پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) به پنبه اصلاح ژنتیکی شده برای استفاده جهت مصرف انسانی چراغ سبز نشان داد.

شعارسال: این پنبه یک منبع غذایی جدید حاوی پروتئین است که از اصلاح ژنتیکی دانه پنبه بدست آمده و مزه آن شبیه نخود است و گفته شده می‌تواند به مبارزه جهانی علیه سوءتغذیه کمک کند.

تصمیم FDA بر پایه گیاه پنبه‌ای است که توسط دانشمندان دانشگاه تگزاس A&M توسعه یافته و معنای آن این است که این پنبه به‌عنوان غذایی برای انسان و همه انواع حیوانات مجوز گرفته است.

کرتی راتهور بیوتکنولوژیست بخش تحقیقات کشاورزی دانشگاه تگزاس A&M گفت: در حال مذاکره با شرکت‌ها هستیم و امیدواریم این پنبه را طی حدود ۵ سال آینده تجاری‌سازی برسانیم. همچنین در تلاش برای گرفتن تائیدیه مصرف این محصول در سایر کشورها هستیم و مکزیک در اولویت قرار دارد.

به گزارش رویترز، وی گفت: کاملا آگاه هستیم که در بسیاری از کشورها نسبت به محصولات GMO مقاومت وجود دارد اما امیدواریم کشورهایی که در زمینه تامین غذا مستاصل هستند به استفاده از این فناوری رو بیاورند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار: 20مهر1398 ، کدخبر: 22633: phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین