پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
یک مقام ارشد آمریکایی از حل و فصل بسیاری از اختلافات باقی مانده در مذاکرات مربوط به بسته کمک نظامی ده‌ها میلیارد دلاری جدید بین واشنگتن و تل آویو خبر داده است.

شعار سال: به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی تاکید کرد: ایالات متحده و اسرائیل بسیاری از اختلافات و شکاف‌های باقی مانده در بسته کمک مالی و نظامی جدید را حل و فصل کرده‌اند و 2 طرف امیدوارند که به زودی به یک قرارداد نهایی دست یابند.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در شرایطی است که یاکوب ناجل رئیس موقت شورای امنیت ملی اسرائیل در سفری 3 روزه مذاکراتی را پشت درهای بسته با مقام‌های آمریکایی بر سر یک قرارداد نظامی 10 ساله انجام داده است. وی از جمله با سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفتگو کرده است.

اختلافات بر سر بسته کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل در شرایطی بوده است که تنش‌ها بین دو طرف پس از دستیابی قدرت های جهانی و ایران به توافق هسته‌ای، تشدید شده بود. آمریکا و اسرائیل اختلافات زیادی نیز در خصوص مسائل فلسطین دارند.

مقام‌های آگاه هر دو طرف تاکید کرده‌اند که نتانیاهو ظاهرا تصمیم گرفته است تا قراردادی را برای دریافت کمکهای نظامی آمریکا با دولت اوباما منعقد کند، به جای آنکه منتظر بستن قرارداد بهتری با رئیس جمهور بعدی آمریکا شود.

به نظر می رسد با توجه به پایان دوره ریاست جمهوری اوباما در ژانویه آینده، 2 طرف مایل هستند تا پیش از پایان دوره قدرت اوباما در کاخ سفید، به توافق نهایی بر سر پیمان نظامی 10 ساله دست یابند.

این مقام ارشد آمریکایی در پایان مذاکرات با یاکوب ناجل گفت: ما به پیشرفت هایی دست یافتیم و بسیاری از اختلافات باقی مانده، پایان یافته است. امیدواریم تا بتوانیم به قرارداد نهایی دست یابیم.

وی از اظهارنظر در خصوص زمان نهایی برای تکمیل مذاکرات خودداری کرد.

منابع آگاه کنگره آمریکا نیز تاکید کردند: امیدواری‌ها برای از بین رفتن مهمترین مساله اختلافی بین آمریکا و اسرائیل برای امضای قرارداد جدید بسته کمک نظامی چند میلیارد دلاری واشنگتن به تل آویو، افزایش یافته و ظاهرا اسرائیل موافقت خواهد کرد تا در نهایت بخش عمده‌ای از این کمک نظامی را برای خرید تسلیحات ساخت آمریکا، هزینه کند.

این یک امتیاز مهم خواهد بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ماه ها تنش در مذاکره با آمریکا، حاضر شده است به دولت اوباما بدهد.

یک منبع آگاه و نزدیک به نخست وزیر اسرائیل گفت: نتانیاهو امیدوار است تا ناجل بتواند مذاکرات با آمریکا را نهایی کند و به تفاهمنامه جدیدی که به معنای افزایش کمک مالی به اسرائیل است، دست یابد.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفت: دولت اوباما بر تعهد خود برای امضای یک قرارداد جدید با اسرائیل پایبند است که شامل بیشترین کمک نظامی اعطا شده توسط واشنگتن به یک کشور دیگر در تاریخ آمریکا است.

اعتبار پیمان نظامی فعلی آمریکا و اسرائیل در سال 2018 میلادی به پایان خواهد رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 مرداد 95 ، کد مطلب: 1148566: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین