پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
وزیر کشور گفت: ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافت.

شعار سال:

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هنوز ارزیابی دقیقی در مورد استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی نداریم اما در 6 ماهه اول سال این ارزیابی انجام می‌شود و باید گفت سه استان پایلوت از دیگر استان‌ها جلوتر است.

وی افزود: شرایط استان لرستان نسبت به دو استان آذربایجان شرقی و کرمان متفاوت‌تر است و تلاش بیشتری نشان داده و امیدواریم این مسابقه خیر با سرعت ادامه پیدا کند.

وزیر کشور عنوان کرد: تلاش بر این است ماهی یک‌بار به استان لرستان سفر کنم تا از نزدیک در جریان روند کارها قرار گیرم تا اینکه گزارش‌ها را از روی کاغذ برای ما بیاورند.

وی بیان کرد: ما چون تمام موفقیت‌های این سه استان را به بقیه استان‌ها تسری می‌دهیم می‌شود گفت این سه استان جلودار و پیشتاز هستند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی اولویت با راه‌اندازی واحدهای متوقف‌شده اما این به معنای راه‌اندازی همه واحدها نیست بلکه هدف راه‌اندازی واحدهایی است که قدرت روی پای خود ایستادن را دارند و می‌توانند با کمک اولیه دولت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی عنوان کرد: اولویت دوم فعال کردن واحدهای نیمه فعال است که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و ممکن است به دلیل سرمایه‌گذاری کم، مشکل بازار فروش و یا ضعف فنّاوری به‌روز دچار مشکل هستند که در این زمینه استان لرستان خوب کارکرده و امروز شاهد راه‌اندازی واحد صنعتی بودیم که بخشی از آن راکد بوده و امید است در جلسات بعدی شاهد راه‌اندازی این واحدها باشیم.

وزیر کشور در ارتباط با اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با هماهنگی بانک‌ها و به‌ویژه بانک مرکزی ظرفیت بیشتری در اختیار همه استان‌ها قرار دهیم تا در این سال اقدام و عمل با سرعت بالاتری کار خود را پیش ببرند.

وی گفت: استان‌هایی که بتواند طرح‌های آماده‌ای داشته باشند و پیگیری کنند به‌طور یقین از این مقوله می‌تواند بیشتر استفاده کنند.

رحمانی‌فضلی افزود: استان لرستان به دلیل اینکه پایلوت اقتصاد مقاومتی است و در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام داده جلسات متعددی با بانک مرکزی داشته‌ایم و رقم‌های قابل قبولی هم به تصویب رسانده‌ایم.

وی بابیان اینکه واحدهایی که قدرت راه‌اندازی نداشته باشند در اولویت نیستند عنوان کرد: امسال برای طرح‌های نیمه‌تمام و غیرفعال با رویکرد اولیه کوچک و متوسط، دولت 16 هزار میلیارد تومان اختصاص ویژه داده که این اعتبار به استان‌ها به‌تناسب ظرفیتی که می‌توانند ایجاد کنند تخصیص می‌یابد.

رحمانی‌فضلی ‌با بیان اینکه باید تلاش کنیم درک و فهم درست را از اقتصاد مقاومتی جا بیندازیم اظهار داشت: آموزش مدیران حتمی است و باید در راستای چگونگی بهره‌وری، رقابت و مصرف آموزش‌های لازم را فراگیرند تا بتوانند از آب، خاک و هوا خلق ثروت کنند.

وی افزود: باید جرات شکستن حصارها و باورهای رسوخ شده را داشته باشیم و هیچ‌کس را محدود نکنیم و به هرکسی که ایده دارد گوش دهیم که اگر به این شکل عمل کنیم موفق هستیم.

وزیر کشور بابیان اینکه باید در اقتصاد مقاومتی همه احساس کنند سهم و سود دارند، عنوان کرد: کارهایی که مطرح‌شده را پیگیر هستیم و موضوعاتی که امروز از طرف مسئولان استان ارائه شد به‌ طور حتم پیگیری می‌کنیم چراکه باید دایره کار را وسیع‌تر کنیم.

وی بیان کرد: روستاها نیاز به توجه دارند و ایده‌های فراوانی وجود دارد که در وزارت کشور اعلام کرده‌ایم همه ایده‌ها و خلاقیت‌های روستایی جمع‌آوری شود تا بتوانیم این ایده‌ها را بارور کنیم، در حوزه تولید ببریم و درنهایت بتوانیم آن‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه روستایی سرمایه‌گذاری خوبی داریم و باید کاری کنیم که روستاها روی پای خود بایستند و بتوانند منابع خود را تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: عدالت محوری یکی از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند بنابراین عدالت جغرافیایی باید به شکلی باشد که در تک‌به‌تک شهرستان‌ها اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم.

وزیر کشور بابیان اینکه شهرستان‌ها و مرکز استان باید در یک راستا عمل کنند گفت: خزانه، منابع و امکانات دولت هرچقدر که باشد پاسخگوی اقتصاد مقاومتی نخواهد بود، هر چه در اختیار دولت است در طبق اخلاص در اختیار ملت قرار خواهد گرفت ولی همه شتابی که مورد نظر رهبری و رئیس‌جمهور است با این بودجه‌های خورد و جزئی امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: اگر در هرکدام از شهرستان‌ها پروژه‌ای باشد باید مورد رسیدگی قرار گیرد مانند کشت گلخانه‌ای و سنگ‌های زینتی که اقدام مناسبی است بنابراین باید امکانات در اختیار قرار گیرد تا راه بیفتند.

رحمانی فضلی افزود: باید توجه داشته باشیم که در تمام استان موضوع عدالت جاری شود و همه به یک‌میزان بتوانند از امکانات و منابع بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه باید حوزه مسکن و کارهای عمرانی راه بیفتد عنوان کرد: باید در استان طرحی برای راه‌اندازی مسکن تهیه شود تا قیمت مسکن پایین بیاید و شهرداری در پروانه‌ها 20 تا 30 درصد تخفیف دهد.

وزیر کشور بیان کرد: مسکن زمین نیست بلکه امکاناتی است که برای ساخت آن به کار می‌بریم چراکه 200 تا هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به آن وابسته است که باید اراده کنیم با همین امکاناتی که در اختیارداریم موضوع مسکن را به‌پیش ببریم.

وی تصریح کرد: باید در استان سرمایه‌گذارها جذب شوند و امکان جذب بدهید که این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه فضای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: یقیناً در پنج‌تا 10 سال آینده استان‌ها باید روی پای خود بایستند بنابراین باید سیاست‌های کلان را به استان‌ها بدهیم و چون در برخی استان‌ها زمینه‌های رقابتی برابر نیست و در رده‌های بالاتری قرار دارند باید زمینه رقابت‌ها را فراهم کنید.

وی گفت: سرنوشت مردم به دست مسئولان استان است و آینده استان نیز به دست آن‌ها رقم می‌خورد بنابراین باید رقابت کنید که یکی از این راه‌ها جذب سرمایه‌گذار است.

وزری کشور اظهار داشت: سرمایه‌گذاری که وارد استان می‌شود نه به دلیل این است که به سرمایه آن نیاز داریم بلکه چون فهم سرمایه‌گذاری دارد می‌تواند مدیریت، بازار و زنجیره تولید را نیز با خود بیاورد.

وی افزود: سرمایه‌گذار یک مجموعه است که تحرک ایجاد می‌کند بنابراین می‌توان به‌وسیله سرمایه‌گذار بر آخرین مدیریت جهانی، علمی و تجربی مسلط و از شیوه‌های نوین تکنولوژی بهره‌مند شویم و در بازار سهم پیدا کنیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: سال‌ها کشوری وابسته بودیم، وارد جنگ شدیم و بعد تحریم شروع شد اما هوش، ذکاوت و اراده داریم که می‌توانیم پیشرفت کنیم ولی باید سرمایه‌گذار وارد استان کنید.

وی بیان کرد: در جلسه‌ای دیگر که به استان لرستان سفر می‌کنم استاندار لرستان باید اعلام کند چند نفر سرمایه‌گذار درجه‌یک به استان لرستان آمده است.

وزیر کشور تصریح کرد: باید فضا برای سرمایه‌گذار ایجاد شود تا سرمایه‌گذار ورود کند بنابراین همه باید کمک کنیم، آموزش‌وپرورش باید در استان نقش ایفا کند و دانشگاه‌های استان لرستان باید سهم داشته باشد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: دانشگاه لرستان کجای کار است، الگوها، طرح‌ها و مشارکت این دانشگاه کجا است، چرا دانشجوی فوق‌لیسانس و دکتری سه ماه تعطیلی دارد و باید در خانه بنشیند.

وی گفت: دانشگاه باید با دستگاه‌ها هماهنگی کند و این افراد را برای کارآموزی به ادارات و مکان‌های لازم برای آموزش بفرستد چراکه نباید دانشجوی فوق‌لیسانس و دکتری بیکار بماند.

وزیر کشور اظهار داشت: باید به شکلی پیش برویم که وقتی وارد استان لرستان می‌شویم بدانیم اینجا استان اقتصاد مقاومتی است به‌طوری‌که همه باید در جنب‌وجوش باشند و در خطبه‌های نماز جمعه باید در راستای اقتصاد مقاومتی صحبت شود.

وی بابیان اینکه چرا صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری در استان تشکیل نشده است افزود: باید این صندوق تشکیل شود تا به مردم اعلام کنیم 10 تا 15 درصد از یارانه هدفمند را در صندوق بیندازید و هرچقدر ریخته شود دولت دو برابر آن را می‌دهد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: مردم همیشه در صحنه بوده‌اند و هرچقدر لازم باشد پیگیری‌های لازم انجام می‌شود اما ما مسئول پیگیری کارهای لرستان نیستیم ولی این پیگیری‌ها به خاطر این است که کارها راه بیفتد.

وی بیان کرد: ادبیات، گفتمان، نهادینه‌سازی باید خواست همه مردم باشد، امیدواریم استان لرستان مدال اقتصاد مقاومتی را در سینه خود نصب و مورد عنایت مقام معظم رهبری باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به مشاهداتی که داشتم دو تا بخش عسل علیخانی به‌ عنوان فرد خلاق و مبتکر و بانک ملی به‌ عنوان بانک همیار و همدل نمونه‌های این دوره معرفی می‌کنم که جهاد کشاورزی کمک کند در واحدی که امروز مشاهده شد آبیاری قطره‌ای انجام شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7مرداد 95 ، کد مطلب:1143104 : www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین