پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۶۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
یک مسؤول ارشد آمریکایی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در مناطق دیگری از سوریه مستقر خواهند و ما هیچ چراغ سبزی به ترکیه برای عملیات در شمال سوریه نشان نداده‌ایم و فقط تلاش می‌کنیم جان سربازان‌مان را حفظ کنیم.
شعار سال: یک مسؤول ارشد آمریکایی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در مناطق دیگری از سوریه مستقر خواهند و ما هیچ چراغ سبزی به ترکیه برای عملیات در شمال سوریه نشان نداده‌ایم و فقط تلاش می‌کنیم جان سربازان‌مان را حفظ کنیم.

 یک منبع ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز تاکید کرد: ما به ترکیه‌ای‌ها به صراحت گفتیم که واشنگتن از هیچ عملیاتی در شمال سوریه حمایت نکرده و در آن مشارکت نخواهد کرد.

وی افزود: ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم با ترکیه در زمینه تصمیم‌گیری‌هایش درباره سوریه دربیفتیم.

به گفته این مقام، ترکیه تاکنون عملیات در شمال شرق سوریه را شروع نکرده است.

این مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج نمی‌کند بلکه تنها نظامیان مستقر در شمال سوریه را به پایگاه‌های دیگر در خاک این کشور منتقل می‌کند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای مستقر در سوریه در نزدیکی مرزهای مشترک با ترکیه تنها شامل ۵۰ تا ۱۰۰ سرباز می‌شود که نیروهای ویژه هستند و به پایگاه‌های دیگر در داخل سوریه منتقل می‌شوند.

به ادعای این مسؤول، استقرار مجدد نیروها هرگز به معنای نشان دادن چراغ سبز به عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال شرق سوریه نیست.

این مسؤول در این تماس تلفنی با رویترز همچنین گفت: این عقب‌نشینی نیروهای ما از سوریه محسوب نمی‌شود، صحبت تنها درباره انتقال تعداد قلیلی از نظامیان ماست که در پایگاه‌های دیگر در سوریه مستقر خواهند شد.

این مقام که نامش را فاش نکرد، تصریح کرد: منطقه‌ای که ترکیه قصد انجام عملیات نظامی در آنجا را دارد در حال حاضر شامل ۵۰ تا ۱۰۰ نظامی آمریکایی است و این تحرک و انتقال هنوز شروع نشده است.

این اظهارنظر در حالی است که آمریکا روز دوشنبه خارج کردن نیروهایش از منطقه شمال شرق سوریه را همزمان با آمادگی ترکیه برای عملیات نظامی آغاز کرد.

در این راستا پنتاگون نیز اعلام کرد، تلاش می‌کند ترکیه را از حمله به شمال شرق سوریه منصرف کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 16 مهر 1398، کدخبر: 1308200 ، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
آمریکا در منطقه به خفت و خواری رسیده که جرات و توان مدیریت کردن ترکیه رو هم نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین