پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان گفت: باتوجه به بالاتر بودن تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل از ظرفیت های موجود، لغو مجوز دانشگاه های علمی کاربردی ادارات دولتی بر پایه همین بوده است .

شعارسال: امسال 180 هزار نیروی جدید پس از گذراندن مراحل قانونی، جذب ارگان های دولتی می شوند.

 رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان گفت: باتوجه به بالاتر بودن تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل از ظرفیت های موجود، لغو مجوز دانشگاه های علمی کاربردی ادارات دولتی بر پایه همین بوده است .

جمشید انصاری صدور مجوز های استخدامی را نه استانی بلکه دستگاهی اعلام کرد و افزود:کاستی های نیروی انسانی آموزش و پرورش این استان با دقت بررسی می شود.



وی تمام اختیارات اداره کشور را با توجه به تفکیک قوا دست دولت ندانست و گفت:گاهی دولت می خواهد تصمیماتی اتخاذ کند اما چاره ای ندارد که در مسیر قانون گام بردارد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، چابک سازی و سبک سازی دولت را راهبرد اصلی قوانین پیش روی دولت و رعایت عدالت استخدامی و شایسته سالاری را از محورهای سیاست های اداری کشور دانست و افزود: در قانون استخدامی کشور چند نوع روش بکارگرفته شده که قانوگذار با علم اینکه این روش ها برای ماموریت های خاص تعریف و اجرا می شود این روش ها را مصوب کرده است.

جمشید انصاری، تامین بودجه حقوق را برای نیروهای جذب شده در ادارات امری مهم دانست و گفت: امروز 802 هزار پست سازمانی در کشور ایجاد شده درحالیکه یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر مازاد بر پست سازمانی داریم.

وی افزود: برپایه برنامه ششم توسعه الزامی است ۱۵درصد از نیرو،۱۵درصد پست و ۱۵درصد هم از پست های مدیریتی ادارات کاسته شود.

استاندار اصفهان هم‌ در این نشست، اصفهان را دومین استان صنعتی کشور معرفی کرد و گفت: میزان اشتغال استان از متوسط کشوری کمتر است.

عباس رضایی افزود: وجود 300 هزار دانشجو در استان تناسبی با ایجاد شغل پایدار ندارد و این روند جای نگرانی دارد بطوریکه این شرایط و حجم دانشجو کیفی سازی تحقیقات را کاهش می دهد.

استاندار خواستار حساسیت ویژه در رفع مشکلات و کمبود های نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان شد.





سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 19 مرداد 98، کد خبر:2496964 www.iribnews.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین