پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
علی ربیعی درباره میزان خروج چمدانی دارو از کشور و تاثیر آن بر کمبود دارو در داخل اظهار کرد: خروج دارو بصورت چمدانی میسر نیست و صرفا تا میزان داروی همراه مسافر میسر است که در کل سهم قابل توجهی از کل بازار دارو را تشکیل نمی‌دهد.

شعار سال:سخنگوی دولت با بیان اینکه میزان داروی قابل خروج توسط هر مسافر مشخص و به گمرکات ابلاغ شده است، گفت: آنچه شاید دغدغه این ماه‌ها و روزها باشد، قاچاق معکوس دارو از مسیرهای غیررسمی به کشورهای همجوار است که طبق برآوردهای فعلی حداکثر کمتر از هشت درصد کل بازار دارویی است.

علی ربیعی  درباره میزان خروج چمدانی دارو از کشور و تاثیر آن بر کمبود دارو در داخل اظهار کرد: خروج دارو بصورت چمدانی میسر نیست و صرفا تا میزان داروی همراه مسافر میسر است که در کل سهم قابل توجهی از کل بازار دارو را تشکیل نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان داروی قابل خروج توسط هر مسافر مشخص و به گمرکات ابلاغ شده است و رعایت می‌شود، تصریح کرد: آنچه شاید دغدغه این ماه‌ها و روزها باشد، قاچاق معکوس دارو از مسیرهای غیررسمی به کشورهای همجوار است که آنهم طبق برآوردهای فعلی حداکثر کمتر از هشت درصد کل بازار دارویی است ولی موضوع خروج دارو بصورت همراه مسافر حتی با این رقم هم قابل مقایسه نخواهد بود. اگرچه در همه این حالات به علت تخصیص ارز ترجیحی به دارو، عملا هر داروی تهیه شده در بازار ایران توسط مسافر یا ... یک کالای یارانه ای خواهد بود و قاعدتاً نوعی انحراف یارانه از مسیر منتهی به مصرف کننده واقعی ایرانی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: خروج دارو بصورت همراه مسافر قاعدتاً نباید معضل اصلی در کمبود برخی اقلام دارویی باشد؛ چرا که این میزان محدود است و بیش از آن عملا نوعی قاچاق خواهد بود و اطلاق واژه خروج داروی همراه مسافر به آن صحیح نیست. سازمان غذا و داروی ایران، در نامه‌ای به گمرک ایران میزان داروی مجاز همراه مسافر در زمان خروج از کشور را اعلام کرده و گمرک نیز این موضوع را در قالب بخش‌نامه‌ای به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است.

ربیعی در پایان گفت: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، مسافران در زمان خروج از کشور می‌توانند حداکثر سه بسته قرص یا کپسول، ۱۰ عدد آمپول یا ویال، پنج عدد شربت یا سوسپانسیون، پنج عدد کرم، پماد یا ژل، پنج عدد قطره و سه عدد اسپری تنفسی را با خود همراه داشته باشند. همچنین بر اساس این بخش‌نامه، ترخیص اقلام دارویی همراه مسافر در مبادی گمرکی کشور مانند گذشته خواهد بود. این بخش‌نامه در تاریخ دوم مهرماه سال گذشته از سوی گمرک، به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:4مهر1398،کد خبر:98080401762،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین