پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
حسن لطفی روز سه‌شنبه هشتم مرداد ماه 98، با اشاره به وقفه به وجود آمده در بررسی و اصلاح قانون خدمات کشوری افزود: بررسی لایحه بودجه و شرایط خاص و ویژه کشور باعث بروز این وقفه بود.

شعار سال: نماینده مردم شهرستان های رزن و درگزین ادامه داد: تیم ۲۳ نفری این کمیسیون از هفته آینده در سه شیفت کاری مواد باقیمانده قانون خدمات کشوری را بررسی و اصلاح خواهند کرد.

لطفی اظهار داشت: ۴۴ ماده از ۱۲۷ ماده این قانون بررسی و اصلاح شده است و باقیمانده مواد تا پایان شهریور ماه در کمیسیون بررسی و اصلاح خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مواردی همچون تعریف دستگاه های اجرایی؛ امور حاکمیتی؛ انواع شرکت های دولتی؛ غیر دولتی؛ تعاونی ها و بخش خصوصی بررسی و اصلاح شده است.

لطفی اضافه کرد: وظایف دولت در قبال ارباب رجوع و بالعکس؛ نحوه استخدام کارمندان؛ یکپارچه کردن انواع قراردادها و نحوه بازنشستگی و همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله مواردی است که در حال بررسی آن هستیم.

خبر مورخ 16 مرداد 1398

فاصله دریافتی نیروهای رسمی بخش‌های دولتی یا وزارتخانه‌ها با جمع حقوق و مزایا و اضافه‌کاری با دریافتی نیروهای قراردادی تابع دولت به بیش از چهار برابر می‌رسد/ نیروهای قراردادی دولت با آزمون تعیین وضعیت می شوند

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ویژه قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر کرداز این پس هیچ نیروی قراردادی دیگر وجود نداشته باشد مگر در شرایط بسیار خاص ونیروها تنها به صورت رسمی و از طریق آزمون در امور حاکمیتی به کار گرفته می شوند.

گفت: یکی از مهمترین فاکتورهای بهره وری و افزایش ساعت کار مفید، رضایت شغلی است و هنگامی که تبعیض شغلی وجود داشته باشد نمی توان انتظار رضایت شغلی داشته باشیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بررسی‌های مجلس به این نکته رسیدیم که فاصله دریافتی نیروهای رسمی بخش‌های دولتی یا وزارتخانه‌ها با جمع حقوق و مزایا و اضافه‌کاری با دریافتی نیروهای قراردادی تابع دولت به بیش از چهار برابر می رسد و رفع این تبعیض شغلی آشکار نیازمند دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری و ساماندهی نحوه استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت بود.

وی در ادامه گفت :با توجه به تصریح ماده 30 برنامه ششم توسعه که دولت را مکلف کرده تا بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین ، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد، باید در خصوص ساماندهی استخدام‌ها اقدامی انجام می‌شد.

تاج الدین افزود: در همین راستا کمیسیون ویژه قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر کرد: از این پس هیچ نیروی قراردادی دیگر وجود نداشته باشد مگر در شرایط بسیار خاص و قرارداد‌های قطعی و معین سه ماهه و نیروها تنها به صورت رسمی و از طریق آزمون در امور حاکمیتی به کار گرفته شوند، همچنین به کارگیری افراد در امور غیرحاکمیتی و تصدی‌گری هم از طریق آزمون و پیمانی انجام شود.

این نماینده مجلس درباره وضعیت نیروهای قراردادی فعلی دولت نیزگفت :طبق این اصلاحات باید نیروهای قراردادی موجود نیز طی آزمون داخلی تعیین وضعیت شده و سابقه و تجربه آنها بعنوان ضریب در نظر گرفته شود.

تاج الدین در پایان گفت: با تصویب نهایی این قانون ریشه‌های تبعیض اداری خشکانده می‌شود و تبعیض‌های خودساخته‌ای که بهره‌وری و رضایت شغلی را بشدت پایین آورده بود از میان برداشته می‌شود.

خبر مورخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

تصویب اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

در آخرین نشست کمیسیون مشترک خدمات کشوری به‌منظور بررسی لایحه خدمات اداری، که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دیوان محاسبات، دیوان عدالت‌اداری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مشهد‌مقدس برگزار شد، موضوع مهم و مورد انتظارِ همسان‌سازی‌ حقوق‌ بازنشستگان کشوری و لشکری به تصویب رسید.

با این مصوبه که با هدف کمتر کردن فاصله دریافتی بازنشستگان و شاغلین، به تصویب رسید، دولت مکلف به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، در بازه‌ زمانی سه ساله شده، به نحوی که دریافتی فرد بازنشسته در سال همسان‌سازی، کمتر از ۹۰% دریافتی شاغلین هم‌رتبه نباشد.

خبر مورخ 15 مرداد1398

نحوه استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت تعیین شد

سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری از بررسی و تعیین نحوه استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

احمد بیگدلی سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری در تشریح نشست دیروز و امروز این کمیسیون گفت: لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری که بیش از این در جلسه علنی مجلس تصویب شده بود طی این دو جلسه بررسی و اصلاح شد.

وی افزود: دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در ۲۶ اسفند سال ۹۷ در صحن علنی بررسی و با اصلاحات و الحاقات بعدی تصویب شد، اما به دلیل همزمانی با بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم.

بیگدلی تصریح کرد: بعد از آن کمیسیونی مختص به بررسی دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در سال جدید تشکیل شد و ما طی این دو روز موضوع ساماندهی نحوه استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت را بررسی و مشخص کردیم.

سخنگوی کمیسیون قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید کرد: براین اساس مقرر شد، از این پس افراد تنها به صورت رسمی و از طریق آزمون در امور حاکمیتی به کار گرفته شوند، همچنین به کارگیری افراد در امور غیرحاکمیتی و تصدی‌گری هم از طریق آزمون و پیمانی انجام شود.

وی ادامه داد: به موجب این مصوبه هیچ نوع نیروی قراردادی دیگری نباید وجود داشته باشد، مگر در شرایط بسیار خاص و قرارداد‌های قطعی و معین سه ماهه، همچنین تمام نیرو‌های قراردادی موجود هم باید تعیین تکلیف شوند از این طریق که نیرو‌های قراردادی دارای ۱۰ سال سابقه کار و بیشتر از آن به صورت مستقیم، پیمانی شوند.

بیگدلی اظهار کرد: نیرو‌های با سابقه کمتر از ۱۰ سال هم که حداقل یک بار توسط دولت با آن‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم قرارداد بسته شده باشد طی یک آزمون داخلی میان خود نیرو‌های قراردادی و در نظر گرفتن سابقه و تجربه به عنوان ضریب، تعیین تکلیف شوند و اینگونه بحث نیرو‌های قراردادی مشخص شود.

خبر مورخ 14 مرداد1398

اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در مشهد

اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری که در دستور کار کمیسیونی به همین نام قرار دارد یکشنبه شب با حضور اعضای کمیسیون در مشهد آغاز شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری که پس از اجرای آزمایشی آن در اسفند ماه پارسال اجرای دائمی آن به تصویب رسیده بود هم اکنون برای انجام برخی اصلاحات با حضور اعضای کمیسیون مربوطه در مشهد در حال بررسی است.

رضا شیران خراسانی افزود: کمیسیون بررسی و اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری ۱۰ عضو از کمیسیون اجتماعی و ۱۳ عضو از دیگر کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی دارد که از امروز نشست سه روزه خود در مشهد را برای انجام اصلاحات در این قانون آغاز کرده اند.

رئیس کمیسیون بررسی و اصلاح قانون خدمات کشوری پیش از این اعلام کرده بود ۴۴ ماده از ۱۲۷ ماده این قانون بررسی و اصلاح شده و باقیمانده آن تا پایان شهریور ماه بررسی و اصلاح خواهد شد.

مواردی از قبیل وظایف دولت در قبال ارباب رجوع و بالعکس، نحوه استخدام کارمندان، یکپارچه کردن انواع قراردادها و نحوه بازنشستگی و همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله مواردی است که باید طی هفته جاری بررسی و اصلاح شود.

خبر مورخ 8 مرداد 98

رییس کمیسیون مشترک بررسی اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: بررسی و اصلاح این قانون در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و اصلاح آن تا پایان شهریور ماه پایان یافته و مهرماه در مجلس با رای نمایندگان نهایی خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شناسنامه قانون، تاریخ 13 مرداد 98، کد مطلب: 5743: www.shenasname.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین