریافت جزئیات آزمایش کیفیت بنزین از شرکت کنترل کیفیت هوا، در حال مکاتبه با این شرکت هستند.

شعارسال: رئیس سازمان ملی استاندارد مسئولیت وجود ضایعات در گندم را با وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت که برای دریافت جزئیات آزمایش کیفیت بنزین از شرکت کنترل کیفیت هوا، در حال مکاتبه با این شرکت هستند.

نیره پیروزبخت امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه طبق قانون هوای پاک مسئولیت کیفیت بنزین بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد در این بخش همکاری می‌کند، اظهار کرد: سه آزمایشگاه مورد تایید سازمان ملی استاندارد است که از دو پژوهشگاه زیرمجموعه این سازمان چیزی برای ما ارسال نشده و از پژوهشگاه نفت نیز هنوز اطلاعی نداریم، اما مکاتباتی در حال انجام است تا شرکت کنترل کیفیت هوا، آزمایشگاه خود را معرفی کند و نحوه نمونه‌برداری و سایر اطلاعات موثر بر آزمایش را در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: در آزمایشات متعدد سازمان ملی استاندارد نتایج عدم انطباق با استاندارد وجود نداشته است.

طبق گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هفته گذشته منتشر کرد، غلظت گوگرد در تمام نمونه‌ها - شامل بنزین معمولی و سوپر - فراتر از حد مجاز اعلام شد.

وزارت جهاد کشاورزی باید از الک دو در بیست در خرید تضمینی گندم استفاده کند

پیروزبخت در ادامه با بیان اینکه استاندارد ملی ایران در زمینه تولید و واردات گندم تدوین شده، تصریح کرد: اختلافی بین ارزیابی براساس استاندارد ملی و ضوابط فنی وزارت جهادکشاورزی وجود داشته که گله‌مندی برخی ذی‌نفعان و دست‌اندرکاران این بخش نیز مربوط به همین مسئله است، اما تاکنون تغییری در استانداردهای گندم اعمال نشده و باید از الک دو در بیست برای (خرید تضمینی) گندم استفاده شود.

امیدواریم مسئولان مربوطه به استاندارد گندم پایبند باشند

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری به پایبندی مسئولان و دست اندرکاران این بخش به استاندارد گندم، اظهار کرد: ناخالصی با آلودگی متفاوت است و وجود ضایعات در گندم نشان دهنده آلودگی آن نیست و با وجود سیستم‌های پیشرفته در کارخانه‌های آردسازی، ضایعات کاملاً جدا می‌شود؛ بنابراین جایی برای نگرانی مردم نیست. این مسئله مشکلی برای سلامتی مردم ایجاد نمی‌کند و فقط بحث قیمتی مطرح است.

به گفته وی، مسئولیت کیفیت گندم به عهده وزارت جهاد کشاورزی، آرد به عهده سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت و نان به عهده وزارت بهداشت است که سازمان ملی استاندارد در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری می‌کند.

باید در مراجعی همچون دولت به وجود ضایعات در گندم رسیدگی شود

پیروزبخت در پاسخ به اینکه سازمان ملی استاندارد برای جلوگیری از تکرار وجود ضایعات در گندم در خرید تضمینی سال‌های آینده چه تمهیداتی اندیشیده است؟ نیز پاسخ داد: این موضوع به عهده وزارت جهاد کشاورزی است؛ مسئولیت سازمان ملی استاندارد در این بخش تنها ارائه گزارشات است. این سازمان مسئولیت مستقیم برای جلوگیری از وجود ضایعات در گندم ندارد، بنابراین باید در مراجعی همچون دولت روی این متغیر کار شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایران اکونومیک ،تاریخ انتشار: 9 مهر1398،کدخبر: 324358،www.iraneconomist.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین