پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۱۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
با نزدیک شدن به اتمام موعد امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده دغدغه زلزله‌زدگان دو چندان شده و این در حالی است که در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی در این زمینه در فضای مجازی منتشر می‌شود.
شعار سال: با نزدیک شدن به اتمام موعد امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده دغدغه زلزله‌زدگان دو چندان شده و این در حالی است که در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی در این زمینه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 همزمان با سالگرد زلزله 96 مدت امهال دو ساله وام‌های مناطق زلزله‌زده به اتمام می‌رسد و این در حالی است که زلزله‌زدگان هنوز توانایی پرداخت اقساط تسهیلات را ندارند و حتی برخی از واحدها نیز به دلیل نبود منابع مالی نیمه‌کاره باقی مانده است.

هرچند اخباری مبنی بر پیگیری مجمع نمایندگان و مسئولان استانی در زمینه تمدید امهال وام‌ها به گوش می‌رسد اما در روزهای اخیر اخباری ضد و نقیض گاهی موجبات خوشحالی زلزله‌زدگان را فراهم کرد و گاهی نیز آن‌ها را ناامید می‌کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده خطاب به فرمانداران شهرستان‌های زلزله‌زده اظهار داشت: اعتبارات زلزله را برای طرح‌های اولویت‌دار هزینه کنید.

وی عنوان کرد: اعتبارات زلزله در امسال 250 میلیارد تومان است که تاکنون 125 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

بازوند گفت: با توجه به تحریم های گسترده و ظالمانه و تنگناهای اقتصادی کشور، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سقف اعتبارات تخصیصی نیز در حد همان 250 میلیارد تومان خواهد بود.  

وی افزود: با توجه به موضوع کمبود اعتبارات، فرمانداران مناطق زلزله زده باید با الویت‌بندی‌های کارشناسی شده و دوراندیشانه، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این منابع به پروژه‌های مهم و توسعه آفرین هر شهرستان اختصاص یابد تا سال آینده با پروژه‌های متعدد و نیمه‌کاره روبرو نباشیم.

بازوند بیان کرد: در ایام زلزله مبلغ 10 میلیون تومان تحت عنوان تسهیلات معیشت به آسیب‌دیدگان پرداخت شد اما در عمل مردم این مبلغ را برای تکمیل مسکن تخریب شده خود هزینه کردند.

وی افزود: بر این اساس پیگیر هستیم که شرایط بازپرداخت این تسهیلات نیز همانند وام مسکن برای زلزله زدگان در نظر گرفته شود.

به دنبال برگزاری این جلسه اخباری در فضای مجازی مبنی بر تمدید امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده و دستور استاندار برای این موضوع منتشر شد که توسط برخی از مسئولان تکذیب شد.

امهال وام‌های زلزله نیازمند مصوبه مجلس است

بدری مسئول نظارت بر عملکرد بانک‌ها در تسهیلات مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: خبر منتشر شده به نقل از مهندس بازوند استاندار کرمانشاه پیرامون امهال وامهای مناطق زلزله‌زده که در فضای مجازی منعکس شده صحت ندارد.

وی عنوان کرد: موضوع امهال وامها نیازمند ارایه لایحه دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

مسئول نظارت بر عملکرد بانک‌ها در تسهیلات مناطق زلزله زده عنوان کرد: مهندس بازوند استاندار کرمانشاه از طریق معاون اول رئیس جمهور به شکل جدی پیگیر امهال وام ها هستند.

وی گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و هرگونه خبری در این زمینه ابتدا از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:2آبان1398،کد خبر:2126851،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
اعتبارات زلزله را برای طرح‌های اولویت‌دار هزینه کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
واقعا تو شرایط بسیار بدی دارن زندگی میکنن امیدوارم هرچه سریعتر هم مسئولین هم مردم به فکر این عزیزان باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین