پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید اخلاق سیاسی را رعایت کنیم و برای تخریب یکدیگر اصل نظام را زیر سوال نبریم چرا که این یک روش ضداخلاقی است.
شعار سال:نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید اخلاق سیاسی را رعایت کنیم و برای تخریب یکدیگر اصل نظام را زیر سوال نبریم چرا که این یک روش ضداخلاقی است.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق سیاسی اظهار داشت: نمی‌توان گفت تمام موارد اخلاقی در یک امر سیاسی رعایت می‌شود ولی اگر حداقل بخشی از آن به اخلاق سیاسی سپرده نشود، مسلما جفای به مردم و نظام خواهد بود، چرا که ما همیشه گفته‌ایم که مردم از کسانی که بر آنها حکومت می‌کنند به خوبی می‌آموزند.

وی افزود: وضعیت عجیبی که امروز در رسانه‌ها، از رسانه ملی گرفته تا فضای مجازی شاهد هستیم، ناشی از این است که اخلاق سیاسی رعایت نشده یا اینکه بخش‌های اخلاقی که حداقل باید در سیاست مورد توجه قرار می‌گرفت، قرار نگرفته است. به همین دلیل مردم نیز از اینکه در فضای مجازی هر کسی را به هر چیزی منتسب کنند هیچ ابایی ندارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: به محض اینکه خبری مانند عدم استخدام منشی زن منتشر میشود، در فضای مجازی این خبر  به شکل انفجارآمیز پخش می‌شود. حتی علیرغم اینکه تکذیبیه نیز از سوی وزیر کشور فرستاده شد، ولی برای مردم قابل قبول نیست. چرا که به نوعی، خدشه‌ای که نباید به اخلاق سیاسی وارد می‌شد متاسفانه وارد شده است.

سیاوشی با بیان این مطلب عنوان کرد: باید این را بپذیریم و حداقل بگوییم که از این به بعد قرار است چه کاری انجام بدهیم و بپذیریم که انقلابی که  فرهنگی و انقلاب در ارزش‌ها بود و در پای این انقلاب هزاران نفر جان دادند، حداقل بتوانیم حرمت آنها را حفظ کنیم،  بر این اساس ما چه اولویت‌بندی انجام داده‌ایم؟

آموزش و فرهنگ‌سازی باید در اولویت سیاست‌های این نظام جای می‌گرفت

وی ادامه داد: آموزش و فرهنگ‌سازی باید در اولویت سیاست‌های این نظام جای می‌گرفت ولی متاسفانه این‌گونه نشد و تلاش‌ها، تلاش‌هایی سلیقه‌ای و شعاری بود و در راستای یک الگوسازی اخلاقی، فرهنگی برای جامعه در عرصه سیاست و اقتصاد انجام نشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه از بحث های فساد سیاسی و اقتصادی  را در همه جا مشاهده می‌کنیم ، همه حاضرند یکدیگر را تخریب کرده و تهمت‌های عجیب و غریب بزنند.

سیاوشی تصریح کرد: وقتی منِ نماینده رودرروی شخصی نشسته‌ام و صحبت می‌کنم ولی آن شخص حرف مرا به نوعی می‌چرخاند وقتی به آن شخص می‌گویم ما اکنون در فضای مجازی نیستیم، در فضای واقعی قرار داریم. ما می‌توانیم با هم تعامل داشته باشیم و صحبت کنیم و توضیح بدهیم و بی‌دلیل همدیگر را متهم نکنیم.

گفت و گو می‌تواند پایه بزرگ ایجاد اخلاق سیاسی در جامعه باشد

وی یادآور شد: موضوعی که به هر حال می‌تواند یک نظام را سالم و تصفیه کند، همین گفت‌وگوهایی هست که می‌تواند بویژه از رسانه ملی شروع شود، گفت‌وگویی که برای شکل‌گیری آن فرصتی داده نمی‌شود. این گفت‌وگوها می‌تواند یک پایه بزرگ برای ایجاد اخلاق سیاسی در کشور باشد.

نماینده مردم تهران گفت: من حتی پیشنهاد هم دادم، که اگر از مشکلات مالی رسانه ملی ناراحت هستید،  می‌توانید حداقل الان که در آستانه انتخابات هستیم، از افراد در جناح‌های مختلف دعوت شود تا بیایند در چارچوب نظام و با رعایت اخلاق،  درباره موضوعات سیاسی،  اجتماعی و بویژه مسائل فرهنگی که دغدغه مردم است و به شدت آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تاکنون سربسته نگه داشته شده، صحبت شود.

گفت و گوها و مناظرات تلویزیونی برای مردم جذاب است

سیاوشی تأکید کرد: بیایید و درخصوص این موارد صحبت کنید و ببینید چقدر مردم به سمت این رسانه کشیده می‌شوند، چقدر مایلند که بیایند بنشینند پای این رسانه و چقدر در واقع به نوعی بار مالی سنگینی هم که عنوان می‌کنید، روی دوش‌تان هست را سبک می‌کنند چرا که این برنامه‌ها برای مردم بسیار جذابیت دارد، همانند همین مناظرات تلویزیونی که زمان انتخابات ریاست جمهوری بود.

برای تخریب یکدیگر اصل نظام را زیر سوال نبریم

وی با اشاره به اینکه اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم، افزود: بحث، بحث جناحی نیست. بحث این است که اخلاق سیاسی را رعایت کنیم. برای تخریب یکدیگر، اصل نظام را زیر سؤال نبریم. چرا که این روش ضداخلاقی است. من همیشه می‌گویم در این مملکت باید هم اصولگرا باشد و هم اصلاح‌طلب، و حتی مخالفان این دو جناح هم باشند. در این صورت است که زندگی مردم قاعدتا زندگی عادی‌تر و از یک رفاه حداقلی برخوردار خواهد بود. در صورت نبود هر کدام از اینها، نظام تبدیل به نظام کاملا تمامیت‌خواه، می‌شود،  ولی وجود اینها می‌تواند به نفع نظام باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه کسی بخواهد مرا را نقد کنید و بگوید که این کارتان نادرست بوده اشکالی وجود ندارد، ولی اشکال از آنجا شروع می‌شود که بعضا به الفاظ زشت می‌رسد.  اینجاست که تخریب‌ها شروع می‌شود و پایان اخلاق سیاسی است.

باید الفبای اخلاقی سیاسی را بیاموزیم

سیاوشی یادآور شد: مشکل ما عدم رعایت مبانی اولیه اخلاق، فرهنگ و سیاست است که به هر حال در همه جای دنیا تا حدودی رعایت می‌شود و همه باید الفبای آن را بیاموزند.

وی افزود: اطمینان دارم اگر ما و همه کسانی که به‌نوعی مسئولان این مملکت هستیم، این موارد را رعایت کنیم و در مقابل چشم مردم به خاطر قرار گرفته شدن در رأس اخبار، همدیگر را بی‌دلیل متهم نکنیم، قاعدتا مردم هم می‌آموزند که به این شیوه عمل نکنند و همدیگر را تخریب نکنند و سعی کنند که به هر حال آن حداقل اخلاق را در عرصه جامعه رعایت کنند.

این نماینده مجلس در مورد اقدامات دولت درخصوص پایین نگه داشتن نرخ تورم و رشد ۱۲ درصدی در سال ۹۵ بیان کرد: باید در ابتدا دستاوردهایی را که دولت یازدهم و دوازدهم داشته را ببینیم و راه‌هایی را که برای رسیدن به اهداف تلاش کرده که طی کند را هم ببینیم،  آنها را نقد کنیم و بعد درخصوص اینکه آیا دولت کاری کرده‌ یا نکرده، نتیجه‌گیری کنیم.

نقدها از دولت باید صحیح و منصفانه باشد

سیاوشی تصریح کرد: بیاییم نقد کنیم، منتها نقد صحیح و منصفانه. نه اینکه بگوییم این دولت کلاً فاسد است و نه بگوییم این دولت هیچ کاری نکرده است. بیاییم مقایسه کنیم. بگوییم با توجه به اینکه در این مقطع زمانی تحریم وجود داشته و در این زمان تحریم وجود نداشته، تلاش‌های دولت در چه سمت و سویی بوده است و اینگونه مقایسه‌ انجام شود. این اتفاق می‌تواند در رسانه‌ها از جمله رسانه ملی، در فضای مجازی و در کانال‌های مختلف مطرح شود بدون اینکه بحث طرفداری و بحث این باشد که این دولت این کار را کرده ولی این کار را نکرده است.

وی یادآور شد: ما نمی‌خواهیم بگوییم ۱۰۰ درصد اقدامات این دولت کاملا درست بوده بلکه می‌خواهیم نقدی صحیح انجام شود که به هر حال دولت توانسته در یک جاهایی تورم را کنترل کند و اقدامات مناسبی را انجام داده ولی در عین حال می‌توانسته بهتر و شفاف‌تر از این انجام دهد ولی انجام نداده. باید نقد منصفانه انجام شود که در حال حاضر متأسفانه در کشور ما خیلی کمتر به چشم می‌خورد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:7آبان1398،کدخبر:83530739،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین