پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر در بودجه سال ۹۹ ردیف بودجه‌ای مشخصی برای «همترازی حقوق بازنشستگان» در نظر گرفته نشود و این برنامه دولت عملی نگردد، مجلس به این «وعده» بی‌سرانجام دولت ورود خواهد کرد.

شعار سال: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد ازعملی نشدن «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» گفت: متاسفانه در طی چند سال اخیر، «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران» از طریق صندوق‌های مختلف به یک «گفتگوی اجتماعی» تبدل شده است. «همترازی مستمری بازنشستگان» به عنوان یک «وعده» از طرف دولت است که نشان م یدهد به هزینه زندگی بازنشستگان توجه ویژه‌ای داشته و در جهت بهبود هزینه زندگی این افراد برنامه‌هایی نظیر همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران را در دستور کاری خود قرار داده‌ است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در اجرای بند (ج) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸کل کشور، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح پس از اعمال درصد افزایش حقوق سال ۱۳۹۸ نسبت به حقوق سال ۱۳۹۷، با افزایش امتیازات گروه‌های شغلی جداول مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ در سقف اعتبارات مندرج در بند یاد شده و سایر قوانین و مقررات مربوط با ضریب دو هزار و یکصد و بیست ریال اعمال شد.

چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی نشد

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: اجرای وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای دولت می‌تواند کارنامه خوبی باشد؛ چرا دولت از اجرایی شدن این قانون سر باز می‌زند جای سوال دارد!

در شرایط اقتصادی کنونی و تورم حاکم برجامعه به سرانجام رساندن این وعده بهترین اقدام برای دولت است

وی در ادامه یادآور شد: کشور ما درحال حاضر با رشد جمعیت سالمند ومستمری بگیر مواجه است مستمری که این افراد دریافت می‌کنند در مقابل هزینه‌هایی که دارند بسیار ناچیز است و این در حالی است که برخی از این بازنشستگان اجاره‌نشین هستند و مسکنی برای خود ندارند. در شرایط اقتصادی کنونی و تورم حاکم برجامعه به سرانجام رساندن این وعده بهترین اقدام برای دولت است.

دولت و حاکمیت باید به حداقل خواسته مردم جامعه عمل بپوشاند

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: خواسته بازنشستگان مطالبه بحقی است این افراد به دلیل کهولت سن نمی‌توانند شغل دوم انتخاب کنند، دولت و حاکمیت باید به حداقل خواسته این افراد جامه عمل بپوشاند این افراد خواستار همترازی حداقل 90 درصد حقوق خود با دیگر بازنشستگان هستند.

وعده‌ای بی‌سرانجام از طرف دولت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در سال‌های پایانی دولت دوازدهم، دولت می‌تواند با اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، کم کاری و نارضایتی مردم از عملکرد خود را کاهش دهد؛ علی‌الخصوص قشر مستمری‌بگیر جامعه؛ اگر در بودجه 99 ردیف بودجه‌ای مشخصی برای «همترازی حقوق بازنشستگان» در نظر گرفته نشود و این برنامه دولت عملی نگردد، مجلس به این «وعده» بی‌سرانجام دولت ورود خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شناسنامه قانون، تاریخ 10 آبان 98، کد مطلب: 5974: www.shenasname.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین