پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
حسین شیرزاد رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ارتباط با خرید حمایتی زعفران توسط سازمان متبوع اظهار داشت: خرید حمایتی زعفران در سال زراعی ۹۷-۹۶ بامدیریت سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بدون ایجاد هرگونه ضرر و زیان برای دولت انجام شده و فروش آن نیز در بازار بورس کشور بطور شفاف صورت پذیرفته است .
شعار سال :حسین شیرزاد رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ارتباط با خرید حمایتی زعفران توسط سازمان متبوع اظهار داشت: همانگونه که همگان اطلاع دارند خرید حمایتی زعفران در سال زراعی ۹۷-۹۶ بامدیریت سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بدون ایجاد هرگونه ضرر و زیان برای دولت انجام شده و فروش آن نیز در بازار بورس کشور بطور شفاف صورت پذیرفته است .

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در زنجیره ارزش زعفران فعالیت دارند تصریح کرد: براساس آمارهای موجود، امسال بیش از ۱۱۴ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت زعفران اختصاص یافته است و عمده تولیدکنندگان این محصول بی‌نظیر، ساکنین مناطق روستایی کمتر برخوردار کشور بوده و اصولاً ساختار حاکم بر بخش تولید زعفران در کشور ما، نظام بهره‌برداری خرده پایی است.

شیرزاد ادامه داد: بنابراین همگان بپذیریم که زعفرانکار خرده پا در بازار زعفران نیاز به حمایت راهبردی داشته و باید برای رسیدن به قیمت عادلانه و منصفانه و صرفه تولید کننده زعفران تلاش نماییم.

رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با ذکر این نکته که زعفران از مهمترین محصولات صادراتی کشور بوده بگونه ای که در سال گذشته ۳۵۱ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تولید زعفران امسال به حدود ۵۰۰ تن برسد و این رکورد، امکان "شکست بازار" و عرضه مازاد و غیر متعادل را هشدار می‌دهد.

دکتر شیرزاد با اعلام این موضوع که خوشبختانه امسال با تلاش زعفران کاران و حمایت‌های آموزشی– ترویجی مجری طرح زعفران و حمایت فنی وزارت جهاد کشاورزی در کنار میزان بارش مناسب، تولید زعفران از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و روند افزایشی داشته، تاکید کرد: از این رو، به منظور جلوگیری از کاهش و نوسان نامتعارف قیمت و احتمال ایراد خسارت به کشاورزان، خرید حمایتی محصول توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اجتناب ناپذیر بوده که البته این مهم از ماه گذشته با برنامه‌ریزی جهت خرید توافقی زعفران آغاز شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه براساس تحلیل‌های قیمتی انجام شده توسط معاونتهای تخصصی و بازرگانی وزارتخانه و مؤسسه پژوهشهای اقتصادی و برنامه‌ریزی، قیمت تمام شده هر کیلوگرم زعفران پوشال معادل ۸۲ میلیون ریال برآورد شده است اذعان کرد: روز گذشته، سازمان برنامه و بودجه کشور با پیشنهاد وزیر محترم جهاد کشاورزی برای مداخله حداقلی در بازار زعفران جهت جلوگیری از کاهش قیمت و خرید حمایتی زعفران سال ۱۳۹۸ موافقت نموده است که انشاءا.. دستورالعمل ها و سازوکارهای عملیاتی و اجرایی آن در حال تدوین است و به زودی با دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی در موقعیت زمانی مشخص اعلام خواهد گردید.

شیرزاد در پایان اضافه کرد: با هدف توسعه خدمات کسب و کار تولید زعفران کشور، اخیرا اقداماتی نظیر کشت سفارشی، توسعه انبارهای استاندارد و کشت قراردادی و ارگانیک زعفران در دستور کار شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور قرار گرفته و این مجموعه تلاش‌ها همچنان روبه توسعه وگسترش است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان تعاون روستایی  ،تاریخ انتشار:1آبان1398،کد خبر:48974،www.corc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین