پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
منابع دیپلماتیک سازمان ملل متحد اعلام کردند که عربستان سعودی برای خروج دائم از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن شواهد کافی ارائه نکرده است.

شعار سال: در شرایطی که دبیرکل سازمان ملل قرار است سه شنبه در شورای امنیت در خصوص حملات ائتلاف سعودی در یمن گزارشی ارائه دهد، منابع دیپلماتیک سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کردند که عربستان سعودی شواهد کافی برای خروج از لیست ناقضان حقوق کودکان در یمن ارائه نکرده است.

منابع دیپلماتیک سازمان ملل گفتند که ریاض پس از گذشت دو ماه از قرار گرفتن ائتلاف نظامی تحت سرکردگی خود در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن ادله کافی برای خروج دائم از این فهرست ارائه نکرده است.

بر اساس این گزارش سازمان ملل در گزارش سالانه خود پیرامون کودکان و نزاع های مسلحانه اعلام کرد که ائتلاف سعودی متجاوز به یمن مسئول ۶۰ درصد از مرگ و میر و زخمی شدن کودکان یمنی طی سال گذشته بوده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، عربستان در این جنگ باعث کشته شدن ۵۱۰ کودک و زخمی شدن ۶۶۷ کودک دیگر شده است. در همین راستا عربستان سعودی دو هفته پیش نامه ای را در این خصوص به سازمان ملل ارسال کرد که منابع دیپلماتیک این سازمان آن را برطرف کننده نگرانی ها ندانسته و صوری برشمردند.

قرار است سه‌ شنبه، دبیرکل سازمان ملل در جلسه‌ ای توجیهی برای شورای امنیت گزارشی در این رابطه ارائه دهد.

لازم به ذکر است که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این نام ائتلاف سعودی علیه یمن را در لیست قاتلان کودکان یمنی قرار داد با این حال تحت فشار مقامات عربستان سعودی مجبور شد نام عربستان را از لیست سیاه قاتلان کودکان حذف کند.

دبیرکل سازمان ملل با غیر قابل قبول خواندن این فشارها حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را بسیار دردناک توصیف کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395، کد مطلب: 3729489:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین