پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
فعال سیاسی و چهره معارض سعودی تأکید کرد: آینده‌ای برای آل سعود وجود ندارد و ما منتظر سقوط رژیم در آینده‌ای نزدیک هستیم، چرا که این نظام پس از فرو ریخت پایه‌های قدرتش دیگر قادر به بقا نیست.
شعارسال: «علی هاشم» فعال سیاسی و چهره معارض سعودی در نخستین سالگرد جنایت ترور ««جمال خاشقجی» گفت: جنایت ترور خاشقجی حقیقت وحشیانه آل سعود و چهره کریه رژیم سعودی را در برخورد با مخالفان و یا منتقدان خود به جهانیان نشان داد.

وی ادامه داد: جنایت ترور خاشقجی، تمام تلاش‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را برای تظاهر به عنوان یک شاهزاده اصلاح طلب تخریب کرد، چرا که او میلیاردها دلار به رسانه‌های غربی و عربی پرداخت کرده بود تا خود را به عنوان شاهزاده مورد انتظار و رهبر تغییر در جهان جلوه دهد اما پس از ترور خاشقجی همه شرکت‌ها و مؤسسه‌ها از عربستان گریزان شده و تمام برنامه‌های اقتصادی که بن سلمان از ابتدای انتصابش به عنوان ولیعهد سعودی با عنوان «چشم انداز ٢٠٣٠» و رویای جاه‌طلبانه «نیوم» تبلیغ کرده بود، نابود شد.

هاشم درباره سخنان بن سلمان در ارتباط با پذیرش مسئولیت جنایت قتل خاشقجی و اهداف وی از این کلام گفت: «حرف‌های بن سلمان اعتراف به اینکه شخص او مسئول است،‌ تلقی نمی‌شود بلکه این دیکته‌ای است که مشاورانش به او تلقین کرده‌اند تا به صورت کلی صحبت کند و با ترفندی سیاسی در پاسخ به پرسش مجری بگوید که چون آنها از اعضای دولت او بوده‌اند،‌او نیز مسئول است و بس. و این یک کلام سیاسی است.

وی تأکید کرد: تمام بازداشت‌ها علیه زنان و مردان فعال در حوزه سیاسی و تمام زندانیان عقیده در دوره سلمان بن عبدالعزیز»، ‌پادشاه سعودی به دستور مستقیم «محمد بن زاید»، به بن سلمان صورت گرفته است.

این معارض سعودی درباره عوامل ترور خاشقجی گفت که او مخالف رژیم سعودی نبود و همیشه با اینکه نامش به عنوان معارض در نظر گرفته شود، مخالفت می‌کرد،‌ او فقط منتقد سیاست وحشیانه بن سلمان و تصمیم‌های احمقانه او بود، ولیعهد سعودی هیچ نقد و یا مخالفتی را بر نمی‌تابد و سیاست تسویه مخالفان با حبس و یا قتل آنان را در پیش می‌گیرد.

وی درباره آینده جنگ در یمن گفت: «جنگ یمن به خط پایان نزدیک شده و رژیم سعودی دیگر قادر نیست به جنگی که اقتصاد ملی را نابود و هزاران نفر از مردم عربستان و یمن را به کام مرگ کشانده، ادامه دهد،‌ بنا بر این باید پیش از انکه باعث خونریزی‌های بیشتر و نابودی تمام منابع درآمدی عربستان از چاه‌ها و پالایشگاه‌های نفت شود، به دنبال راهکار سیاسی و گفت‌وگو با دولت صنعاء و پایان دادن به جنگ باشد، چرا که تمام این منابع بارها مورد اهداف نظامی قرار گرفته و هر لحظه نیز احتمال آن وجود دارد.

هاشم درباره اینکه آیا حرف‌های بن سلمان با عملیات اخیر «نصر من الله»، مبارزان یمنی ارتباطی دارد یا خیر؟ گفت: «تمام اظهارات اخیر بن سلمان بر اقرار وی به شکست در یمن و استیصال او برای یافتن راهکار سیاسی که شاید از این باتلاق نجات دهد، دلالت می‌کند.

وی درباره آینده نظام عربستان به ویژه در سایه ادعاهای اخیر درباره تکاپوی بن سلمان برای تغییر زودهنگام مهره‌های سلطنتی ابتدا با حذف محافظان شخصی پادشاه گفت: «از زمانی که بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان انتخاب شده با توحش و تصمیم‌های احمقانه خود ارکان سه گانه‌ای که که به عنوان بنیان آل سعود شناخته شده بودند را تخریب کرده است.

وی درباره این ٣ رکن گفت: انسجام خاندان سعودی اولین رکن بود، بن سلمان تمام پسر عموهایش را بازداشت و زندان و شکنجه کرد و اموالشان را به یغما برد. درخصوص دومین رکن که وفاداری قبیله‌ای است بن سلمان با تکبر و غرور خود و بازداشت شاهزادگان و افراد سرشناس قبایل و قطع مبلغی که به رؤسای قبایل در قبال وفاداری به آل سعود پرداخت می‌شد،‌حمایت آنها را از دست داد.

هاشم رکن سوم آل سعود را وهابیت و یا قدرت دینی دانست و گفت: بن سلمان وهابیت را از تمام عناصر قدرت حذف و وهابی‌ها را بازداشت و شکنجه کرد.

این معارض سعودی در پایان تأکید کرد بر این اساس آینده‌ای برای آل سعود وجود ندارد و ما منتظر سقوط رژیم در آینده‌ای نزدیک هستیم، چرا که این نظام پس از فرو ریخت پایه‌های قدرتش دیگر قادر به بقا نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 ، کدخبر: 817751 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
عربستان سعودی دیگر مانند قبل قدرت جهانی ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین