پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶
هزاران قطعه ماهی در رودخانه «قره‌سو» کرمانشاه در محدوده شهرک کرناچی به دلایل آلودگی مربوط به پساب خام یکی از واحدهای صنعتی در بالادست منطقه‌، تلف شدند.

شعارسال: به علت آلودگی آب، هزاران قطعه ماهی کوچک طی چند روز گذشته در رودخانه «قره‌سو» کرمانشاه در محدوده شهرک کرناچی تلف شده است.

تجمع ماهی‌های تلف شده علاوه بر اینکه موجب ایجاد بوی نامطبوع و غیرقابل تحمل در این محدوده شده، فضایی را برای سودجویان فراهم کرده که با جمع‌آوری ماهی‌ها بزرگ در حاشیه این رودخانه، آن‌ها را در بازار مصرف به قیمت پایین عرضه می‌کنند.

*از افراد دستفروش و دوره‌گرد تا اطلاع ثانوی ماهی نخرید

مدیرکل اداره اجرائیات شهرداری کرمانشاه ، اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر وجود ماهی‌های تلف شده در رودخانه قره‌سو، اکیپ‌های مشترکی از ماموران اداره اجرائیات، کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی، اداره بهداشت و اصناف برای بررسی این موضوع به محل رودخانه قره‌سو رفتند.

شهبازی با بیان اینکه اکیپ‌ها موضوع گزارش را مورد بررسی قرار دادند، گفت: افرادی در حاشیه این رودخانه مشغول جمع‌آوری ماهی‌های تلف شده بودند که ماموران اجرائیات و کارشناسان اداره‌های مرتبط از افرادی که مشغول جمع‌آوری ماهی‌های تلف شده بودند جلوگیری کردند و موضوع تحت بررسی کارشناسان اداره‌های مرتبط قرار گرفت.

وی از شهروندان درخواست کرد به هیچ عنوان از افراد دستفروش و دوره‌گرد تا اطلاع ثانوی ماهی نخرند.

اداره‌کل دامپزشکی و محیط زیست استان برای مشخص شدن مسمومیت ماهی‌‌های کوچک تلف شده که به نظر می‌رسد از سمت سد گاوشان آمده‌ و بعد از عبور از محدوده شهرک صنعتی جاده سنندج تلف شده‌، نمونه‌برداری کرده که با آنالیز نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های، منبع آلودگی را اعلام خواهند کرد.

محیط زیست استان، علت تلف شدن ماهیان رودخانه «قره‌سو» را آلودگی مربوط به پساب خام یکی از واحدهای صنعتی در بالادست منطقه‌ای اعلام کرده که با مشخص شدن مقدار و نوع مواد آلاینده نتیجه را به مراجع قضایی تحویل می‌دهد.

آذر ولی‌زاده، با اشاره به تلفات اخیری که برای ماهیان رودخانه "قره‌سو" اتفاق افتاد، افزود: تا شب گذشته در حال بررسی منبع آلودگی بودیم که در نهایت مشخص شد این آلودگی مربوط به پساب خام یکی از واحدهای صنعتی در بالا دست منطقه‌ای بوده که تلفات ماهیان رخ داده است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر واحدهای صنعتی مسیر رودخانه قره‌سو دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند، گفت: این واحد صنعتی هم مجهز به تصفیه‌خانه فاضلاب است، اما میزان تولید پساب آن بیش از حد ظرفیت تصفیه‌خانه بوده که مقداری از آن وارد آب شده است.

آذر ولی‌زاده به پایش وضعیت پساب تصفیه شده خروجی واحدهای صنعتی مسیر رودخانه قره‌سو اشاره و بیان کرد: وضعیت تلفات را به صورت مستمر در منطقه بررسی می‌کنیم تا مشخص شود آیا پسابی دوباره منجر به تلفات می‌شود.

وی از اخطار به این واحد صنعتی خبر داد و گفت: شهروندان از مصرف ماه‌های جمع‌آوری شده در حاشیه این رودخانه جدا خودداری کنند.

اتفاق این فاجعه زیست محیطی برای آبزیان کرمانشاه در حالی است که طی چند روز گذشته نیز هزاران قطعه ماهی در رودخانه «راوند» شهرستان اسلام‌آباد غرب در محدوده روستای «لر» به دلایل نامعلوم تلف شدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 30مهر1398 ، کدخبر: 13980730000363: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین