پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
تجربه بارها نشان داده است به هنگام وقوع حوادث و بلایا، بسیجیان جز نخستین افرادی هستند که با حضور در محل حادثه، علاوه بر امدادرسانی موجب کاهش آلام‌ و دردها می‌شوند و در نهایت این حماسه بزرگ انسانی منجر به محرومیت زدایی، آبادانی و سازندگی شده است.

شعارسال: اقتدار و امنیت، سازندگی، پیشرفت و بخش عمده ای از فناوری های امروز ما به دنبال روحیه و تفکر بسیجی شکل گرفته است و بخش گسترده ای از دانشمندان و بزرگان ما از قشر بسیج برخاسته اند.

 امروز ملت ایران با استفاده از نعمت بسیج، توانسته از پیچ های حساس عبور کند و موانع را پشت سر بگذارد و به قله های پیشرفت در ابعاد مختلف علمی و غیره دست باید.

این نقش که از ظرفیت های فراوانی برای حضور در عرصه های مختلف برخوردار است با فقرزدایی و آبادانی، روحیه امیدبخشی را ترویج می کند که به الگوی عشق و صمیمیت تبدیل شده که در مقابل موجب بیم آفرینی برای دشمنان شده است.

دستاوردهای بزرگ شجره طیبه انقلاب

یک استاد دانشگاه و رزمنده دفاع مقدس در این باره، اظهار داشت:  آنچه که می توان در مورد بسیج بیان کرد همان فرموده رهبر انقلاب است که «بسیج شجره طیبه انقلاب است که از این شجره دستاوردهای بسیاری برای ملت ایران کسب شده است.»

محمد کرمی راد ادامه داد: در بعد سازندگی، بسیج توانست نقش موثری در زمینه های مختلف ایجاد کند و در زمینه مسایل فرهنگی، بهداشتی و حتی در زمینه واکسیناسیون نقش بسیج را فعال و روشن دیده ایم.

کرمی راد به فداکاری بسیجی شهید «حسین فهمیده» اشاره کرد و در بخش دیگر از سخنانش گفت: از «سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان» شنیدم که گفت مقاومت را از محمدحسین فهمیده ها آموخته ایم که این به الگویی برای رزمندگان و بسیجیان در همه نقاط و کشورهای اسلامی شده است.

وی به نقش بسیج در بخش اقتصادمقامتی اشاره کرد و گفت: بسیجیان با اجرای این نقش آنچه که از منویات مقام معظم رهبری است را به منصه ظهور می گذارند و در ارتباط با حوادث و اتفاقات طبیعی که نمونه آن در استان ما مشهود است بسیج در کنار سپاه و ارتش توانست در زلزله سرپل ذهاب سال ۹۶، با فداکاری شبانه روزی نسبت به بازسازی و آرامش بخشیدن به مردم زلزله زده نقش موثری داشته باشند.

داشتن بسیج مردمی از آرمان های دیگر کشورها است

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سیل اخیر نیز بسیجیان سینه سپر کردند و این روحیه در کشور ما نهادینه شده و بسیاری از کشورهای دنیا آرزو دارند تشکل سازمان یافته و مکتبی همانند بسیج داشته باشند.

وی معتقد است، بسیج به درخت تنومندی تشبیه می شود که شاخ و برگ آن در منطقه نمود پیدا کرده است.

ندای امیدبخش تفکر بسیجی

در ادامه مسوُول بسیج رسانه استان کرمانشاه ، اظهار داشت: بسیج یک تفکر و جریان فرهنگی است و عصاره ارزش های ملت است و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، «بسیج حقیقتی شبیه افسانه هاست »و ظرفیت ارزشی و مردم مقاوم و ولایتمدار ایران اسلامی در چهار دهه در برابر همه زورگویی ها و شیطنت های استکباری ایستاده اند که امروز نیز در ورود به دهه پنجم، کارنامه ای مملو از ایثار و خدمت خالصانه دارد.

حسن موحد ادامه داد: بسیج به عنوان یک تشکل مردمی و بزرگترین سازمان مردم نهاد مردمی در دنیا توانسته در برابر توطئه ها ایستادگی کند چنانچه امام راحل فرمود «اگر مسوُولان از بسیج و بسیجیان غفلت کنند در آتش دورخ الهی خواهند سوخت».

وی ادامه داد: هرجا که تفکر بسیجی طنین انداز شده آهنگ خدمت، پیشرفت، امیدبخشی برای دوستان و بیم بخشی برای دشمنان را داشته است.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه های سازندگی و در توطئه ها و هجمه های ناجوانمردانه دشمن حضور داشته و موجب ناکامی دشمن شده و در پیروزی انقلاب نقش داشته است.

مسوُول بسیح رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز ملت های مظلومی که از داشتن یک رهبر فرزانه و نیروی بسیجی و آرمانی محروم مانده اند دستخوش حوادث بزرگی شده است.

موحد از بسیح به عنوان سد آهنین برای حفاظت از کشور در برابر توطئه های سنگین یاد کرد و گفت: از همین رو سالروز تشکیل بسیج به دستور امام راحل به عنوان روز همبستگی ملی و روزی که باید همه ظرفیت های ملت در کنار یکدیگر بسیج شوند تعیین شده تا بتوانیم با این رمز فکری، عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

کرمانشاه دارای ۳۳۰ گروه جهادی سازمان یافته است

در پایان مسوُول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه  اظهار داشت: بسیج در عرصه سازندگی در چندین حوزه فعالیت دارد که گروه های جهادی نمونه ای از آن است.

سرهنگ حسین قبادی بصیر ادامه داد: گروه های جهادی نیروهای خودجوشی هستند که به تعداد ۳۳۰ گروه جهادی شناسنامه دار و سازمان یافته در استان وجود دارد که به فعالیت های عمرانی، فرهنگی، محرومیت زدایی در قالب کمک به محرومان، ساخت مساجد حسینیه ها، خانه های عالم و هرجا که نیاز به کمک مردمی باشد، می پردازند.

وی یادآور شد، علاوه براینکه این گروه ها به عنوان نیروی کار به صورت رایگان خدمت می کنند با خیران ارتباط دارند و به جذب منابع در راستای کارهای عمرانی اقدام می کنند.

قبادی بصیر، به شکل گیری یک گروه جهادی جدید در استان اشاره کرد و افزود: این گروه بدون دریافت مبلغی از سوی نیازمندان، تاکنون ۳۸ واحد مسکونی را ساخته است.

پروژه  های عمرانی و آبخیزداری در دستان توانمند بسیجیان کرمانشاهی

وی کمک به دولت در اجرای پروژه ها را نمونه ای دیگر از اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: همچنین در سال گذشته پنج پروژه آبخیزداری با اعتبار یک میلیارد تومان را به اتمام رسانده ایم و سه پروژه دیگر با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان در دست اقدام است.

این مسوُول از سه پروژه بزرگ در حوزه آبیاری قطره ای در کنگاور، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین خبر داد و افزود: اعتبار این پروژه ها بیش از ۲ میلیارد تومان بوده است که به مراحل پایانی رسیده و هم اکنون در دست بهره برداری قرار دارد.

وی به پروژه ای در زمینه آبرسانی روستایی اشاره کرد و ادامه داد: در این پروژه ۱۲ روستا به طول ۲۰ کیلومتر لوله گذاری می شود که با همکاری آب و فاضلاب روستایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مراحل پایانی قرار دارد.

ساخت ۲۹۲ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

به گفته قبادی بصیر، در بحث محرومیت زدایی، تفاهم نامه های با کمیته  امداد و بهزیستی داریم که در حوزه منازل مددجویان نیز فعال بوده ایم به گونه ای که در سال گذشته تفاهم نامه ای با کمیته امداد برای ساخت ۲۹۲ واحد مسکونی منعقد کردیم که در پنج شهرستان کرمانشاه، هرسین، کنگاور، صحنه و سنقر است.

وی اضافه داد: از این تعداد ۱۶۰ واحد آن تحویل شده و کارهای اجرایی مابقی آن در دست قرار دارد که امید است در دهه فجر همه این خانه ها تحویل داده شود.

این مسوُول ادامه داد: در حوزه سیل نیز بسیجیان برای تعمیر ۳۳۴ واحد مسکونی یاری رسان شدند و ۱۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان را که به بازسازی نیاز داشته را پذیرفتیم که اکنون با کمک کمیته امداد و بهزیستی در حال ساخت است و کمک بلاعوضی در اختیار آنان قرار داده ایم.

وی یادآور شد، این واحدها برای بازسازی به بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخش قابل توجهی تامین شده و بسیج سازندگی استان نیز تجهیزات لازم را در اختیار آنان قرار داده است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 6آذر1398 ، کدخبر: 83570907: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین