پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
استاندار سمنان گفت: این استان برای توسعه به شدت نیازمند تأمین منابع آبی جدید است که یکی از این مباحث، طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که امیدواریم به‌سرعت اجرایی شود.
شعارسال: استاندار سمنان گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی در لیست پروژه‌های تبصره ۱۹ سال ۹۹ قرار گیرد.

علیرضا آشناگر پیش از ظهر امروز در آئین آب‌رسانی به ۲۰ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان اظهار کرد: در جلسه حفاظت از منابع آب استان سمنان، پیشنهاد کشاورزان منطقه گرمسار مبنی بر در اختیار گذاشتن ضریب تعدیل به خود کشاورزان پذیرفته شده و هم‌اینک این طرح در حال اجرا است.
 
وی با بیان اینکه آب‌های سطحی در استان سمنان بسیار کم است و ۷۰ درصد از بارش استان نیز تبخیر می‌شود، افزود: سمنان استانی فعال و رو به پیشرفت و با نرخ رشد جمعیت بالا محسوب می‌شود که بخشی از اشتغال کشور را نیز برعهده گرفته است.‌
 
توسعه سمنان در گرو تأمین منابع آبی جدید
 
استاندار سمنان ادامه داد: این استان برای توسعه به شدت نیازمند تأمین منابع آبی جدید است که یکی از این مباحث، طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که امیدواریم به‌سرعت اجرایی شود.
 
آشناگر با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان سمنان همراهی کامل را در اجرای این پروژه با وزارت نیرو خواهد داشت، اضافه کرد: بخش خصوصی آمادگی لازم برای همکاری در اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را دارد.
 
وی بیان کرد: خرید تضمینی آب آشامیدنی در طرح انتقال آب دریای خزر توسط وزارت نیرو یکی از مطالبات استان سمنان است که امیدواریم اجرایی و مصوب شود.‌
 
استاندار سمنان تأکید کرد: از وزارت نیرو می‌خواهیم، طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی در لیست پروژه‌های تبصره ۱۹ در سال ۹۹ قرار گیرد.
 
لزوم اجرای طرح تأمین آب شاهرود از کوهستان‌های قطری
 
آشناگر افزود: چند پروژه بزرگ مشترک استان سمنان با استان‌های دیگر مسکوت مانده است که امیدواریم با مساعدت وزارت نیرو مجدداً اجرایی شود و در این راستا طرح تأمین آب شهر شاهرود از کوهستان‌های منطقه قطری مطرح است که باید مسؤولان استان گلستان نیز مساعدت لازم را داشته باشند تا مشکل آب شاهرود رفع شود.
 
وی خاطرنشان کرد: معادن جنوب دامغان و شاهرود دارای ظرفیت‌های بسیار خوب هستند که خام‌فروشی می‌کنند و  در صورت تخصیص منابع آب به این معادن و مساعدت وزارت نیرو، شاهد فعالیت این معادن و ایجاد اشتغال در استان سمنان خواهیم بود.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  فارس   ،تاریخ انتشار:     27  آبان 1398،کدخبر:   13980827000358،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین