پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
ندس محمد علی طهماسبی امروز در مراسم افتتاح مرکز آموزشی علمی کاربردی گروه کشاورزی تولید سحرخیزکه در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی قراردادی در حوزه زعفران می‌تواند یک رخداد بزرگ در حوزه تولید این محصول به شمار رود، به طوری که با اجرای طرح کشاورزی قراردادی کلیه برداشت‌ها و تولیدات زعفران و زمین برداشت شده از آن، دارای شناسنامه می‌شوند.
شعار سال:معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: محصول زعفران در کشور به یک گیاه مهاجر تبدیل شده، بدین معنا که ۱۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در چندین استان کشور است که دیگر محدود به یک یا دو استان نیست.

مهندس محمد علی طهماسبی امروز در مراسم افتتاح مرکز آموزشی علمی کاربردی گروه کشاورزی تولید سحرخیزکه در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی قراردادی در حوزه زعفران می‌تواند یک رخداد بزرگ در حوزه تولید این محصول به شمار رود، به طوری که با اجرای طرح کشاورزی قراردادی کلیه برداشت‌ها و تولیدات زعفران و زمین برداشت شده از آن، دارای شناسنامه می‌شوند. در نتیجه می‌توان میزان کیفیت، نقاط قوت و ضعف و نیز سابقه کشت و برداشت را به راحتی ردیابی کرد که در این زمینه بعضی از شرکت‌های تولید زعفران در حال همکاری و مشارکت هستند.

وی با بیان اینکه عدم توسعه مکانیزاسیون در حد ضرورت و نیاز، نقطه ضعف در تولید زعفران کشور است، افزود: علت کمرنگ بودن توسعه و ترویج مکانیزاسیون در صنعت زعفران، اشتغالزا بودن این بخش و تاثیر منفی مکانیزاسیون بر میزان اشتغال است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید برای درآمدزایی از زعفران بیش از گذشته برنامه‌ریزی هدفمند صورت گیرد و با تمام توان و همچنین همکاری بخش خصوصی، از این محصول ارزشمند حفاظت و در جهت حفظ و ارتقای جایگاه آن در عرصه جهانی تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید با تمام قدرت و توان خود وارد عرصه شود و در حوزه بهبود وضعیت زعفران سرمایه‌گذاری کند، عنوان کرد: بورس زعفران، شفافیت قطعی در قیمت این محصول، تسریع در سپردن زعفران در بورس و اوراق بهادار و تشکیل شرکت‌های بزرگ در عرصه کشت و تولید این محصول استراتژیک از نیازهای امروز این محصول به شمار می‌رود.

طهماسبی بیان کرد: داشتن نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در هنگام آموزش نیروهای توانا و با استعدادی تربیت کرد تا بتوانند در این حوزه مانند یک هنرمند فعالیت‌های مورد نیاز خود را در زمینه کشاورزی انجام دهند.

در ادامه این مراسم، دکتر مرتضی اشرفی، معاون مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: در زنجیره تولید زعفران فرآیندهایی که خلق ارزش افزوده می‌کنند، نقش آموزش و پژوهش را در این زمینه بسیار پررنگ‌تر نشان می‌دهند.

اشرفی بیان کرد: ما در استانداری الگوی مدل مثلث توسعه اقتصادی که جناب رزم حسینی استاندار خراسان رضوی مطرح کردند را اجرا می‌کنیم و این الگو برای زعفران هم وجود دارد.

در این مراسم همچنین محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: منافع امروز ما در جمع است و باید از منافع پایین، زودگذر و کوتاه مدت گذشت. کشاورزان و زعفران‌کاران را در سود خود شریک کنید. سود خود را در بازارهای جهانی دنبال کنید و از رقابت منفی با یکدیگر در داخل کشور و یا از سر سفره کشاورز برندارید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اگروفود نیوز،تاریخ انتشار:8شهریور1398،کدخبر:41245،agrofoodnews.com
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین