پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۵۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
حسین سلیمی رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان درباره وضعیت اقتصادی افغانستان اظهار کرد: مبادلات تجاری افغانستان نسبت به سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است که این امر بصورت یک طرفه بوده و بیشتر ما به افغانستان صادر کردیم.

شعار سال:سلیمی گفت: مبادلات تجاری ایران و افغانستان نسبت به سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

حسین سلیمی رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان  درباره وضعیت اقتصادی افغانستان اظهار کرد: مبادلات تجاری افغانستان نسبت به سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است که این امر بصورت یک طرفه بوده و بیشتر ما به افغانستان صادر کردیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در ادامه از معضلات مربوط به کالا‌های صادراتی گفت و خبرداد: این مشکلات شامل تعرفه، بازار‌های مرزی و همچنین رفت و آمدهای کامیونی است.

سلیمی با تاکید بر اینکه نقل و انتقال پول، یکی از مشکلات موجود بین ۲ کشور است، اظهار کرد: هم اکنون ما از نظر نقل و انتقال پول با مشکل جدی روبه رو هستیم و این در حالی است که بانک مرکزی صریحا اعلام کرده که ریال کنار گذاشته شود و بیشتر صادراتمان با دلار باشد و این امر توانسته بر این موضوع تاثیر گذارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت‌های وارداتی به خصوص واردات محصولات کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید داخلی وضع شده است در صادرات به این کشور محدودیت‌هایی برای ما به وجود آمده، زیرا تجارت یک امری ۲ طرفه است.

سلیمی با تاکید بر اینکه حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و افغانستان حدود ۲.۷ میلیارد دلار است، گفت: این در حالی است که ۲ کشور از ظرفیت تجاری بسیار بالاتری برخوردار هستند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:24آبان1398،کد خبر:7138309،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
0
رشد 10 درصدی حجم یا ارزش مبادلات؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین