پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
تهیه‌کننده سینما در ارتباط با تاثیر ساخت سریال‌های ژانر طنز در ایجاد آرامش و حال خوب مردم و جامعه گفت: نویسنده‌ای که قصد ساخت سریال با مضمون طنز دارد را خسته و پشیمان می کنند.

شعار سال: عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده سینما در ارتباط با تاثیر تولید سریال‌هایطنز در ایجادحال خوب مردم و جامعه گفت: درحال حاضر جامعه ما یک جامعه مریض و بیمار استو به نسبت چندین سال قبل مصرف داروهای افسردگی به شدت بالا رفته و مردمافسرده شدند.

وی ادامه داد: به حرف می‌گویند جامعه شادی داریم اما اینگونه نیست. امروزه مردم عصبی و افسرده شدند، علت این افسردگی‌ها هم این است که به اندازه کافی فضایمفرح و شاد در خانه‌ها وجود ندارد.

تهیه‌کننده فیلم «زندگی خصوصی» تصریح کرد: تلویزیون ما این روزها همانند دهه 50 و 60 میلادی شده که فقط فیلم‌های هندی گریه‌دارمی‌ساختند و همه با یک جعبه دستمال کاغذی به سینما می‌رفتند تا گریه کنند.الان ما به اندازه کافی مسائل گریه دار مثلایام سوگواری ها و... داریم. در زمان شادی و جشن هم برنامه‌های تلویزیون اینگونه است کهمجریبا چند دیالوگ طنز یا انتقادی سعی در خنداندن مردم دارد، درحالی که اسم اینگونهبرنامه ها را مفرح نمی‌توان گذاشت.

علیخانی اظهار داشت: رسانه ملی وظیفه دارد برای تولید سریال‌های طنز پیش قدم شود. ما نمی‌توانیم سینما را موظف کنیمژانرهای مشخصی فیلم بسازد، هرچند که آنها کار خودشان را به خوبی انجام می‌دهند و برای فیلم‌هایی که قصد ساختش را دارند جامعه شناسی لازم را انجام می دهند اما رسانه ملیاینگونه نیست.

وی در مورد وظیفه رسانه ملی افزود: رسانه ملی موظف است برنامه‌های شاد و سرگرم کننده تولید کند، برنامه‌های کودک و نوجوان و همچنین برای رده سنی بزرگسالانسریال‌سازی کند وباعث ایجاد روحیه و شادی در مردم شود.

همچنین وی در مورد تعداد مخاطبان در ژانرهای گوناگون اظهار داشت: چگونه می‌گویند کدام ژانر مخاطبش بیشتر است؟! معیار سنجش آنها چیست؟! صداوسیما بهژانر درام و اجتماعی راحت‌تر مجوز می‌دهد در حالی کهبرای ژانر طنز مته به خشخاش می‌زند وفیلمسازان کلا از سریال‌سازی در این ژانر پشیمان می‌شوند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: زمانی که سریال دراممجددا بازپخش می‌شود توجه و استقبالمخاطبان کمتر است اما وقتی سریال طنزی حتی برای چندمین بار روی آنتن می‌رودبینندگان استقبال بسیار خوبی می‌کنند.

عبدالله علیخانی بیان داشت: اولین مشکل در تولید اینگونه آثار این است، نویسنده‌ای را که قصد نوشتن فیلمنامه طنز دارد؛آنقدر خستهمی‌کنند که فرد از کارش پشیمان می‌شود،در نهایت هم اجازه به ساخت فیلمنامه را نمی‌دهند.به همین دلیل نویسندگان به نوشتن ژانر درام روی می‌آوردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 17 شهریور 98، کد مطلب: 909089: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
بگذارید فیلم های طنز ساخته و پخش بشه. تلویزیون جز برنامه های تلخ و غم انگیز هیچ برنامه ای برای شاد شدن مردم نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین